R&DY; schreef:Dit kun je natuurlijk ook doen:
1.6 16v van een saxo vts erin lepelen…
Deze is ook nog is gekieteld. 150-160 pk. Houdt op het ciruit een impreza gt turbo bij. Zelf op het rechte stuk.
Effe serieus wie gaat er nou een 16v in zijn AX plaatsen
Deze was toch ook bij vroemdag vorig jaar @ Zolder? Gaat hij dit jaar weer?
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Ja dit jaar is hij ook weer op Zolder!!!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Op 205gti.com staat een verhaal van een 205 1.4 turbo.
Het verhaal werkt niet meer, waarom weet ik niet.
Maar ik weet de strekking dat de blokken niet lang leven hadden.
Overigens heeft een 1.1 betere gegevens dan een 1.4 de bussen zijn dikker. Niet voor niets dat men bij peugeot een 1.3 rally uitbracht. De 1.4 motoren zouden in de soep draaien.
Dus als je voor goede koeling zorgt, iets waar het blok nogal moeite mee heeft, dan zou het een eind moeten komen.
Overigens zou ik de turbo druk niet al te drastich omhoog schroeven. Blijft maar een alu blokje..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
AX GT MUSKETIER schreef:Ja dit jaar is hij ook weer op Zolder!!!
Beter
Eens kijken hoe hij het allemaal gedaan heeft en inspiratie op doen
Ontopic;
Waarom geen 1.6 onderblok er zijn d’r bij die olie koeling hebben op de bodem van de zuiger.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:Effe serieus wie gaat er nou een 16v in zijn AX plaatsen
Ja, wie zou dat nou doen….
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Waarschijnlijk dezelfe gek die een wedstrijd met een bmw gaat racen op een bekende ring in Dland
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
KMvrtr schreef:Rooney schreef:Effe serieus wie gaat er nou een 16v in zijn AX plaatsen
Ja, wie zou dat nou doen….
Geen idee
GoodOldDiesel schreef:Waarschijnlijk dezelfe gek die een wedstrijd met een bmw gaat racen op een bekende ring in Dland
En hier heb ik serieus geen idee….Heb wel is een BMW ingehaald daar maar meer ook niet.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
hallo
kennie je kan van een saxo 1.6 16v ! een olie koeler op die kop tikken en die kan je volgens mijn eenvoudig plaatsen
mvg pieter
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
betwijfel of dit nog wat geworden is…
je kunt beter een compressor er op bouwen..
dat is echt beter dan een turbo..
want een compressor levert al vanaf stationair toerental mee..
de turbo gaat pas mee werken na 2500/3000 toeren
ik heb hier ook al vaak overnagedacht om een turbo op mn auto te zetten..
alleen ben ik al een tijdje van dat idee afgestapt..
je kan beter een compressor op je ax bouwen..
dat is en makkelijker en goedkoper
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 20-12-2005
- CX 25 RI
- AX 11 E S6
- C5 Tourer III X7
GoodOldDiesel schreef:......... Niet voor niets dat men bij peugeot een 1.3 rally uitbracht. De 1.4 motoren zouden in de soep draaien…...
Dat 1.3 liter motoren werden toegepast heeft volgens mij niets met de kwaliteit van de 1.4 liters te maken maar meer met de klasse waarin deze motoren werden gebruikt namenlijk to maximaal 1300cc.
Groetjes, Henk
Al ruim 30 jaar dezelfde AX 1.1E S6 als 2e auto in gebruik en als hobby een AX 1.4GT S6, sinds 2012 voor erbij een CX 25 RI en als dagelijkse auto een C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Een compressor of turbo. Een compressor is niet echt bepaalt makkelijker. waar wil je hem plaatsen?
Goedkoper? Als je het goed wil doen is bijde erg duur!
mijn conclusie een 1.6 16v is de goedkoopste oplossing voor de langere termijn.
Ps Stan dit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
En waar is de topic starter gebleven ? ?