Mijn dop zit in de bumper (rechts). Als de dop er op zit dan is het eigenlijk amper te zien (zwarte dop op zwarte bumper).
En dat tankje bedoel ik inderdaad. Is bruto 80L als ik het goed heb en daar kon ik 400km mee rijden (wist de vorige eigenaar me te zeggen).
Ik heb nu een 110L bruto tank in mijn BX liggen, praktisch als je nooit iets moet mee nemen. Want als je de achterbank plat legt dan ligt er een tank midden in de auto. Wel leuk dat je 800km op een tank kan rijden
Toevoeging:
Voor de verdamper, als het kan eventueel in dat schutbord inbouwen (dus dat bakje aan de vooruit). Is makkelijker als je vb de distributieriem moet vervangen, en daar staat hij ook uit de weg.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mijn eerste BX (16TGI) liep op gas, en heb ik met 290.000 kilometer gesloopt, dat had met het motorische deel verder niets te maken. Kleppen heb ik nooit gesteld maar heb er zelf ook maar een kleine 70.000 kilometer mee gereden.
Mijn huidige BX (16V) loopt nu zo’n 220.000 kilometer op gas (huidige KMstand 360.000) en daar zijn ook nooit de kleppen van gesteld (flauw, die zijn zelfstallend )
De vulopening van mijn LPG installatie zit trouwens achter het tankklepje, ik moet daar als ik wil tanken een nippel in schroeven waar de slang op past maar dat hele kleine beetje moeite is het zeker waard omdat er geen extra gaten in de bumper zitten.
Een kennis van mij heeft trouwens een Xantia op LPG en de vulopening naast de trekhaak laten monteren (links van de haak de stroomaansluiting, rechts van de haak de vulopening) ook dat ziet er niet verkeerd uit!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Bedankt. Hier heb ik wat aan.
Zwarte dop op witte bumper wil ik niet, maar de link met de trekhaak is een goeie! Ook de tip
BunnY schreef:Toevoeging:Voor de verdamper, als het kan eventueel in dat schutbord inbouwen (dus dat bakje aan de vooruit). Is makkelijker als je vb de distributieriem moet vervangen, en daar staat hij ook uit de weg.
zal ik meenemen .
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Verdamper in de parafanbak plaatsen is echt geen goede optie!
De verdamper wordt door koelwater verwarmd dus hij moet enigszins op een handige plek gebouwd worden waar gemakkelijk slangen op aangesloten kunnen worden.
De meest gebruikte plaats is voor de motor ter hoogte van de versnellingsbak onder de luchtfilter slang (dat omdat hij daar ook dicht in de buurt zit van de koelwaterslangen).
Op die plek heb je dan ook absoluut geen last van de verdamper bij het vervangen van de distributieriem.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Bij mij zit hij naast de bol van het rechtervoorwiel tegen de paravanbak. En mijn monteur zei dat ze hem beter IN die bak gestoken hadden.
Maar er zullen inderdaad wel meer plaatsen zijn zeker
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou, in die bak wil je hem echt niet hebben hoor, maar waar ze hem bij jou gezet hebben is ook zeker geen ideale plaats. Wellicht gemakkelijker vanwege de leiding vanaf de tank maar al het andere maakt het moeilijker. Gewoon bij het luchtfilter plaatsen is toch de beste optie lijkt me.
Ook om het traject dat het ‘verdampte’ gas aflegt tot het de motor bereikt heeft zo kort mogelijk te houden is die plek beter.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Voila, weer een stel argumenten die de topic starter wél mee kan nemen naar zijn installateur. En waar hij bij mij zit passen ook niet alle verdampers (of je moet bereidt zijn om een gat in je motorkap te slijpen :S ).
De boodschap is helder. Bij het luchtfilter dus.