Hallo,
Heb sinds kort een ax 1.1 uit 92. Van de week starte hij niet (strartmotor draaide wel, wilde gewoon niet aanslaan). Na 5 minuten wachten starte hij wel. Verder geen problemen meer gehad tot vandaag. Vanochtend starte hij maar vanmiddag wilde hij weer niet aanslaan. Onderweg heb ik de laatste tijd gemerkt dat hij soms inhoud bij gasgeven.
Ik heb zelf het idee dat het de bougies zijn. Zijn deze makkelijk te vervangen en heeft iemand een plaatje of zo..of een handleiding.
Alvast bedankt
hee bougies vervangen is best makkelijk..
je moet ze alleen niet te vast draaien..
en als je er uit bent wat het probleem is dan hoor ik het graag..
want mijn ax heeft er alweer last van..
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
zie je die rode kabels?
die moet je eraf trekken (markeer ze, 1.2.3.4 de volgorde is belangrijk)
onder elke kabel zit een gat, daarin zit je bougie.
Stop een bougietang (verkoopt elke automaterialenzaak) in het gat, als je de bougie vast hebt losdraaien. Stop de nieuwe erin, beetje voorzichtig, als hij scheef erin gaat dan maak je een nieuw schroefdraad aan, als dat gebeurt heb je weer andere problemen.
Als je het vaker gedaan hebt doe je het binnen 5 minuten.
Inhouden/niet starten kan ook nog andere oorzaken hebben. Je kan ook bij de AXclub een onderwerp starten (link: http://www.axclub.net/forum_phpbb/index.php), daar zitten meer mensen met ervaring en kennis
2CV 1985
Hey,
Ik heb een Citroën AX Turbo Diesel 1.5 uit ‘95. Ik ondervind nu precies hetzelfde! Ik ben ermee naar mijn vader gegaan(rijdt al z’n hele leven Citroën) en zijn gratis en makkelijkste oplossing was om de auto eerst even warm te laten draaien… Vooral nu in de winter is de motor gewoon koud, dus als de motor al in 1x aanslaat, trekt ie het niet als je meteen wilt wegrijden.
Volgens mij is het bij een Diesel zoiezo een probleem, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik hoopte eigenlijk op een middeltje dat je in je brandstoftank gooit, wat het wat beter laat ontbranden. Maar goed, even warm laten draaien ( 5-10 minuten) en dan heb je verder geen problemen meer onderweg, zo heb ik het opgelost.
Misschien heb je er wat aan
Er is een behoorlijk verschil tussen de benzine en dieselmotoren wat storingen en oplossingen betreft.
Ik denk dat een “goedje” er bij inggoien geen zin heeft, ik ben altijd voorstander van het lokaliseren van het probleem zonder lapmiddelen.
Emiel