Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Mooi klus. Het frame dient neem ik aan alleen om de tank op zijn plaats te houden?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep, al is het zo sterk dat je de hele GS er aan op zou kunnen hijsen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag verder met de LPG-installatie in de GS:
De tank:
Vuller met 80% begrenzer:
Het overdruk ventiel (27 bar):
De vlotter waar normaal het metertje op zit:
Alleen op deze zit geen metertje!
De electrische afsluiter die op de tank komt:
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan de buitenvuller, die komt onder de rechter achterhoek van de bumper. Er zit al een gat daar:
Maar dat mag wel iets groter om de slang goed door te kunnen voeren, dus eerst een extra gat geboord:
en vervolgens het plaatwerk tussen het bestaande gat en het nieuwe gat weg gehaald.
Uit plaat van 3mm dik een beugeltje gemaakt voor de buitenvuller en deze vastgelast op het plaatwerk onder de bumper:
De vulslang loopt nu door de ruimte achter het rechter achterlicht:
en komt uit rechts boven in de kofferruimte:
De buitenvuller wordt beschermd door een zwart plastic kapje:
Dat ik niet kan verliezen/vergeten, omdat ik er een kabeltje aan gemaakt heb:
Morgen verder….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De vorderingen:
Gat geboord voor de afblaastuit (in het geval de druk in de tank groter wordt dan 27 bar, komt normaal nooit voor):
Afblaastuit gekit en geplaatst:
Beugel op rechterbinnenspatbord voor verwijderd om verdamper beter te kunnen plaatsen:
Deze beugel is dus verwijderd:
Rechter voorspatbord gedemonteerd om de verdamper plus gasleiding te kunnen plaatsen (was een goed idee: Spatbord was al licht aangeroest aan de binnenkant, meteen behandeld dus):
Verdamper bevestigd op binnenspatbord:
Hiervoor moest in een gat maken in de buitenste wand van het binnenspatbord:
Leiding geplaatst:
Aanzicht op gasafsluiter en verdamper:
Morgen weer verder (herfstvakantie! )
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ziet er netjes uit wat er ingebouwd zit. Al weet je dat ik geen fan ben van gas.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weet dat je geen fan bent, maar toch bedankt. We houden deze GS in ere en op de weg!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Weet dat je geen fan bent, maar toch bedankt. We houden deze GS in ere en op de weg!
Op de weg houden is wel de bedoeling anders kan je investering van het gas er niet meer uit.
En ach , een ieder heeft een andere insteek op zijn hobby. Die van jou is o.a. dagelijks rijden.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat doe je erg netjes zeg, respect voor dit soort klussen! Zie je nou die vulnippel zitten als alles afgewerkt is of zie ik dat verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De vulnippel is nauwelijks zichtbaar als het zwarte kapje erop zit. Bij een DS kan je de buitenvuller onder de tankdop kwijt, bij een GS kan dat helaas niet. Heb eraan gedacht de vulnippel achter het achterlicht te plaatsen, maar dat stuit op een paar bezwaren….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig, maar waarom geen 80 liter erin?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of 90.. Hoe ga je de verdamper verwarmen? Koelvloeistof circuitje maken of een stift?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als je nog een stift zoekt met spruitstuk mail maar effe , die heb ik nog wel.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik rijd met een leiding die om de hotspotpijp zit gewikkeld gegoten in aluminium. Dat werkt perfect! Zoek zo’n ding!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
80 0f 90 liter had wel gekund, maar dit was een “pakket-aanbieding” met 60 liter-tank.
Voorlopig ga ik een watercircuitje aanleggen: koperen leiding om de hotspotpijp. Zie:
en
Pompje heb ik ook al, alleen jammer dat de aansluitingen daarvan een grotere diameter hebben dan die van de koperen pijp.
Een stift werkt zeker perfect, weet ik uit ervaring, bedankt voor het aanbod ook! Het mag niet meer, en mede daarom ga ik eerst het watercircuitje maar eens proberen.
De afsluiters zitten er ook in en werken goed.
Morgen op zoek naar een expansievaatje en dan aan de gang met het waterverhaal.
Citroen!