Bedankt mensen, wat is citroen (xm) rijden toch mooi.
ik heb ze gevonden bij Stoebo in Bolsward, setprijs 214 incl btw
Verder bij geen enkele off citroen dealer in nederland te krijgen
Bedankt voor jullie aandacht en ik kan de dame weer laten goedkeuren met enig werk
groet,
Zet `em (er) op !
XM TCT Ambiance`94
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Heb je nog bij Snuverink of Citroville gevraagd? Ik had Mark wel een bezemsteel willen zien opeten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Balen, het type voor onze XM is niet meer leverbaar, maar bij Stoebo Bolsward wel een interessante opmerking over afkeur op silent bloks. Als ik het bekijk dan moet er natuurlijk wel gelast worden maar zijn de bloks nog zo dat men ze daar niet op af kan keuren.
Die discussie wil ik wel aangaan.
ondertussen nieuw probleem, enorme geratel in het blok.
Olie is ververst en waarschijnlijk heb ik er altijd 15 W in gegooide en nu zit er 10W in, het lijkt of het lawaai bij de stoterstangen wegkomt, we hebben er een reinigingsmiddel in gedaan maar na een rit van 60 km lijkt het erger te worden.
maar weer eens aan de slag. `Eind dit jaar moet ik met werk naar Italie dus dan moet ze weer klaar zijn of….............wat anders.
heerlijk altijd auto’s maar dan moet er niets aan mankeren.
zucht
Ik volg het even niet meer….gevonden bij Stoebo en daarna zeg je niet meer leverbaar? Heb je ze nou wel of niet?
Het oude nummer is inderdaad NFP ofwel niet meer leverbaar maar ze zijn omgenummerd naar het nummer wat ik eerder vermelde en die kan elke dealer gewoon leveren.
Sjaak
Ratel bij je drijfstangen en zo snel harder klinkt als diagnose niet goed:
Drijfstanglagers… Ik help je hopen dat het niet zo is!
Onderdeel gevonden zo hoopte ik maar het bleken de silent bloks voor de voorkant van de draagarm te zijn, ik moet de acherste hebben. Maar wel een interressante discussie over afkeur op silent bloks. Deze lagen gevulcanisserd rubber moeten nog voor 50% aan elkaar vast zitten anders is het geen afkeur. Dus geen afkeur bij mij, alleen het laswerk blijft dan over en dat is makkelijk te doen. Roest lijkt vaak erger dan het is, weghalen en vernieuwen. Bij Stoebo vroeg men ook om de bouwcode, (trouwens handige tekeningen op de computer zag ik moeten als forum ook eens zien te bemachtigen) staat binnenkant linkerdeur met een zwart stempel, naar aanleiding daarvan melde men dat dit onderdeel niet meer te bestellen was. Ik heb hen niet gehoord over een omnummering oid. Maar goed kennis etc verschilt vaak van plek tot plek, je bent alleen soms wel van afhankelijk. Maar we gaan eerst de boel te lassen en dan naar een ander keuringstation.
Inmiddels zijn we er waarschijnlijk achter wat het lawaai is (waarschijnlijk de hydr.stoterstangen)in het blok. Verkeerde olie, ik heb in mijn naiviteit altijd 15 W gebruikt en nu zit er 10W in, grote beurt gehad, vermenging van deze twee kan het probleem veroorzaken dat ik nu heb. We hebben er reinigingsvloeistof in gedaan en het geluid is vandaag al een stuk minder. Dus ben ik positief tot nu toe.
En anders… weet iemand nog een goede diesel break, want ik rij alleen maar XM of niets (bij wijze van spreken)
DAME WEER APK
Het viel dus allemaal gelukkig mee, silentbloks hoefden niet vervangen te worden alleen wat licht reparatiewerk betreffende roest.
Verder mankeerde er niets aan de dame behalve nummerplaat lampje. geluid is verdwenen zoals het kwam dus we kunnen weer kilometers maken.
De XM rijd weer voortreffelijk. ook wat gevoel betreft.
KARAKTERTJE hè de Dame !
Succes en veel zweefplezier er mee .
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
De dame staat nu te koop voor een koopje.
Ben een andere XM tegengekomen en gekocht, daarom is de break te koop.
verkocht aan citroy