2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroen C35
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 06 oktober 2009 04:05 PM
  [ # 16 ]

Beste Wil,

Twee maal sorry. Ik zag dat er nog een oud e-mail adres in mijn profiel stond, vandaar geen reactie op je berichten. Ten tweede sorry omdat ik niet goed in het handboek heb gekeken zoals Diesel Rinus dat wel heeft gedaan. Als je mij zegt welke reductiekast je nodig hebt, kan ik kijken of ik hem heb. Er staat in het laatste stukje van Diesel Rinus volgens mij wel een tikfoutje de 5-bak kasten hebben een reductie van 31/55 volgens mijn boek.

Groetjesd, Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 06 oktober 2009 05:41 PM
  [ # 17 ]

He Tonie, ik meende het nog uit mijn hoofd te weten… Helaas pindakaas,

Dit betekend overigens wel dat de we eventueel de eindoverbrenging van onze lange 5-bakken nog weer 6% hoger kunnen maken door de 47/28 op de 5-bak te monteren!!!

55/31 heeft een reductie van 0.564 en de 47/28 0.596.

iets lager toerental bij hoge snelheid!!!

goed man Smile

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Tiest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-09-2009

Gepost: 06 oktober 2009 05:56 PM
  [ # 18 ]

Hoi Rinus
Ik ben vandaag een klijn stukje met de camper wezen reiden,er klinkt dan niet een heftig geratel maar een soort gepingel ik vraag mij af of de tandwielen wel helemaal kapot zijn is er een manier om dit te controleren.Wat betreft de reductie kasten zal ik zeker op het type letten en vraag ik mij af of het niet beter is gelijk een andere bak met reductiekasten te monteren.Of is het mogenlijk de reductiekast los te maken en te kijken welk tandwiel er kapot is en deze eventueel uit te wissellen vragen genoeg.
Hoor graag wat terug
Groeten Wil

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 oktober 2009 12:30 PM
  [ # 19 ]

Belangrijk bij dit soort ingrepen is inderdaad dat je de juiste diagnose hebt gesteld… het is zonde van de moeite en het (leer-) geld om iets te vervangen wat niet het probleem veroorzaakt.

Wat is er kapot of niet helemaal zoals het hoort…

Uit je omschrijving kan ik niet opmaken wat het geluid veroorzaakt.

Als je eenmaal aan de reductiekasten begint: Reviseren van deze kasten bestaat uit: de kogellagers vervangen!

Alle andere ingrepen hebben niet veel zin. Tandwielen lopen op elkaar in (slijten op elkaar in) en slechts één uit een set vervangen is dan niet zo’n goed idee. Vaak leidt dit tot een veel snellere/hogere slijtage of tot bijgeluiden. Als er geen vervangende kasten te verkrijgen zijn en je rijdt er niet veel km’s mee kan het natuurlijk wel een tijdelijke oplossing zijn, maar echt mooi is anders.

Mijn conclusie is: Als de reductie kasten echt herrie gaan maken is het vrijwel altijd te laat om er nog iets aan te doen, de slijtage is dan zo groot dat je ze nooit meer echt stil krijgt. Dus compleet vervangen.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 07 oktober 2009 05:36 PM
  [ # 20 ]

Hallo Wili,

Ik zou toch eerst even de aandrijfassen eruit halen. Fluitje van een cent, 7 bouten per as.
Dan de tripoiden controleren en in ieder geval nieuw en voldoende vet erin. Eventueel linker as rechts en omgekeerd terug plaatsen. Als de assen er nog uit zijn, kun je de rechter flens van de reductiekast met de hand draaien, en kijken en luisteren of je iets voelt of hoort. Als dat goed lijkt in ieder geval olieniveau in de reductiekasten (controleer de bak dan ook meteen even) controleren en indien nodig bijvullen. Daarna assen monteren en kijken of het heeft geholpen.

Succes. Groetjes, Tonie

C35 FOREVER

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 08 oktober 2009 01:12 AM
  [ # 21 ]

Waarom denk je eigenlijk dat het om de assen/reductiekasten gaat? Kan het niet uit het blok komen, etc? Kortom waar is de diagnose tot dusverre op gebaseerd.

Profiel  
 
Tiest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-09-2009

Gepost: 24 oktober 2009 03:26 PM
  [ # 22 ]

Hai Rinus
Ben begonnen met demonteren van de moter en versnellingsbak, alleen de motersteunen en de ophanging van de versnbak moeten nog los vooral deze laatsten die zitten muurvast graag een tip hiervoor! maar nu komt het nadat ik de beschermplaat onder de handremschijf had weggehaald kon ik de handremschijf met de hand gewoon ronddraaien en hoorde ik het bekende gepingel de handremschijf zit dus los op de as. Lijkt mij niet normaal ook kreeg ik de handremkabel niet los die heb ik nu door de bodem van de auto gehaald.Dit zou dus het hele euvel kunnen zijn? Herken jij dit graag even raad hierover en wat moet ik nu vevangen?
Groetjes en vast bedankt Wil

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 25 oktober 2009 02:53 PM
  [ # 23 ]

Hoi Wil,

ik ken wel van de handrem dat de veer die tussen de hefbomen zit langs de schijf sleept. Dit geeft inderdaad een vreemd licht ratelend/slepend geluid. Als dat is waar het geluid vandaan komt, helpt het om de veer iets te draaien tussen de hefbomen.

Dat je de handremschijf kunt draaien is zorgelijk, deze moet direct verbonden zijn met je differentieel en dan vervolgens met de voorwielen. Tenzij je natuurlijk de aandrijfassen al hebt verwijderd, dan draai je de vernellingsbak gewoon op de hand rond…

Verder kan ik niet zoveel zeggen over wat je aan het doen bent, de bouten van de motorsteunen en de versnellingsbak steun geven mij nooit zoveel problemen: goed passend gereedschap gebruiken en van te voren misschien wat kruipolie?

succes

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook