Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Waar zitten die stekkers van de raammotoren??
In de vleugel??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:bogaard77 schreef:klopt helemaal! De grote stroom voerende draad altijd kort houden. In het CX deel staat dat een draad van 1 mm dik ( en die heb je veel binnen de sm) een verlies geeft van 0.3 volt per meter!!! Dus 5 meter draad = 1,5 volt minder om je motortje te laten draaien… Daardoor stijgt de stroom enz enz…
Hiervoor kan ik je ook wel een setje leveren. Interesse?
De stroomsterkte daalt! omdat de totale weerstand groter wordt. (I=V/R)Het werkt dus dubbel, stroomsterkte wordt minder en vanwege het spanningsverlies in de draden blijft er ook nog eens minder spanning over voor het motortje.
nee want het is een elektro motortje en dat is een kortsluiting tot het veld opbouwt en dat gaat bij lagere spanning meer stroom trekken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Blooper1963 schreef:Waar zitten die stekkers van de raammotoren??
In de vleugel??
tussen de deur en het spatbord.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citroen23 schreef:Setje .... Bedoel je 4 relais en een (bijpassend)kabelboompje ???
yep. plus het denkwerk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:jantje1948 schreef:bogaard77 schreef:klopt helemaal! De grote stroom voerende draad altijd kort houden. In het CX deel staat dat een draad van 1 mm dik ( en die heb je veel binnen de sm) een verlies geeft van 0.3 volt per meter!!! Dus 5 meter draad = 1,5 volt minder om je motortje te laten draaien… Daardoor stijgt de stroom enz enz…
Hiervoor kan ik je ook wel een setje leveren. Interesse?
De stroomsterkte daalt! omdat de totale weerstand groter wordt. (I=V/R)Het werkt dus dubbel, stroomsterkte wordt minder en vanwege het spanningsverlies in de draden blijft er ook nog eens minder spanning over voor het motortje.
nee want het is een elektro motortje en dat is een kortsluiting tot het veld opbouwt en dat gaat bij lagere spanning meer stroom trekken.
Maar als het zaakje eenmaal draait draait het minder goed door het verlies in de lange draad. Totale weerstand wordt groter, dus stroomsterkte kleiner. Gecombineerd met minder beschikbare spanning voor de motor (vanwege het verlies in de draad) is het effect nogal drastisch. Als de draad dezelfde weerstand zou hebben als de motor, heeft de motor nog maar een kwart van zijn normale vermogen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klopt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De “proefstukjes” m.b.t. de vloerbedekking zijn binnen. Ik denk (maar ik moet het nog fff controleren) dat het de lichtste variant wordt. De levertijd is zo’n 5 a 6 weken. Ik hou jullie op de hoogte van de uiteindelijke kwaliteit daar er geen foto beschikbaarbaar is van de/een complete set. (p.s. complete set wordt geleverd door dirk sassen).
het blokje linksboven heb ik eerder gezien bij een Sm met leer .......
De bewuste Sm met leer en kleurblokje links
Wat foto’s van mijn onlangs aangeschafte Sm
RVS ....De gehele uitlaat
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het is en blijft een mooie kleur.
Ik sprek uit eigen ervaring.
Nu nog een mooi setje bruin leder met de nieuwe matten er in en ze is helemal af.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi!! Mooie kleur ook. Gefeliciteerd!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Mooi!! Mooie kleur ook. Gefeliciteerd!
De mensen die een praatje willen houden beginnen dan ook altijd met: Wat een mooie kleur…..
T.z.t. nog een Sanden airco erin dus er blijft nog genoeg te doen.
P.s. De gele plaaten zijn inmiddels vervangen door blauwe.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Volgende “probleempje”: ik ben tijdens mijn zoektocht naar een Sm ook een een carb tegengekomen met een luchthuis rondom de carb’s alla maserati merak.
Eerst zag ik er de logica niet van in maar nu ik zelf een Sm heb des te meer. Als de motor koud is is starten geen probleem gewoon choke open en hij slaat aan dan 2 straten verder de choke dicht. Maar…. als de motor warm duurt het lang voordat hij aanslaat en inmiddels heb ik van het duitse Sm forum begrepen dat dit zo’n beetje standaard bij iedere Sm carb. is….. dit kom volgens hun omdat de lucht onder de kap te warm is en dus te weinig zuurstof deeltjes bevat om het mengsel snel te doen ontbranden. Nu zitten die merak huizen om de carb’s gebouwd en dus zonder filter kunnen ze vlot frisse lucht van buiten onttrekken. Zou het bij mij helpen om weer een slang vanaf het orginele luchtfilterhuis naar voren te installeren ?? of wordt het daar nog minder van ?? is dat merak huis het ei van columbus of zijn er nog andere oplossingen ??? Zoals jullie kunnen zien ontbreekt bij mij de luchtslang.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoe kouder de lucht, hoe hoger het rendement. De lucht heeft dan een grotere dichtheid en dus ook meer zuurstof per liter aangezogen lucht. Vandaar bij turbo’s vaak een intercooler.
Het rendement wordt nog beter als het mistig is. De waterdeeltjes verdampen en hebben een nog grotere expansie tot gevolg.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat is/was me duidelijk maar hoe krijg ik die zo snel mogelijk richting mijn carb’s .....??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Slang op je luchtfilter en zover mogelijk naar voren laten eindigen. Als het even kan nog voor de radiator. Daar pik je de koudste lucht op.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.