6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

BX 19 TZI - Doet het nog steeds! (Noujaaa..)
Suzanne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 25 oktober 2009 07:20 PM
  [ # 76 ]

@BasisBIX: toen mijn broer ging kijken wat er mis was met de ‘nieuwe’ BX startte hij inderdaad nog, maar nadat hij een paar keer flink gas had gegeven hield hij er mee op, nu start hij dus ook niet meer.

@Vermond: Ja had ik nog gelezen inderdaad, mijn mobieltje slaat op hol als ik de 8-toets gebruik, dus smsen is momenteel een beetje onmogelijk. Mijn vader vroeg zich overigens af hoe het zit met een rotor in een injectiemotor, hij dacht dat er in een injectiemotor geen rotor zit.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 oktober 2009 08:13 PM
  [ # 77 ]

Voor zover ik weet zegt ‘injectie’ alleen iets over de benzine-inspuiting. De ontsteking gebeurt met een rotor en verdelerkap.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 25 oktober 2009 08:28 PM
  [ # 78 ]

BX kan je omhoog krijgen met een krik die laag genoeg kan, een heftruck of door een boormachine aan te sluiten op de hydrauliekpomp. Zelf zou ik de snaar die de hydrauliekpomp aandrijft aan de ene kant om de kop van de boor leggen en met de andere kant om de pouly van de hydrauliekpomp.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 25 oktober 2009 11:38 PM
  [ # 79 ]
Vermond schreef:

Voor zover ik weet zegt ‘injectie’ alleen iets over de benzine-inspuiting. De ontsteking gebeurt met een rotor en verdelerkap.

Check. In een injectiemotor zit wél een rotor. Injectie =/= ontsteking inderdaad.

Een BMW 2002tii om eens wat te noemen heeft injectie (mechanisch) en een rotor, en nota bene zelfs nog ouderwetsch contactpunten (niet raar anno pakweg 1973). Sommige motormanagement-systemen die zowel ontsteking als injectie aansturen doen ‘t er zonder, maar in BX-en komt dat standaard niet voor.

Contactpunten ook niet trouwens. Misschien dat daar de verwarring zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 oktober 2009 01:52 PM
  [ # 80 ]

Bedenk wel dat als je geen hydraulische druk hebt je ook geen remmen hebt! Dus hij remt niet minder, maar niet! Slepen met een sleepstang zou dan kunnen maar blijft link. Een autoambulance is dan het veiligste. Kan de ANWB dat niet regelen?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Suzanne
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 oktober 2009 02:00 PM
  [ # 81 ]

Remmen is niet het probleem, ik heb het vorige week zaterdag vanaf Limburg ook zonder remmen moeten doen, de handrem doet het namelijk wel. Het enigste probleem was de hydrauliek, in zijn laagste stand kun je gewoon niet rijden, maar gelukkig gaf ‘Lelijke Eend’ een prima oplossing. Dankjewel!

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 oktober 2009 02:12 PM
  [ # 82 ]

het niet werken van de motor, draait hij nog wel? anders zou je bougies eruit kunnen draaien en dan slepen in de versnelling. Dan werkt de hydroliek gewoon!.

Zo kan je hem even in de hoogste stand slepen bijvoorbeeld.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Suzanne
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 oktober 2009 02:33 PM
  [ # 83 ]

De motor zit echt helemaal vast, draait ook niet meer, dan werkt dat trucje niet, toch?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 oktober 2009 02:42 PM
  [ # 84 ]

nee helaas…..

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 oktober 2009 02:52 PM
  [ # 85 ]

Een handrem is leuk, maar de remvertraging is natuurlijk niets… En je zit al op 2,5 meter achter je voorligger. Ik zou het niet doen, zeker niet ver en heel rustig aan.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Suzanne
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 oktober 2009 03:05 PM
  [ # 86 ]

@McDean: dacht ik ook al niet, we halen gewoon de boormachine erbij, vandaag of morgen even kijken hoe/of dat werkt.

@boukewerff: Rijden in een auto die gesleept wordt is ook zeker niet mijn hobby, maar als je goed oplet en handgebaren afspreekt met degene die je sleept is het echt wel te doen. Overigens is de maximaal toegestane lengte voor een sleepkabel 5 meter. Scheelt weer.

Profiel  

Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 382

Gepost: 26 oktober 2009 03:21 PM
  [ # 87 ]

En niet om het goed te praten, maar de handrem van een BX werkt op de voorschijven. Dat is een pak beter dan een systeem met achterwieltrommels.

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 oktober 2009 06:02 PM
  [ # 88 ]
boukewerff schreef:

Een handrem is leuk, maar de remvertraging is natuurlijk niets… En je zit al op 2,5 meter achter je voorligger. Ik zou het niet doen, zeker niet ver en heel rustig aan.

Als het goed is bots je niet op de slepende auto, want bij slepen moet de achterste auto de voorste remmen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 26 oktober 2009 09:21 PM
  [ # 89 ]

Slepen zou ik bij een BX zonder draaiende motor niet doen. Het ding zakt in en dat gebeurt als je rijdt sneller dan wanneer hij stilstaat.En dan moet je het kreng weer oppompen.

Ik ga er van uit dat je de motor en de versnellingsbak toch niet meer nodig hebt, dus als ik jou was zou ik de bougies er uit draaien, kruipolie er in spuiten, nachtje laten weken, versnallingsbak in z’n 5, dikke diesel er voor en trekken maar tot de motor los is. Wel de handrem er af, want die werkt inderdaad op de voorwielen en doet het erg goed.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Suzanne
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 oktober 2009 09:47 PM
  [ # 90 ]

De versnellingsbak hebben we misschien wel nodig, de koppeling van de ‘nieuwe’ motor is in ieder geval gaar en ik sloop de versnellingsbak die nu in de BX zit als het even kan liever niet (kom even niet op de brandende huisjes uitdrukking).

Hoe snel zakt zo’n BX ongeveer in? Volgens Google Maps is het 14 km rijden, en de echte drempels hebben we alleen in het begin, dus hoopte zelf eigenlijk een beetje dat we dat wel zouden redden.

Profiel  

6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook