Schone wagen hoor!
Is dat blok ongeveer hetzelfde als de TD’s in de 1e Xsara’s? Daar was ik altijd al ontzettend mee in mijn nopjes, en in een BX (-200kg?) zal dat inderdaad een heel fijne combi zijn!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Ik heb geen idee.. het blijft citroën dus het zal me niets verbazen als dit blok nog in de xsara gezeten heeft.. Alleen is een trd een 1800 blok.
Even een vraag tussendoor;
Heeft een TRD een elektrische spiegel rechts? die van mij wel, maar de schakelaar in het dashboard is niet aangesloten, en ik kan de stekkers niet vinden in de kabelboom….
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb deze bx in mijn bezit gehad vanaf november 2005 t/m (ik meen augustus) 2008.
Vanaf augustus 2008 t/m begin dit jaar toen hij bij de verkopende partij terechtkwam is hij in het bezit geweest van een vriend van me, in die tijd heeft hij het aardig zwaar gehad….
Ik heb nog een topic gevonden over deze auto van mij, nu doet de link het even niet mer, maar zoeken op “mijn bx trd turbo” i.c.m. Janneman levert het gewenste resultaat:)
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Veel zweefplezier met je nieuwe aanwinst Lars.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
In de Xsara zit de 1900 TD, met een wat hippere brandstofpomp.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
janneman schreef:Ik heb deze bx in mijn bezit gehad vanaf november 2005 t/m (ik meen augustus) 2008.
En volgens mij heb je de auto in november 2005 in Amsterdam gekocht, klopt dat? Op de Sumatrakade als het goed is. Grappig om deze BX hier nu weer terug te zien. Mijn broer heeft hem gekocht in Lelystad, alleen weet ik niet meer wanneer dat was. In mei 2005 heeft hij de auto verkocht aan een vriend van mij die ermee strandde in Duitsland met een lekkende brandstofpomp (moet ook nog een topic over zijn). Dankzij dit forum is de auto toen niet in Duitsland gesloopt, maar teruggehaald naar Nederland en gerepareerd.
Waar zijn de lichtmetalen velgen gebleven die onder de auto zaten?
Die heb ik bij de verkoper gelaten, was geen eer meer aan te behalen..
Ik heb vandaag de distributie vervangen (5 uur mee bezig geweest, wat een k*t klus). Nou hopen dat alles lekvrij is, (waterpomp vervangen) maar dat mag hij morgen tijdens een rit naar Groningen bewijzen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vanavond nog een lang stuk gereden, en alles blijft droog Hij lekte verschrikkelijk veel olie bij aankoop, dat bleek een lekke nokkenaskeerring te zijn. Vanmiddag gelijk maar even meevervangen.
Oja, ook heb ik de linker voordraagarm vervangen, bij de oude vielen de rubbers er uit zonder dat ik een pers nodig had..
Hij klappert nou niet meer aan de linkerkant. Rechts nog een beetje, maar dat gaan we morgen aanpakken.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vraagje:
Als ik een constante snelheid rijd (80 of 100 oid) geeft de auto soms uit zichzelf gas Niet veel, maar wel genoeg om alle mensen in de auto in de stoel te drukken, waardoor ik nogal raar aangekeken wordt… Hij blijft niet door accelereren (het scheelt plm 5kmh), maar zo rond de 5 minuten doet hij dit…
Help?
Oja, de koppeling is volgens mij ook op, als ik voor het stoplicht sta met de koppeling in, bak in de 1, voel ik soms een klap aan de koppeling, en rolt de auto een stukje naar voren… Het druklager gromt ook als je de koppeling in trapt.
Moet ik nog blij zijn met deze auto?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lucaspomp zeker? Er staat me iets van bij dat als een Lucas ergens valse lucht trekt, hij vanzelf gaat accelereren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik dacht dat ik een CAV pomp had, maar ik weet het niet zeker… Met valse lucht bedoel je dan lucht in het inlaattraject? Of in het diesel systeem?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Als ik op internet zo rondkijk heb ik inderdaad een lucas pomp. Dan zal ik eens een onderzoek instellen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik bedoel lucht in de pomp, ik geloof dat het gashevelasje berucht is.
In de inlaat kan een diesel nooit teveel lucht hebben, vraag je maar eens af waar de gasklep in een diesel zit
Eveneens ben ik tevens ook.
Nee inlaatsysteem leek mij ook al vaag, maar omdat je het hebt over valse lucht…
Heb pompasje is nog helemaal droog bij deze bx, en ik meen ergens gelezen te hebben dat ie ook ooit al gefixt was daar…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je hebt gelijk. ‘Valse lucht’ was een onjuiste omschrijving, ik bedoelde gewoon ‘lucht’.
Eveneens ben ik tevens ook.