Is de kapotte motor vastgelopen dan?
Anders kan je hem tijdens het slepen toch af en toe even in de 2 zetten, motor even laten draaien zodat je weer druk hebt? Of zie ik iets over het hoofd..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
De motor is inderdaad vastgelopen.
After Edit: Geen idee waarom ik er nou een smilie achter zette..
Suzanne schreef:Hmm nou, na mijn 200 km sleeprit naar Delft denk ik dat dit stukje er ook nog wel bij kan.
bx-cannes schreef:Dat ga je echt niet redden als je 14 km gaat slepen.
Sorry hoor, Suzanne heeft 200km gesleept en nu is 14 km niet meer mogelijk?
Ik heb Suzanne & vader ontmoet en die auto komt onbeschadigd in Rotterdam aan, geen twijfel!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
knäckor schreef:Lelijke Eend schreef:
- Met de boormachine op de pomp de BX in de hoogste stand draaien
- Als de BX op hoogte is: de keuzehandle voor de wagenhoogte in de op 1 na hoogste stand zetten en de BX op die hoogte laten komen.
- Als de BX op die hoogte staat: keuzehandle weer in de hoogste stand zetten en dit ook zo laten tijdens het rijden.Dat zou ik niet doen. Heb je eindelijk druk opgebouwd, ga je het verspillen door de auto eerst te laten zakken en dan weer omhoog te zetten. Het beste kan je natuurlijk in rijstand slepen, maar dan vespil je druk aan het op hoogte houden.
Ik zou in de laagste stand slepen, heel erg langzaam rijdend. Dan gebruik je je druk alleen voor de remmen en de stuurbekrachtiging. Sowieso mag de voorste auto nooit remmen, daar kan je met de achterste auto niet goed op anticiperen als je er 2 meter achter rijdt. De voorste auto moet als een slak rijden en op tijd gas loslaten zodat de achterste auto de gelegenheid heeft om beide auto’s af te remmen.
Op de hoogste (of de laagste) stand heb je helemaal geen vering meer en gaat het spul geweldig stuiteren op de banden. En hoe minder wegcontact, hoe minder grip. Zowel bij remmen als bij sturen. Dus iets van vering is wel fijn. Zet je de BX in de op 1 na hoogte stand tijdens het slepen dan kan het ding nog een stukje zakken voor je echt geen vering meer hebt. Je bouwt wat reserve op zeg maar. En als je de keuzehandle, wanneer het spul op de juiste hoogte staat en de pomp niet meer draait, in de hoogste stand zet dan gaan de hoogteregelaars minder snel open als de BX wat uitveert over een drempel ofzo.
En eerst in de hoogste stand en dan pas laten zakken is meer bedoeld voor als de hoogteregelaars niet meer zo soepel gaan en hij in de op 1 na hoogste stand eigenlijk al lager staat dan zou moeten.
Schijt aan originaliteit.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lelijke Eend schreef:En als je de keuzehandle, wanneer het spul op de juiste hoogte staat en de pomp niet meer draait, in de hoogste stand zet dan gaan de hoogteregelaars minder snel open als de BX wat uitveert over een drempel ofzo.
Nee, als je de auto in een hogere stand zet met de motor uit gaan de hogteregelaars juist open en alle druk die je nog hebt gaat dan naar je veercilinders. En als er niet genoeg druk is om de auto omhoog te krijgen blijft de hoogteregelaar open staan en verdwijnt je druk nog sneller.
En inderdaad, rijden in laagste stand is niet lollig, maar zonder remmen en stuurbekrachtiging is nog veel rottiger.
Eveneens ben ik tevens ook.
Marcules schreef:
Sorry hoor, Suzanne heeft 200km gesleept en nu is 14 km niet meer mogelijk?
Ik heb Suzanne & vader ontmoet en die auto komt onbeschadigd in Rotterdam aan, geen twijfel!
Dank je
Begon het gesteggel al een beetje zat te worden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Het is net of je tegen je moeder praat hier he? Maar wel goed bedoeld hoor.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik twijfel er ook niet aan dat je de auto op de plek van bestemming krijgt hoor, ik denk alleen graag mee en ben graag eigenwijs
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Lelijke Eend schreef:En als je de keuzehandle, wanneer het spul op de juiste hoogte staat en de pomp niet meer draait, in de hoogste stand zet dan gaan de hoogteregelaars minder snel open als de BX wat uitveert over een drempel ofzo.
Nee, als je de auto in een hogere stand zet met de motor uit gaan de hogteregelaars juist open en alle druk die je nog hebt gaat dan naar je veercilinders. En als er niet genoeg druk is om de auto omhoog te krijgen blijft de hoogteregelaar open staan en verdwijnt je druk nog sneller.
En inderdaad, rijden in laagste stand is niet lollig, maar zonder remmen en stuurbekrachtiging is nog veel rottiger.
Hmz, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Maar vraag het Thijs eens. Die is van Frankrijk naar NL gereden met een hydraulisch probleem en heeft toen ook zijn BX in de hoogste stand gezet.
Schijt aan originaliteit.
Suzanne schreef:Marcules schreef:
Sorry hoor, Suzanne heeft 200km gesleept en nu is 14 km niet meer mogelijk?
Ik heb Suzanne & vader ontmoet en die auto komt onbeschadigd in Rotterdam aan, geen twijfel!
Dank je
Begon het gesteggel al een beetje zat te worden.
Dat gesteggel mag je gerust negeren en je eigen plan trekken hoor Wij zijn niet jouw baas.
Schijt aan originaliteit.
is een autoambulance huren voor een paar uur geen optie???
scheelt een hoop verveel
de citroen-liefhebber
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik ben in een civic ook wel eens gesleept achter een rokende BX break. Ruim 100km, donker, regen en 2,5 meter er achter. Lekker dat gevarenlicht recht in je gezicht. Met je gas blijven spelen om de motor aan de gang te houden. Toen ging hij ook nog vrachtwagens inhalen, 120km/u! Zonder aanwijzing van baan wisselen, je moet mee. Geen tijd om naast je te kijken. Ik kan je zeggen dat ik daar niet blij mee was. En dan zeg ik dat heel netjes….
Zo moet het dus niet, op een normale manier moet het prettiger gaan.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Nou slepen ging prima over de snelweg, Ik leef nog en mijn BX is heel aangekomen. Niks moeilijks aan.
Vanavond is er van alles losgemaakt, alleen de hydrauliek en de aandrijfassen zitten er nog aan en de motor ligt er nog wel in (hij moest de werkplaats ook nog uit). Van de ‘nieuwe’ motor is de versnellingsbak los.
Zaterdag verder
Het was een goeie avond. Leuk om te doen, en de familie Suzanne is alleszins aangenaam gezelschap om de tijd mee door te brengen.
Alles loshalen is niet erg moeilijk moet ik zeggen. Hoe dat wordt als de nieuwe motor erin gaat en alles weer aangesloten moet worden….
Suzanne heb je een leuk piccie om te posten?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Meerdere, hier alvast eentje