4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 TZI - Doet het nog steeds! (Noujaaa..)
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 oktober 2009 10:18 PM
  [ # 46 ]

De GTi (vuile L-Jetronic injectie) zit meestal tussen de 1 op 8 en de 1 op 9. De laatste tank heb ik leeg gereden met ongeveer de helft snelwegkilometers en toen kwam ik op een voor mij heel keurige 1 op 9,8.

Mijn vuile GTi doet zo ongeveer 1 op 11,5, tegenwoordig met airco iets minder zuinig.

Profiel  
 
Suzanne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 28-02-2008

Gepost: 17 oktober 2009 10:28 PM
  [ # 47 ]

Mijn nieuwe BX deed het pas zuinig op de terugweg met een sleepkabel achter de XM. Wel 1 op 100 ofzo.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 18 oktober 2009 12:39 AM
  [ # 48 ]

Netjes Mr. Green

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 18 oktober 2009 01:27 AM
  [ # 49 ]
Suzanne schreef:

Mijn nieuwe BX deed het pas zuinig op de terugweg met een sleepkabel achter de XM. Wel 1 op 100 ofzo.

Je gevoel voor humor heeft er gelukkig niet onder geleden. Smile Houden zo!

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 21 oktober 2009 08:35 PM
  [ # 50 ]

mooi balen zeg. er mag best iets aan een auto mankeren , het meeste is te her\stellen,maar dit gun ik je echt niet
heb je al een motor kunnen vinden?
tip als jullie die nieuwe motor gaan monteren, doe dan ook een nieuwe distributie, waterpomp,olie, filter\s en bougies
vooral de motor niet met oude olie in het carter starten!

sterkte

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 21 oktober 2009 08:36 PM
  [ # 51 ]

als de nieuwe motor in kwestie langer in opslag gelegen heeft d\na 500 km nogmaals nieuwe olie en filter

je staat verbaasd hoeveel rotzooi er dan nog uitkomt

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Suzanne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 28-02-2008

Gepost: 21 oktober 2009 09:22 PM
  [ # 52 ]

@ Assitch; Jazeker, Vermond van dit forum gaat me toch de motor van de 19 TZi die hij van BXBandit heeft gekocht verkopen. De held.

Zaterdagmiddag ga ik de motor ophalen en waarschijnlijk volgende week donderdag ga ik dankzij Marcules -wederom iemand van dit forum- bij een gave garage de kapotte motor uit de BX halen en zaterdag de nieuwe erin zetten.

Bedankt voor die tip over de olie en het filter overigens, zal er rekening mee houden.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 22 oktober 2009 12:39 AM
  [ # 53 ]

En bij lange stilstand (en als het blok er tóch uitligt -kun je er lekker makkelijk bij-) zou ik ook overwegen een distributieriem+waterpomp-wissel te plegen…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Suzanne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 28-02-2008

Gepost: 22 oktober 2009 12:45 AM
  [ # 54 ]

De distributieriem en spanrol zijn recent al vervangen aan de motor in kwestie, dus dat hoeft gelukkig (dit keer) niet.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 oktober 2009 12:47 AM
  [ # 55 ]

Paar nieuwe bougietjes er in om het af te maken en je bent weer helemaal het dametje. Maar dat kan ook prima als het blok er al in ligt, mits de oude bougies niet zo vast zitten dat ze kapot gaan of de schroefdraad uit het blok slopen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 oktober 2009 12:56 AM
  [ # 56 ]

He Suzanne, heb je al contact gehad met BxBandit? Volgens mij had hij de spanrol en riem vervangen, maar niet de waterpomp. Je zou kunnen overwegen om een nieuwe riem en waterpomp aan te schaffen, dan ben je gelijk voor 60000 km (ofzoiets) klaar. Ik zal zaterdagmorgen vroeg beginnen en zal rond 12 uur wel even bellen hoe het er voor staat Wink.

Profiel  
 
Suzanne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 28-02-2008

Gepost: 22 oktober 2009 01:02 AM
  [ # 57 ]

Nog geen contact gehad, ik zal hem even een PB’tje sturen. Is waterpomp veel gedoe? Weet namelijk niet of we anders in tijdnood komen, bij die fancypants werkplaats kunnen we op donderdagmiddag/avond en zaterdag van 9 tot 5 terecht en ik heb geen idee hoe veel tijd uit- en weer inbouwen van een motor kost. Haal je bij de motor overigens ook de versnellingsbak eruit zaterdag?

En bougies is ook wel praktisch ja.
Tot nog toe staat er op mijn boodschappenlijstje:
-Remblokjes (zijn ook aan vervanging toe)
-Olie
-Koelvloeistof
-Oliefilters
-Bougies
-Evt Waterpomp (kun je die ook bij Brezan halen?)

Mis ik iets?
Zelf ben ik van plan tijdens de wisseltruc (met drie echte sleutelaars zal ik zo af en toe wel in de weg staan ben ik bang) de remblokjes en bougies te vervangen en mijn gave maar zeer smerige velgjes eens schoon proberen te poetsen en eventueel overspuiten.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 oktober 2009 01:08 AM
  [ # 58 ]

Als je de waterpomp hebt (kan je inderdaad bij de Brezan halen) en de motor ligt er nog uit, dan heb je dat snel gedaan (of in ieder geval één van de drie echte sleutelaars Wink). Moet je wel gelijk ook een nieuwe riem hebben. Waterpomp zal iets van 40 euro zijn, de riem denk ik 35. Zorg wel goed dat je weet dat je de goede spullen hebt. Mij hebben ze nog weleens wat andere spullen meegegeven. 114 tands riem ipv. 113 etc. (zelf ook niet goed opgelet natuurlijk). Je moet ook wat vloeibare pakking hebben als je de waterpomp monteert.

Ik haal de versnellingsbak gelijk met de motor eruit. Het is aan jou of je die ook wilt hebben. De koppeling is wel op, dus ik zou jouw bak erop zetten (of in ieder geval jouw koppeling bedoel ik).

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 22 oktober 2009 01:10 AM
  [ # 59 ]

Mooi zo dat het allemaal zo keurig en ook nog redelijk snel wordt opgelost. Wat een galante ridders kent dit forum toch. Wink Het bewijst maar weer eens dat het rijden van een BX vooral aantoont dat je een heel erg goede smaak hebt.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Suzanne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 28-02-2008

Gepost: 22 oktober 2009 01:30 AM
  [ # 60 ]

Dat viel mij ook al op, echt fantastisch!

En BX-en zijn natuurlijk ook gewoon gaaf, al voel je je soms wel wat alleen op de wereld onder ‘normale’ mensen die als droomauto een audi TT hebben ofzo en die een Golf een comfortabele auto vinden.

Vandaag moest ik noodgedwongen met het OV ergens heen, dan duurt een stuk waar je met de auto 10 minuten over doet ineens drie kwartier (om over dingen als comfort maar te zwijgen). Ik mis mijn BX. Nog 10 nachtjes slapen, dan rijdt de grijze hopelijk weer.

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook