5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX GTi 16Valve mk1 (restauratie voltooid)
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 oktober 2009 11:58 PM
  [ # 61 ]
Autofan schreef:

Waar zitten die scheurtjes dan precies?

Dat gaat om die plastic plaat met die gleuf er in, direct onder je voorruit. Dat is bij vreselijk veel BXen op meerdere plaatsen gebroken, voornamelijk die met een hogere kilometerstand.
Als iemand daar nou eens een mooie gemakkelijke oplossing voor zou kunnen verzinnen zou dat prachtig zijn!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 oktober 2009 07:44 AM
  [ # 62 ]

hm toch maar eens even goed kijken dan. Maar volgens mij leeft die bij nog zonder scheuren Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2009 10:54 AM
  [ # 63 ]
BX19TZI schreef:

Ik moet nog een aantal onderdelen hebben. Ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.
- brons getinte voorruit

Zoek even goed in het aangeboden gedeelte van dit forum, volgens mij bood er pas iemand zo’n ruit aan Wink
Voor weinig dacht ik.

Het was dit jaar, ergens deze zomer geloof ik.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 17 oktober 2009 11:43 AM
  [ # 64 ]

Twee BX-en gehad, allebei scheuren in de plaat met de gleuf voor de voorruit uitstroomopening van de verwarming. Zit nog steeds na te denken over een mogelijkheid om dit te repareren. Wellicht dichtsmeren met rubberkit. Heeft iemand dit al geprobeerd?

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 oktober 2009 02:11 PM
  [ # 65 ]

Om dat achterruitje te verwijderen eerst het plastic spijltje verwijderen, dan het rubber om het raampje helemaal volblaffen met kruipolie of iets dergelijks. Dan kan je vorzchtig het raamrubber er tussenuit wurmen waarna je het ruitje er zo uit pakt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 25 oktober 2009 10:21 PM
  [ # 66 ]

@ Toni en Ricolt
Dank voor de reacties. Dat raam moet me wel gaan lukken nu.
Verder had ik al weer 0% prgressie geboekt.

Ik wilde namelijk de beschadigde skirts eraf halen, maar jullie raden het al. Dat lukte me niet. Hoe zitten die vast? Is dat nou alleen maar kit of zitten ze nog vastgeschroefd. Ik weet nu wel iig dat ze mijn auto 10 november kaal willen hebben. Dus de tijd begint de dringen. Ik wil ook niks slopen dus als jullie me wederom kunnen uitleggen hoe of wat dan hoor ik dat graag.

Leuk he die 16v bx-en. Verder geniet ik er ook nog wel eens van. Laughing

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11736
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 oktober 2009 11:15 PM
  [ # 67 ]
Mechuccio schreef:
Autofan schreef:

Waar zitten die scheurtjes dan precies?

Dat gaat om die plastic plaat met die gleuf er in, direct onder je voorruit. Dat is bij vreselijk veel BXen op meerdere plaatsen gebroken, voornamelijk die met een hogere kilometerstand.
Als iemand daar nou eens een mooie gemakkelijke oplossing voor zou kunnen verzinnen zou dat prachtig zijn!

Huh, ik heb twee high-milers gehad met gewoon die plaat intact. De Zwarte TZD zit op dik 420K & no sweat. Waar zou dat dan van kunnen komen, verkeerde spanning bij montage of voorruit wisselen of weet ik wat? Is in dit draadje een beetje een tangent, geef ik toe (sorry!)... maar ik ben daar wel nieuwsgierig naar!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 25 oktober 2009 11:42 PM
  [ # 68 ]

Ik heb die scheuren eigenlijk alleen nog maar gezien bij 16 Valven.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 26 oktober 2009 02:21 AM
  [ # 69 ]

BX 16 uit ‘87 gekocht met 130.000 km op de teller: twee scheuren. GTi uit ‘91 met 180.000 km: twee scheuren. Dus waar het aan ligt mag Joost weten, maar in elk geval niet aan een hoge km-stand.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11736
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 oktober 2009 08:15 AM
  [ # 70 ]

Nee, hmmm… de hoge KM-stand zal het niet zijn dan inderdaad. Een gek idee (iets idioots om je voor te interesseren misschien, maar toch), maar kan ‘t iets met torsie in de koets te maken hebben? Zeker als het op de snellere versies meer voorkomt…

Of hebben jullie oliestokers out there er ook last van?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 oktober 2009 09:36 AM
  [ # 71 ]

Mijn 1400 en 1600’s hadden het ook.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 26 oktober 2009 08:52 PM
  [ # 72 ]

Mijn 16valven niet (dat ik weet)

Om weer wat ontopic te gaan, ben natuurlijk weer benieuwd naar het eindresultaat Willem, succes…

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 01 november 2009 12:21 PM
  [ # 73 ]

Ik heb even gekeken naar het dash en ik heb 4 scheuren. Dat moet uiteraard verholpen worden. Anders maar ergens een goede vandaan halen.

Verder zit ik nog met een dilemma. Ik kan een bx gti automaat met maar 79.000 op de klok kopen. Wat zeggen jullie? Normaal had ik hem al gekocht, maar ik dacht laat ik jullie eens om advies vragen. tongue wink

Verder zit de skirt nog steeds vast. Help… hoe zit die skirt nou bevestigd? Is het alleen volgestort met kit of wat?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2009 12:29 PM
  [ # 74 ]

Als het een kleur is die je nog niet heb, waarom niet Wink

Laughing

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 01 november 2009 12:35 PM
  [ # 75 ]

Als jij nog een BX koopt zie ik geen andere uitweg dan je te moeten slaan.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook