Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
jantje1948 schreef:Wat betreft heetlopen: is het een optie om de CX-temperatuursensor + schakeling voor 2 snelheden (eerst serie en bij hogere temp parallel) te monteren?
??? Niemand die het weet??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil wel even een kritische noot plaatsen: LPG is erg leuk, maar bij een sm werkt het écht alleen als de cilinderkoppen én koelkanalen perfect in orde zijn. Als er ook maar iets aan bv een klepzitting mankeert gaat dat op LPG dus zeker stuk. Daarbij loopt een SM natuurlijk sowiezo een stuk warmer als bv een DS of CX, dus met een vervuild blok ( en dat hebben bijna alle SM’s die nooit helemaal gereviseerd zijn) gaat ie zeker op gas koken, met alle gevolgen van dien.
Ik heb helaas nu al bij 3 sm’s op lpg ernstige schade aan de koppen gezien…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
CX schakeling is niet echt nodig.
Ik heb een dubbel thermocontact van een XM
en heb 3 relais klaar om zelf een 2 snelheden schakeling te maken
Eigenlijk heb ik juist een wisselrelais nodig,want mijn ventilatoren hebben elk al hun eigen relais.
Ik kan je een schema sturen van hoe het gedaan is in een Xantia.Zo ga ik alles sturen ook in m’n SM.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mijn blokje is even proper van binnen als van buiten en ik had nooit koelingspropblemen voordien,zelfs niet met de 2 rijen radiator,welk nu een 3 rijen geworden is,met raceventilatoren op.
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Al eens met 30 graden de Gotthardt pas over geweest? Of dwars door parijs tijdens de vrijdagmiddag spits midden in augustus? Geloof me: hij gaat koken zonder aanpassing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zal ik moeten ondervinden zeker?
Ik heb wel die speciale koelvloeistof uit de states.
Kookpunt:190°C
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn opmerkingen gaan nu eens niet over jouw blok, maar zijn een algemene opmerking aan mensen die overwegen op LPG te gaan rijden met hun SM!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Sorry!Dacht dat je inhaakte op de plaatsing van LPG in mijn SM. ops:
Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In welke opzichten is het systeem van Luccio beter dan een ouderwetse verdamper?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Luccio is inspuiting en ouderwets is met een keelstuk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een ouderwets systeem heb je een mengstuk wat vermogen kost en een heel lang inlaatraject wat gevuld is met LPG. Dat kan vreselijk back-fire geven. Bij het luccio systeem wordt het verdampte lpg vlak voor de inlaatkleppen ingebracht. Het mengsel wordt met behulp van een lambdasonde en ECU bepaald waardoor je altijd een optimale verbranding zal hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waarom geen vloeibare lpg? Dat zou gelijk een verkoelende werking hebben.
Kan dit systeem ook op een injectiemotor?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pompen van vloeibare systemen gaan allemaal stuk, en vloeibaar is niet stand-alone in te bouwen!Daarbij komt men terug van vloeibaar vanwege de vele storingen met die systemen. Dit is wel stand-alone in te bouwen, voor zowel carbu als I.E.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dus G3 is op z’n retour?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15700
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
G3 is niet altijd vloeistofinjectie hoor bij mijn weten.