Groot licht is nu (met duplo lamp) ook niet bijzonder goed, eigenlijk slecht. Dimlicht is wel goed maar hier mis je toch wel wat helderheid.
Traction 11BL 1939
Traction 11BN 1949
C4 1.6 THP AGS 2011
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Re: H4 6 volt
DJ schreef:Een interssante discussie waar ik graag ng een aspect aan toe voeg. Ik weet dat er ook H4 in de 6 volt variant bestaan. Mijn koplampunits zijn in principe niet gechikt voor H4 lampen, er horen de oude duplo lampen in, weet iemand of H4 wel in zo’n oude unit kan, Ik doel hierbij op lichtspreiding etc. Weet iemand overigens waar ik deze lampen kan kopen.
Neen, een “normale” H4 zal niet passen in een Duplo-fitting. De H4 heeft een P43t voet met drie radiale “tabs”, zeg maar “zijdelings uitstekende plaatjes”. De fitting moet hier uitsparingen hebben tbv exacte plaatsing.
Een duplo lamp heeft fitting P45t, rond met een paar deukjes.
Voor 12 volt zijn er speciale lampen, die een H4 lamp op een P45t duplo voet hebben, te koop bij de betere automaterialenzaak.
Zie bijvoorbeeld hier: http://www.myparts.nl/auto_onderdelen/overig/autolampen/halogeen-h4-12v-6055w-dup.fit-lampvoet-p45t/vmcchk.html
Op 6 volt heb ik dat nooit gezien, maar ook nooit naar gezocht.
Al googelende kwam ik ook bij Halfrauds: http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=301062
volgens deze pagina zijn de Philips Premium lampen: “Verkrijgbaar in H4, H1, H7, H3 en Duplo uitvoeringen”.
Zeggen ze ....
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
GeraldDSuper schreef:H4 op Duplo voet 6 volt zijn er. Ik heb ze in m’n ‘62-er VW Cabrio gehad. Beeld was prima. En bij tegenwind heb je niet het gevoel dat je licht uitwaait…
Inderdaad, daar staan ze:
artikelnr. 6150; omschrijving Lamp, halogeen H4 6V 60/55W, duplo aansluiting; voet P45T; prijs 13.25 stk/pc
Probleem opgelost.
VOLGENDE !....
Mooi hé, zo’n forum
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005
- (Grand) C4 Picasso Business
Ik heb ze ook van philips, gewoon bij Brezan met 45/40watt.
Meer licht dan de gewone duplo’s en geen probleem bij de APK. Je hebt ze ook in hogere wattages maar die zijn wel illegaal.
Conrad.nl heeft ze ook, zoeken op “Osram bilux”
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
intressant…. ik denk toch dat ik voor de Xenon ga, kleur 6000 lijkt meest op geel. Of natuurlijk 10000 (of 12k maar damagnie!) heeft paarse gloed. Ook leuk
Mooi weer….................., dilemma! Motor of ds?
Heren, even terugkomend op dit oude onderwerp: ik had H4 lampen en lamphuizen, maar door mijn onfortuinlijke onderwaterverhaal heb ik een paar huizen met Duplo lampen op de kop kunnen tikken. Nu lees ik echter dat er een ander stuje draadboom nodig is om dit werkend te krijgen? Kwestie is dat ik alles gewoon heb aangesloten en het hele zaakje elke keer kortsluiting gaf. Asl ik daar de aansluitingen op de lampen kijk hebben ze beide 3 pootjes. Ik heb volledige lampenhuizen gekocht, dus ook met de bijbehorende aansluiting voor de lamp zelf. Gewoon aangesloten op de aanwezige 3 draden die ook voor de H4-huizen gebruikt worden. Lijkt me gewoon te moeten werken toch?
Bedankt,
HIlko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij gaat dat best hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
waterman771 schreef:Volgens mij gaat dat best hoor!
Het antwoord is JA, dat moet gewoon werken. De BMW van mijn vader had eerst dooie Bosch duplo koplampen, die vervangen zijn door H4 units van Saturnus (voor Golf 1). De draadboom is niet gewijzigd en alles werkt perfect.
Idem H4 units uit een Fiat 127 in de Fiat 133 van een kameraad van mij. Zou me verbázen als het bij een DS niet werkt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb geloof ik de melding al eens gemaakt dat je andere draadboompjes nodig hebt op de uiteeinden van de draadbomen die door je schermen lopen, ik heb het dan ook over de laatste 20 cm. Deze zijn nodig als je van H1 naar H4 ombouwt (of andersom). Die duplo-lampen hebben hoogst-waarschijnlijk dezelfde aansluiting als H4, en dan zal er geen probleem moeten zijn. Misschien kun je wel H4 aansluitingen gebruiken op H1, je gebruikt dan slechts 1 van de 3 contacten in de draad.
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
BasisBIX schreef:H1 bolletjes zijn ook in de gele versie verkrijgbaar
Adres/link :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
In mijn verstralers heb ik H1, daar zit het gele hoesje in de reflector.
In mijn dim/grootlicht koplampen heb ik H4 (ik heb de foto van eerder in dit draadje gepikt). Daar heb ik vandaag hagelnieuwe gele lampen voor gevonden.
Compleet geel dus! Beter
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb nog gele h1 hoesjes liggen en ook gele duplos’en ook nog gele H4.
pb me maar ff
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
Daniel Brochet schreef:
In mijn dim/grootlicht koplampen heb ik H4. Daar heb ik vandaag hagelnieuwe gele lampen voor gevonden.
Compleet geel dus! Beter
Let er dus wel op dat de gele hoesjes op de H4 lampen GEKLEMD zijn. Met het terugplaatsen van de fitting met de nieuwe gele lamp erin (links) is bij mij het gele hoesje er af gesprongen en ligt nu los in de reflector. Ik mag nu dus het linkervoorscherm er af gaan halen om het hoesje uit de reflector te halen.
Als ik ‘m eruit he zet ik het hoesje met een drupje soldeer vast zodat me dit niet nog een keer overkomt…
Aan de rechterkant is het overigens wel goed gegaan. Mooi geel is niet lelijk!
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Neem een flexibele magneet. De klemmen van het glazen kapje zijn van ijzer.
Solderen is inderdaad aangewezen.
Er is wel verschil van merk tot merk lampen: de ene hebben een mooie boord waar je het kapje over kunt clipsen, bij andere floept het er zo af en moet je wel gaan solderen.