Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja,
Er moet toch IETS staan in de SM afdeling:
Gelezen van het weekend in de NRC: B*W komt met de nieuwe 5 serie met daar in Revolutionairte techniek: De stuurbekrachtiging is snelheids afhankelijk gemaakt!!! Tis niet waar! In de stad bij lage snelheden reageert ie heel direct: geheel links of rechts in 1 draai, Op de snelweg heel gematigd; meer dan 3 rondje voor geheel links of rechts (alsof je dat zou willen, maar voor het vergelijk natuurlijk leuk )
Afijn: deze Tecnologie is revolutionair maar al 33 jaar oud en heet:
DIRAVI. U allen bekend.
Had Opel ook niet opeens helemaal nieuw mee-draaiende koplampen? Of was het dat andere duitse slagschepen merk?
Citroen c’est formidable!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt. hierdoor loopt het stuur niet automatisch naar de rechtdoorstand terug. en bij ons wel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
was het audi niet die de meedraaiende koplampen wou invoeren?
ik dacht dat mijn oom mij zoiets vertelde,
hij had eht ergens gelezen,
maar ik dacht dat zij er zich wel van bewust waren dat ze het systeem van Citroën gebruikten
meedraaiende koplampen
Dat van die meedraaiende koplampen wordt door Opel zogezegd als eerste toegepast op een seriemodel, de nieuwe Opel Astra.
En Opel heeft ook snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ‘uitgevonden’
Gelukkig weten wij en Citroën beter, al 50 jaar trouwens (voor de meedraaiende koplampen toch)
O wat is het fijn, een Citroënrijder te zijn
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
nou, de meedraaiende lampjes kwamen pas op de ds op neus type 3 in 1969, gene 50 jaa, maar wel al heel lang. en het blijft kicken als je door een frans bos rijdt en die gelige bundels de weg ziet aftasten
Werkt toch ook wel in Nederlandse bossen?
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
bogaard77 schreef:Klopt. hierdoor loopt het stuur niet automatisch naar de rechtdoorstand terug. en bij ons wel!
is het dan de zelfde stuurbekrachtiging als die van de CX?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad . Het is alleen andersom. De CX heeft de bekrachtiging van de SM. Kip-ei verhaal. In de CX zijn wel de kinderziektes eruit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
geeft de diravi van de SM dan zoveel problemen?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat niet , maar de snelheids opnemer zit voorop de bak. Als de keerring daarvan stuk gaat loopt er 6 liter LHM je bak in en gaan de keerringen van je bak kapot…...
Bij de CX zit dat ding met een kabel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>