@BasisBIX: toen mijn broer ging kijken wat er mis was met de ‘nieuwe’ BX startte hij inderdaad nog, maar nadat hij een paar keer flink gas had gegeven hield hij er mee op, nu start hij dus ook niet meer.
@Vermond: Ja had ik nog gelezen inderdaad, mijn mobieltje slaat op hol als ik de 8-toets gebruik, dus smsen is momenteel een beetje onmogelijk. Mijn vader vroeg zich overigens af hoe het zit met een rotor in een injectiemotor, hij dacht dat er in een injectiemotor geen rotor zit.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Voor zover ik weet zegt ‘injectie’ alleen iets over de benzine-inspuiting. De ontsteking gebeurt met een rotor en verdelerkap.
BX kan je omhoog krijgen met een krik die laag genoeg kan, een heftruck of door een boormachine aan te sluiten op de hydrauliekpomp. Zelf zou ik de snaar die de hydrauliekpomp aandrijft aan de ene kant om de kop van de boor leggen en met de andere kant om de pouly van de hydrauliekpomp.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vermond schreef:Voor zover ik weet zegt ‘injectie’ alleen iets over de benzine-inspuiting. De ontsteking gebeurt met een rotor en verdelerkap.
Check. In een injectiemotor zit wél een rotor. Injectie =/= ontsteking inderdaad.
Een BMW 2002tii om eens wat te noemen heeft injectie (mechanisch) en een rotor, en nota bene zelfs nog ouderwetsch contactpunten (niet raar anno pakweg 1973). Sommige motormanagement-systemen die zowel ontsteking als injectie aansturen doen ‘t er zonder, maar in BX-en komt dat standaard niet voor.
Contactpunten ook niet trouwens. Misschien dat daar de verwarring zit.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Bedenk wel dat als je geen hydraulische druk hebt je ook geen remmen hebt! Dus hij remt niet minder, maar niet! Slepen met een sleepstang zou dan kunnen maar blijft link. Een autoambulance is dan het veiligste. Kan de ANWB dat niet regelen?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Remmen is niet het probleem, ik heb het vorige week zaterdag vanaf Limburg ook zonder remmen moeten doen, de handrem doet het namelijk wel. Het enigste probleem was de hydrauliek, in zijn laagste stand kun je gewoon niet rijden, maar gelukkig gaf ‘Lelijke Eend’ een prima oplossing. Dankjewel!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het niet werken van de motor, draait hij nog wel? anders zou je bougies eruit kunnen draaien en dan slepen in de versnelling. Dan werkt de hydroliek gewoon!.
Zo kan je hem even in de hoogste stand slepen bijvoorbeeld.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De motor zit echt helemaal vast, draait ook niet meer, dan werkt dat trucje niet, toch?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nee helaas…..
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Een handrem is leuk, maar de remvertraging is natuurlijk niets… En je zit al op 2,5 meter achter je voorligger. Ik zou het niet doen, zeker niet ver en heel rustig aan.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
@McDean: dacht ik ook al niet, we halen gewoon de boormachine erbij, vandaag of morgen even kijken hoe/of dat werkt.
@boukewerff: Rijden in een auto die gesleept wordt is ook zeker niet mijn hobby, maar als je goed oplet en handgebaren afspreekt met degene die je sleept is het echt wel te doen. Overigens is de maximaal toegestane lengte voor een sleepkabel 5 meter. Scheelt weer.
En niet om het goed te praten, maar de handrem van een BX werkt op de voorschijven. Dat is een pak beter dan een systeem met achterwieltrommels.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
boukewerff schreef:Een handrem is leuk, maar de remvertraging is natuurlijk niets… En je zit al op 2,5 meter achter je voorligger. Ik zou het niet doen, zeker niet ver en heel rustig aan.
Als het goed is bots je niet op de slepende auto, want bij slepen moet de achterste auto de voorste remmen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Slepen zou ik bij een BX zonder draaiende motor niet doen. Het ding zakt in en dat gebeurt als je rijdt sneller dan wanneer hij stilstaat.En dan moet je het kreng weer oppompen.
Ik ga er van uit dat je de motor en de versnellingsbak toch niet meer nodig hebt, dus als ik jou was zou ik de bougies er uit draaien, kruipolie er in spuiten, nachtje laten weken, versnallingsbak in z’n 5, dikke diesel er voor en trekken maar tot de motor los is. Wel de handrem er af, want die werkt inderdaad op de voorwielen en doet het erg goed.
Schijt aan originaliteit.
De versnellingsbak hebben we misschien wel nodig, de koppeling van de ‘nieuwe’ motor is in ieder geval gaar en ik sloop de versnellingsbak die nu in de BX zit als het even kan liever niet (kom even niet op de brandende huisjes uitdrukking).
Hoe snel zakt zo’n BX ongeveer in? Volgens Google Maps is het 14 km rijden, en de echte drempels hebben we alleen in het begin, dus hoopte zelf eigenlijk een beetje dat we dat wel zouden redden.