ventilatieklep vervangen
gerrie Pasveer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 25 oktober 2009 01:20 PM

Ik heb een zwarte AZU van 1975 en mijn ventilatieklep is helemaal doorgeroest.
Ik heb een nieuwe besteld bij tweeceevee,maar nu heb ik de volgende vraag.
Wie kan mij helpen aan een handleiding om een ventilatieklep van de 2cv te vervangen

Profiel  

engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 976

Gepost: 25 oktober 2009 02:09 PM
  [ # 1 ]

Is niet moeilijk, wel een geduld klusje…
Haal nu vast de plastic dashboard/ventilatie kap eraf en spuit de kleine moertjes (5.5mm) van de ventilatieklep in met kruipolie.(en evt alle roestige delen die je ziet)

Daarna is het (uit m’n hoofd) als volgt: ruitenwissermechaniek losmaken. Begin aan de buitenkant, verwijder de ruitenwissers, de twee chromen moeren en de alu en rubber ringen. Voorzichtig met de alu ringen, ze zijn zo krom en lelijk.
Daarna binnen de bedrading van de ruitenwissermotor losmaken en de twee boutjes verwijderen waarmee de motorsteun vastzit.
Als het goed is kan je nu het complete ruitenwissermechaniek eruit trekken.
Nu van het “ontwasemingsblik” de kleine schroefjes bij de voorruit losmaken en het geheel heen en weer wrikkend uit het schutbord trekken.
Hierna de ventilatie klep iets open draaien en de het “tonnetje” en borgclipje van het stangetje (dat de klep open duwt)verwijderen. Daarna met beleid (beetje losdraaien, iets vast en weer verder etc)) de rij kleine moertjes van de ventilatieklep losdraaien.
Daarna voorzichtig de klep plus alu strip(waar de tapeindjes inzitten)voorzichtig verwijderen. Pas op niet verbuigen anders zit je straks met een lekkende klep.
Montage in omgekeerde volgorde.
Succes

Profiel  

gerrie Pasveer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 25 oktober 2009 02:21 PM
  [ # 2 ]

Hoi,

Dank voor je snelle reactie, ik ga hiermee aan de slag.
Met jou beschrijving moet dat zeker lukken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook