Hallo allemaal,
Zo… volgende punt…<grijns>.....
Ik wil de Lexia software gaan gebruiken…
De software is geen probleem… die heb ik al gevonden…
Nu nog de interface…. da’s, vrees ik, een groter probleem.
Die interface voor de XM bestaat uit twee delen.
- De interface met de USB kabel.
- De 30-pins connector
Is er iemand die de electronica-schema’s van die interface heeft…??...
... òf…..
een redelijk goedkope manier weet, om aan die interface te komen…?
Over de 30-pins connector heb ik ontdekt, dat er meerdere van diezelfde stekkers in het motorcompartiment zitten. Ik heb tenminste een los motorblok gezien mèt kabelbomen en daar zaten er een paar aan vast. Niet alle aansluitingen ware daarin aanwezig, maar ik denk dat als je 2 van stekkers hebt, je er wel een volledige van kunt maken… (voor zover nodig)..
Goed… en verder….
Is er iemand die hier al ‘s bezig mee geweest…???
‘t Is een beetje zonde om dat wiel opnieuw uit te vinden.
Bedankt en groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Iets meer dan €200 op eBay voor de interface + verloop naar de 30-pins connector. Of je dat ‘redelijk goedkoop’ vindt, kan je denk ik zelf het beste bepalen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Edit René...quote gewist..quote op het laatste bericht is onzin
Bedankt Brian.
Ik had dat al gezien, maar ik twijfel daar over. Het is waarschijnlijk Chinees spul…
Ik heb op de diverse fora al een hoop commentaar gehoord over de slechte kwaliteit van de Chinese versies… en vaak zit de 30-pin connector er ook niet bij…
En Citroën doet er ook erg moeilijk over…
Hetgeen ik niet zo goed begrijp…
Er zij maar twee soorten mensen die XM rijden… Rijke hobbyisten en minder rijke hobbyisten… en van die laatste groep zijn er aanzienlijk meer….<grijns>.....
groet
Lody
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Komt idd uit China, maar bij mij werkt die prima. Waar komen de originelen vandaan? Misschien ook wel uit China, maar gaan die van de dealar door de voordeur naar buiten en die op eBay via de achterdeur. Wie zal het zeggen? Ziet er in ieder geval behoorlijk origineel uit. 30-pin connector zat er bij, maar bij de meeste verkopers zit die idd niet. Goed opletten dus!
En Citroën zal over zelf in elkaar gezet apparaatje net zo moeilijk doen, lijkt me.
Je hebt meer rijke xm rijders die niet hobbien, en de wat minder bedeelde xm rijders die WEL hobbien.
Ik heb samen met Brian zo’n ding uit china laten komen. Product kost daar gewoon minder om aan te schaffen bij de dealer, het is orgineel spul en geen ripoff. Werkt prima, verloopt stuk zat erbij, was incl. betaling via paypal met 6 dagen geleverd.
Het is wel ff wat centen, maar ach. Ik kan je nu wel op een briefje geven dat je maanden gaat zoeken en er uiteindelijk toch 1 gaat bestellen.
*uit ervaring spreekt*
Ouwe mopperkont
Brian schreef:Komt idd uit China, maar bij mij werkt die prima. Waar komen de originelen vandaan? Misschien ook wel uit China, maar gaan die van de dealar door de voordeur naar buiten en die op eBay via de achterdeur. Wie zal het zeggen? Ziet er in ieder geval behoorlijk origineel uit. 30-pin connector zat er bij, maar bij de meeste verkopers zit die idd niet. Goed opletten dus!
En Citroën zal over zelf in elkaar gezet apparaatje net zo moeilijk doen, lijkt me.
Hi Brian,
Ja.. je hebt gelijk, die van Citroen zal ook wel uit China komen… Ik herhaalde alleen maar wat ik op internet tegenkwam.
Wat ik bedoelde met “Citroen die moeilijk doet” is dat je bij hun de interface alleen niet kan kopen… als particulier…
Waar heb jij jouw set gekocht en wat heb je er voor betaald..??
Groet,
Lody
Ik weet ‘toevallig’ dat Brian ‘m hier gekocht heeft. Als je bestelt, moet je ergens vermelden dat je die 30-polige steker wilt.
Wim,
Disciplus Simplex
Bedankt,
Die stond ook in mijn lijstje van Chinese leveranciers.
Nu de prijs nog…
Lody
€224,- Alleen weet ik niet meer of dit in- of exclusief verzendkosten is.
Wim,
Disciplus Simplex
Wij hebben hem via eBay van een Chinees gekocht, kan best dat die hem gehaald heeft bij de leverancier uit de link van wimb. Fotootje van de hele set is volgens mij wel hetzelfde. Daar zie je ook de verloopkable op staan (rechtsonder, die met die grijs/bruine stekker eraan). Dat is deze: PSA-30 Cable
Het loont de moeite de leverancier te vragen of die er ook echt bij zit. Bij sommige eBayers wordt die wel genoemd, maar zit die er niet bij. Dan kopiëren ze gewoon de tekst van een ander, zonder verder te checken of dat wel klopt.
Totaal prijs was voor ons €224,- incl. verzendkosten.
Helemaal te gek Brian..!!
Dat is een redelijke prijs… dat kan zichzelf wel terugverdienen in een stuk zekerheid bij het storingzoeken…
Ik heb ze op internet zelfs gezien voor 2000,00 euro, zónder die PSA-30 kabel…
Ik ga maar eens informeren bij die lui…
Het is leuk om er een bijelkaar te hobby-en, maar uiteindelijk is het zo’n gedoe….
Nogmaals bedankt allemaal, ik ga nu op zoek naar een goeiekope laptop…
groet
Lody
Die heel dure zijn vaak incl. laptop
Ja… dat dacht ik ook, maar dat heb ik gevraagd en dat was dus in die gevallen niet zo.
Toen ik schreef dat dat toch wel erg duur was, kreeg ik als antwoord….
“Moet je een bij Citroen gaan vragen…..”..
‘t Was wel een engelsman…. dat wel… <grijns>.....
Groet
Lody
Of er zit Renault spul bij, heb ik ook gezien
Uhhh ben jij dan op zoek naar Renault.. of zo…??
Sorry, maar ik begrijp niet zo goed wat je hiermee bedoelt…???
groet
Lody
Bij sommige dure Lexia sets zit ook spul om Renaults uit te lezen. Vandaar de hogere prijs.