Geachte Forumers,
Nieuw hier en vandaag mijn eerste CX gekocht. 2 maanden met een XM gereden maar deze was technisch niet OK en al zoekende naar vervanging tegen een mooi rijdend project gelopen dus XM ingeruild en vanaf heden de trotse bezitter van een 1988 2.0 ER met VIP interieur, een spierwitte dus: le fantôme
Een redelijk strakke CX met flink wat kilometers maar een verse koppeling en koppakking. Hier en daar wat roestplekjes en een slecht linkervoorspatbord. Hij rijd goed en is verder technisch nagelopen door een deskundige waar ik hem ook vandaan heb. Ik verwacht geen probleemloze CX maar een werk- en rijdbaar project, om deze reden een 2.0 ER gekozen omdat deze redelijk simpel is om aan te werken. Smeerput en garage tot mijn beschikking om de hoek dus geen gerommel op de stoep, gewoon lekker rijden en bezig zijn er wat van te maken.
Ik ga jullie komende tijd lastigvallen als ik het in de zoekfunctie niet kan vinden over:
- autoradio inbouwen
- koppelingskabel afstellen
- trekhaak op de CX
- en zonder twijfel meer
Groet,
Ron

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd!
Ik heb toevallig ook een slecht linkervoorspatbord.
En een aantal andere hier hebben er schade op gereden, er lijkt echt iets mis te zijn met die dingen…
Veel plezier ermee

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gefeliciteerd!!!
Wit, dat vind ik zo mooi. Geniet ervan.
Heel mooi, een witte CX. Ben benieuwd naar de vorderingen en plaats gerust veel foto’s!
Leuke naam ook, Le Fantome!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel veel plezier ermee, maar in de muggenziftmodus, is het geen RE? ipv een ER?
Allen dank voor het warme welkom.
Het zweven van de CX en de witte kleur associeerde ik meteen met le fantôme Geeft de auto meteen een ziel.
De spagetti bleek na inspectie reeds netjes te zijn voorbereid met verstopte stekkers dus mijn radio / CD is al ingebouwd en klinkt geweldig met 2 extra boxen op de hoedenplank.
Het voorspatbord is eerder opnieuw gespoten maar dat is niet goed gedaan. Orienteer me nu op spul om het roesten te stoppen om in het voorjaar rigoreus aan de gang te gaan evt. met zelfs lassen.
Ik houd mijn ogen open of er een trekhaak langskomt, een 2.0 met een karretje is alleen maar voor wat lokaal trekwerk geen vacanties naar het zuiden met de sleurhut.
Groet,
Ron

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
He, ik ben dus niet de enige die eerst een XM probeert (alhoewel het bij mij bij proefrijden is gebleven) en dan toch de CX kiest. Gefeliciteerd. Met een witte kun je ook nog eens een trouwerij rijden. Enne - ik ben ‘t met Graddus eens: je hebt een RE, geen ER ...
RE is gefixed
Rijden bij een trouwerij, dat moet dan die van mezelf worden in 2010 ! Dan moet er toch nog behoorlijk worden gewerkt aan de roestplekken.
Groet, Ron

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Je hebt nog even. Tenzij je in januari trouwt…
Gefeliciteerd!
Komt deze bij Citroy vandaan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mijn aanstaande wil eigenlijk in een Fiat 500 trouwen :-p
Klopt deze komt bij Citroy vandaan.
Als we trouwens gaan muggenziften; is het niet La fantôme?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mooie dame; veel plezier ermee!

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Foto’s!!!
Van harte gefeliciteerd met de aankoop van de CX. Veel plezierige kilometers gewenst.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Le fantôme.

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Proficiat,
ik heb vorige ook mijn eerste CX gekocht een pallas 2 liter uit 78 kleur brun scarabee.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gefeliciteerd met je aankoop: 2-liters zijn ook heerlijke CX-en.
Ondanks het volste vertrouwen in Roy doe je er goed aan eens de dorpelskirts los te nemen om de dorpels eens nader te inspecteren; je wilt immers niet voor nare verrassingen komen te staan bij een APK…
Heel veel zweefplezier en welkom op het CX-deel van het CiFo!
‘Spirit of avant-garde’