Het lijkt alsof ie de vangrail heeft geraakt, maar verder nog in orde is. Al kun je je afvragen of het zin heeft met zoveel roest en schade door te rijden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
XBXG schreef:Hoe zie je of een Interceptor 2- of 4-wielaandrijving heeft?
Dat is heel gemakkelijk te zien:
Een Interceptor FF (met 4-wielaandrijving en een soort mechanisch ABS) heeft op het voorspatbord 2 “vents” in plaats van 1:
“Jensen were one of the first manufacturers to equip a production car with four-wheel drive, in the shape of the 1967 Jensen FF (Ferguson Formula). At the time it was hailed as a remarkable development, coming also with anti-lock brakes and traction control. The car is four inches (100 mm) longer than the Interceptor, although it looks very similar, with a tell-tale addition of extra side vents ahead of the doors on the front flanks (resulting in two vents per side rather than one).”
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De tweede foto van die Chieftain, met die superstrakke bebouwing op de achtergrond. Dat is dus een Mooie Plaat!
Overigens is die Mercedes op mijn scherm vooral heel vies. Istie echt zo gaar (want dat kunnen W123tjes wel heel best)? In ieder geval een Benz die er bij staat zoals dat met een W123 diesel hoort. Verlept. Klassiek plaatje, als je ‘t mij vraagt…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een Mercedes-Criezel
Schijt aan originaliteit.
DriverD schreef:XBXG schreef:Hoe zie je of een Interceptor 2- of 4-wielaandrijving heeft?
Dat is heel gemakkelijk te zien:
Een Interceptor FF (met 4-wielaandrijving en een soort mechanisch ABS) heeft op het voorspatbord 2 “vents” in plaats van 1:
“Jensen were one of the first manufacturers to equip a production car with four-wheel drive, in the shape of the 1967 Jensen FF (Ferguson Formula). At the time it was hailed as a remarkable development, coming also with anti-lock brakes and traction control. The car is four inches (100 mm) longer than the Interceptor, although it looks very similar, with a tell-tale addition of extra side vents ahead of the doors on the front flanks (resulting in two vents per side rather than one).”
Bedankt voor de info. Ik heb nu alle informatie ook teruggelezen op Wikipedia en ben weer een stukje kennis rijker.
Penny Lane schreef:De tweede foto van die Chieftain, met die superstrakke bebouwing op de achtergrond. Dat is dus een Mooie Plaat!
Dat is Betondorp in Watergraafsmeer. Een zeer fotogenieke locatie.
Penny Lane schreef:Overigens is die Mercedes op mijn scherm vooral heel vies. Istie echt zo gaar (want dat kunnen W123tjes wel heel best)? In ieder geval een Benz die er bij staat zoals dat met een W123 diesel hoort. Verlept. Klassiek plaatje, als je ‘t mij vraagt…
Hij was inderdaad best vies, maar de gehele rechter zijkant zit echt in elkaar. Voor zover ik me kan herinneren, was het meer roest dan vuiligheid.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
!957: Het jaar dat Pontiac zijn streep/strepen over de motorkap verloor….
Citroen!
Leuk wat je allemaal kunt vinden op Google Streetvieuw….
Copyright: Google
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Afgelopen zondag in Amsterdam nog het een en ander gespot.
Een prachtige Mercedes 280 SE coupé automatic uit 1969:
Een eerder in Haarlem gespotte Renault 4, met een Ferrari 328 GTS uit 1989:
Een Land Rover 88 uit 1965:
Een Mercedes 220 S uit 1963:
Armykever:
Een origineel Nederlandse Volvo Amazon uit 1965:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanochtend werd ik op de A200 bij Halfweg ingehaald door deze prachtige en origineel Nederlandse Austin Maxi uit 1978.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En dan zijn er mensen die de Fiat Multipla een lelijke auto vinden?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Een Multipla vind ik echt een stuk lelijker dan een Maxi. En een Multipla rijdt ook nog eens verschikkelijk slecht (kan ik uit ervaring zeggen).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
oudelut schreef:En dan zijn er mensen die de Fiat Multipla een lelijke auto vinden?!
Kom op zeg, een Austin Maxi heeft geen breedstralers onder de voorruit
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
XBXG schreef:En een Multipla rijdt ook nog eens verschikkelijk slecht (kan ik uit ervaring zeggen).
Rijdt een Austin Maxi dan zo goed? Ik heb daar geen ervaring mee maar dat vraag ik me dan wel af…
Dat zou ik het niet weten, maar persoonlijk vind ik het een leuke auto, die ook nog eens erg zeldzaam is geworden. Ik kom liever een Maxi tegen dan een Multipla.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nou ja, dat kan… Maar voor mij staat een Maxi tot een auto als een kermis-caravan staat tot een mooie villa.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )