2 van de 2
 < Vorige 1 2

Schakelaars ruitbediening (serie 2)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2009 09:24 PM
  [ # 16 ]

Is het lampje op de website van CX Basis niet die van de normale schakelaar?
Die is dan te groot voor in de tiptoetsschakelaar.

Zo te horen is de spiegelbediening ook wel te doen. Alleen voor het idee heb ik liever toch eerst een reserve liggen…

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 05 oktober 2009 09:33 PM
  [ # 17 ]

reserve heb ik hier!! Ga maar rijden, zet ik koffie!!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 oktober 2009 09:54 PM
  [ # 18 ]

Voor jezelf dan want dat drink ik dan weer niet Wink

Als je wat heb liggen voor een leuke prijs dan is dat misschien wel een goede optie Smile

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 oktober 2009 10:32 PM
  [ # 19 ]
Arjan Verkade schreef:

Is het lampje op de website van CX Basis niet die van de normale schakelaar?
Die is dan te groot voor in de tiptoetsschakelaar.

Zo te horen is de spiegelbediening ook wel te doen. Alleen voor het idee heb ik liever toch eerst een reserve liggen…

de originele lampjes zijn vrij groot, voor de gewone schakelaar.
die in de tip toets zijn inderdaad kleiner.

schakelaar openen, lampje er uit, weet je wat je hebt. en hoeveel ruimte.
gewoon even langs wat electro hobby zaken, ze hebben veel doosjes en laatjes met leuke dingetjes.
deze lampjes ga je zeker vinden !
neem de laagste wattage ivm de warmte !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank

- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 05 oktober 2009 10:37 PM
  [ # 20 ]

Tja wat moet je vragen voor iets dat een ander al gesloopt heeft??
De lampjes zijn er al uit, er mist 1 veertje, de links/rechts keuze is gescheurt….dus!

Als je hem komt halen….................niets!

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 oktober 2009 10:54 PM
  [ # 21 ]

Die lampjes met lange draadjes eraan zitten ook in bijvoorbeeld de mistachterlichtschakelaar van de C15, en dus ook in de Visa, 205, 309, AX ph1, ZX, enz.

Heb wel eens gelezen dat men er ledjes in heeft gesoldeerd, volgens mij op het XM-gedeelte. Zijn die schakelaars trouwens niet hetzelfde als van de XM? Dan valt er op de sloop ook nog wel vrij gemakkelijk aan zo’n tiptoetsinstallatie te komen, en dat kost dan vast geen 200+ euries… Wink

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank

- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 05 oktober 2009 11:00 PM
  [ # 22 ]

Zou kunnen dat het dezelfde als de xm zijn en als de bx links onder het stuur.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 oktober 2009 11:03 PM
  [ # 23 ]
Falk schreef:

Zou kunnen dat het dezelfde als de xm zijn en als de bx links onder het stuur.

sommige duurdere XM-s hadden ook een tip toets, is inderdaad dezelfde.
vd BX weet ik het niet. had die er ook een in de duurdere versies ?

ik heb er (gelukkig) al een, en die is best handig Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank

- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 05 oktober 2009 11:10 PM
  [ # 24 ]

Mijn 19TZI en TZD Turbo Bixen hadden ze in iedergeval, alleen hoe ze eruit zagen…..........?????

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 oktober 2009 07:10 PM
  [ # 25 ]

Ik zoek eigenlijk een hele schakelaar Wink

Een BX (bijvoorbeeld de GTi) heeft een tiptoets schakelaar. Deze is hetzelfde als de CX en kan ook in de CX gebruikt worden. Het enige verschil is dat deze geen lampjes in de schakelaar heeft, en daarom dus ook 1 pootje minder heeft aan de onderkant. Ik heb er daar ook 1 van liggen, en die heeft een tijdje goed in de CX gewerkt.

Een BX (GTi) heeft ook dezelfde schakelaar voor de bediening van de spiegels. Of deze wel of niet verlicht hoort te zijn dat weet ik niet.

Bij de XM (type 1) lijken de tiptoets en de spiegelbediening ook hetzelfde te zijn. Of te verlicht zijn weet ik niet Wink

Ik weet wel dat de schakelaars die de normale ramen bedienen in de CX bedienen ook in de BX en XM zitten.
Bij de BX ook weer niet verlicht.
Bij de XM mogelijk groen verlicht, want ik heb eens 2de hands schakelaar verkocht en daar heb ik groene kapjes in zitten, ipv de rood/oranje die wij in de CX hebben zitten. Dus mocht je ooit een 2dehands exemplaar kopen haal dan het dekseltje er even af om te kijken elk kleur kapje erin zit Wink
Je kan ze wel gewoon onderling wisselen dus dat is dan ook weer geen probleem.

Profiel  

greven20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 19 oktober 2009 04:45 AM
  [ # 26 ]

Even bestellen bij CX Basis DE Glühbirne FH Schalter S2 voor €1,02 incl BTW. Dit soort “makkelijke” dingen bestel ik graag bij CX Basis opdat ie de enorme voorraad onderdelen die haast niet meer te kopen zijn kan aanhouden. Daar hebben we allemaal nu en later profijt van.

PS Ik heb géén aandelen en CX rijden en goed onderhouden blijft nu eenmaal duur.

"According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live."

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7588

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 oktober 2009 09:39 AM
  [ # 27 ]

Helemaal mee eens. Laten we zuinig zijn op CX basis. Maar voor die lampjes fiets ik toch sneller langs de electronicashop. Voor 65 cent ‘t stuk ga ik geen internetbestelling doen. Zaterdag alle kapotte lampjes maar eens vervangen. En ontdekt dat de aanstekers achterin wel de mogelijkheid van verlichting hebben, maar dat er geen draadje loopt. Ik heb even getwijfeld of ik dat zou aftappen van de ruitschakelaar, maar uiteindelijk besloten dat ik ‘t maar zo laat. Ik wil toch geen rokers achterin (het is al erg genoeg dat ikzelf zo nu en dan met een sigaar achter het stuur zit).  Smile

Profiel  

ballie21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31

Gepost: 20 oktober 2009 09:45 PM
  [ # 28 ]

goede avond
ik las je probleem met je raam schakelaars
Ook mijn Cx had 2 kapotte schakelaars en 3 waar de lampjes het niet deden.
met contactspray deden ze het weer (misschien geluk)en in geval van de lampjes,heb ik dashboard lampjes gebruikt.
De schakelaar heel voorzichtig open gemaakt en het gele kapje met het lampje verwijderd.
bij het lampje(merk philips daar is het glas rond ipv een puntje het moet wel passen)
de 2 pootjes uitgebogen en op elk pootje een draadje gesoldeerd (bijv van telefoondraad)
en dat op de palletjes van het gele kapje gewikkeld en voorzichtig teruggeplaatst en voila hij deed het weer en alles is verlicht.
Even opletten dat je het draadje niet te lang maakt.
leuk winterklusje en de rest van het dash heb ik 12 lampjes vervangen.
Er zitten meer lampjes in het dashboard dan je denkt.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook