4 van de 107
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2009 02:09 PM
  [ # 46 ]

Is er al af! Hij wou alleen maar van het spruitstuk af als ik de achterkant (brilletje) ook losmaakte.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 oktober 2009 02:23 PM
  [ # 47 ]

Brilletje vervangen door 2 Berlingo uitlaatklemmen. Sluiten rondom af!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2009 02:52 PM
  [ # 48 ]

Bedankt voor de tip!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 oktober 2009 05:33 PM
  [ # 49 ]

Jan waarom haal je de motorkap er niet even af , werkt een pak aangenamer .

Zorg er zeker voor dat de kopbouten mooi zuiver zijn
en de schroefdraad in de bussen in het blok ook ,
ik heb er en speciale tap voor gekocht om die bussen op te zuiveren .

Ga je ook gelijk alle benzineslangen vervangen ? ook achteraan aan de pomp ?


Succes , Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2009 05:35 PM
  [ # 50 ]
wbogaerts schreef:

Jan waarom haal je de motorkap er niet even af , werkt een pak aangenamer .

Dat heb ik em ook al uitgelegd Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2009 06:13 PM
  [ # 51 ]

Motorkap: ik werk buiten en het is de laatste tijd nogal buiig. Ik vond het wel meevallen.
Benzineslangen zijn onder de kap in ieder geval 2 jaar geleden vervangen. Bij de pomp moet ik nog checken.
Vraag: achterste cylinderwand is net zo mooi als de middelste, geen groeven, maar heeft koolafzetting op de kleppen.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat de bougiekabel niet goed vast zat. Maar dat zou denk ik eerder roet dan kool geven.
Klepseal? Zijn die hetzelfde als van de DX3?
De kopboeten: moeten die droog of geolied gemonteerd worden? Is nergens uitsluitsel over te vinden.
Op citroen-wiki staat een verhaal over lekkende injectoren die vervangen moeten worden door een ander type.
Maar…. In het WPH staat dat ze hetzelfde zijn als op de DX-motoren; en die hadden bij mijn weten dat probleem niet. Broodje aap??
Alvast bedankt voor de reacties en suggesties.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 oktober 2009 06:21 PM
  [ # 52 ]
jantje1948 schreef:

Op citroen-wiki staat een verhaal over lekkende injectoren die vervangen moeten worden door een ander type.
Maar…. In het WPH staat dat ze hetzelfde zijn als op de DX-motoren; en die hadden bij mijn weten dat probleem niet. Broodje aap??
Alvast bedankt voor de reacties en suggesties.

DX motoren hebben/hadden dat probleem ook….... sad red

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 26 oktober 2009 09:56 PM
  [ # 53 ]

over de kleppen dat klopt, de koolaanslag hadden mijn uitlaatkleppen ook.

de benzine slangen best om de 2 jaar vervangen in een injecie motor loopt de temp. onder de kap veel meer op dan in een carburator…

Als je injector eindigt met OO3 heb je de verkeerde deze kunnen zonder aanleiding beginnen te lekken bosch heeft een de vervangset zouden O41 moeten hebben geloof ik.  ik kijk het na.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 oktober 2009 10:00 PM
  [ # 54 ]

Die originele (003) injecteurs zijn bij alle andere merken onder waarborg vervangen ,

alleen Citroen vond dat niet nodig .

Dus Bosch nummer controleren .

Kopbouten worden droog gemonteerd .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2009 10:34 PM
  [ # 55 ]

Bedankt, ben weer wat wijzer. Ik heb nog 4 injectoren voor een DS; dan kan ik zien waar precies dat nummer staat.
Ik heb een aantal zaken nodig. In volgorde van belangrijkheid:
reservewiel + kriksteun en toebehoren.
buitenspiegel.
manocontact voor airco (tegen linker chassisbalk ter hoogte van dwarsbalk. Deze doet het niet.
sierstrips zijkanten en bovenkant voorruit.
geluidsisolatie motorkap.
Als iemand iets van deze zaken heeft liggen en voor een redelijke prijs wil verkopen, of als iemand weet waar het te koop is, hoor ik het graag.
Tot zover bedankt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 oktober 2009 10:44 PM
  [ # 56 ]

Sorry hoor Jan, maar volgens mij zijn er wat zaken belangrijker….

In volgorde van absolute noodzaak:

- reinolds synergy kettingen
- curved limiter op primaire ketting
- flexibele leiding tussen pomp en hogedruk regelaar
- moderne aircopomp
- dynamo met ingebouwde regelaar
- massa schakelaar
- originele veerbollen
- benzine slangen
- elektronische ontsteking ipv die troep die je nu hebt

enz enz..

Richt je op de techniek, anders kom je jezelf écht tegen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2009 11:04 PM
  [ # 57 ]

Dat weet ik! Maar verreweg het meeste daarvan ga ik nieuw aanschaffen. Ik ben al in contact met Benjamin voor een 123. Ik probeer de rest waarschijnlijk via Cyril Sars. Bollen en dynamo lijkt me nog niet zo’n hoge prioriteit te hebben. Hij veert geweldig (en dat terwijl er nieuwe bollen onder m’n DS zitten, dus ik ben wel wat gewend)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 oktober 2009 06:21 PM
  [ # 58 ]

In verband met sierlijsten en spiegel , kan je best lid worden van SMCDF, de airco pomp zou ik zeker vervangen door een sanden pomp en die oude york er af gooien. ps de nummer van de injector vindt je juist boven de plaats waar de het elektrische contact in de injector wordt gestoken.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 oktober 2009 06:50 PM
  [ # 59 ]

Ah! Dank je!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 oktober 2009 02:06 PM
  [ # 60 ]

Nou, die zijn dus hol! 69 gram zijn de uitlaatkleppen. Ik vond hem al verdacht licht aanvoelen. Nu nog de pan eraf om te zien hoe de primaire ketting erbij hangt. Is het aan te raden om dan een paar drijfstanglagerkappen er af te halen om te zien hoe het met het lagerwerk gesteld is?
Zijn primaire ketting, spanner en geleider in de wagen te vervangen?
Een Sandenpomp; kan die 2e-hands uit een CX komen? Maakt het bouwjaar dan nog uit?
Dat was 1 antwoord en weer een heel stel vragen. Ik hoop dat jullie er niet moe van worden!
Jan

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 107
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook