Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Autofan schreef:Waar zitten die scheurtjes dan precies?
Dat gaat om die plastic plaat met die gleuf er in, direct onder je voorruit. Dat is bij vreselijk veel BXen op meerdere plaatsen gebroken, voornamelijk die met een hogere kilometerstand.
Als iemand daar nou eens een mooie gemakkelijke oplossing voor zou kunnen verzinnen zou dat prachtig zijn!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
hm toch maar eens even goed kijken dan. Maar volgens mij leeft die bij nog zonder scheuren
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BX19TZI schreef:Ik moet nog een aantal onderdelen hebben. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
- brons getinte voorruit
Zoek even goed in het aangeboden gedeelte van dit forum, volgens mij bood er pas iemand zo’n ruit aan
Voor weinig dacht ik.
Het was dit jaar, ergens deze zomer geloof ik.
Twee BX-en gehad, allebei scheuren in de plaat met de gleuf voor de voorruit uitstroomopening van de verwarming. Zit nog steeds na te denken over een mogelijkheid om dit te repareren. Wellicht dichtsmeren met rubberkit. Heeft iemand dit al geprobeerd?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Om dat achterruitje te verwijderen eerst het plastic spijltje verwijderen, dan het rubber om het raampje helemaal volblaffen met kruipolie of iets dergelijks. Dan kan je vorzchtig het raamrubber er tussenuit wurmen waarna je het ruitje er zo uit pakt.
Eveneens ben ik tevens ook.
@ Toni en Ricolt
Dank voor de reacties. Dat raam moet me wel gaan lukken nu.
Verder had ik al weer 0% prgressie geboekt.
Ik wilde namelijk de beschadigde skirts eraf halen, maar jullie raden het al. Dat lukte me niet. Hoe zitten die vast? Is dat nou alleen maar kit of zitten ze nog vastgeschroefd. Ik weet nu wel iig dat ze mijn auto 10 november kaal willen hebben. Dus de tijd begint de dringen. Ik wil ook niks slopen dus als jullie me wederom kunnen uitleggen hoe of wat dan hoor ik dat graag.
Leuk he die 16v bx-en. Verder geniet ik er ook nog wel eens van.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 11736
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mechuccio schreef:Autofan schreef:Waar zitten die scheurtjes dan precies?
Dat gaat om die plastic plaat met die gleuf er in, direct onder je voorruit. Dat is bij vreselijk veel BXen op meerdere plaatsen gebroken, voornamelijk die met een hogere kilometerstand.
Als iemand daar nou eens een mooie gemakkelijke oplossing voor zou kunnen verzinnen zou dat prachtig zijn!
Huh, ik heb twee high-milers gehad met gewoon die plaat intact. De Zwarte TZD zit op dik 420K & no sweat. Waar zou dat dan van kunnen komen, verkeerde spanning bij montage of voorruit wisselen of weet ik wat? Is in dit draadje een beetje een tangent, geef ik toe (sorry!)... maar ik ben daar wel nieuwsgierig naar!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb die scheuren eigenlijk alleen nog maar gezien bij 16 Valven.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
BX 16 uit ‘87 gekocht met 130.000 km op de teller: twee scheuren. GTi uit ‘91 met 180.000 km: twee scheuren. Dus waar het aan ligt mag Joost weten, maar in elk geval niet aan een hoge km-stand.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 11736
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee, hmmm… de hoge KM-stand zal het niet zijn dan inderdaad. Een gek idee (iets idioots om je voor te interesseren misschien, maar toch), maar kan ‘t iets met torsie in de koets te maken hebben? Zeker als het op de snellere versies meer voorkomt…
Of hebben jullie oliestokers out there er ook last van?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mijn 1400 en 1600’s hadden het ook.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mijn 16valven niet (dat ik weet)
Om weer wat ontopic te gaan, ben natuurlijk weer benieuwd naar het eindresultaat Willem, succes…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik heb even gekeken naar het dash en ik heb 4 scheuren. Dat moet uiteraard verholpen worden. Anders maar ergens een goede vandaan halen.
Verder zit ik nog met een dilemma. Ik kan een bx gti automaat met maar 79.000 op de klok kopen. Wat zeggen jullie? Normaal had ik hem al gekocht, maar ik dacht laat ik jullie eens om advies vragen.
Verder zit de skirt nog steeds vast. Help… hoe zit die skirt nou bevestigd? Is het alleen volgestort met kit of wat?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als het een kleur is die je nog niet heb, waarom niet
Als jij nog een BX koopt zie ik geen andere uitweg dan je te moeten slaan.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005