151 van de 224
« Eerste  < Vorige 149 150 151 152 153 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 augustus 2009 03:20 PM
  [ # 2251 ]

De gaten zitten niet echt op makkelijk te vinden plekken, anders was het nooit zo ver gekomen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 augustus 2009 09:56 PM
  [ # 2252 ]

En nog een gat gevonden. Het zit inmiddels allemaal alweer dicht, maar ‘t blijft irritant. Morgen de boel maar eens vertinnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 oktober 2009 07:00 PM
  [ # 2253 ]

Ik ben eindelijk begonnen aan het voorwerk om de PT te verhuizen naar de krukas. Ik heb een ander blok als mal gepakt en op de krukas een constructie gemaakt wat met een keerring door de kap heen steekt. Daar komt dan het triggerwiel op. Deze PT gaat in gebruik genomen worden als de SV weer naar DP-engineering verhuist voor de volgende fase van het werk. Voordat dat kan gaan gebeuren moet ik alleen eerst nog een andere uitlaat gaan bouwen, en eigenlijk wil ik dat weer combineren met een andere brandstoftank wat ik weer wil combineren met het repareren van nog een klein gaatje achter wat even provisorisch gerepareerd is omdat ik geen zin had om door m’n brandstofslang heen te lassen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 oktober 2009 06:16 PM
  [ # 2254 ]

Zo, maar weer even een update. Er is niets te melden. De medesleutelaars aan de prestige zijn veel te druk met hun kinderen en vrouwen enzo, dus daar gebeurt helemaal niets. De gti staat in frankrijk, daarmee gaat het ‘geweldig’ dus ze zijn in gsm lekker aan het hobbyen denk ik.

De SV doet het gewoon goed. De nieuwe PT constructie is nog niet af. Ik heb wel een mooie distributietandwiel van een BX gevonden met precies 40 tanden wat heel mooi is voor mijn VR krukas PT opstelling. Alleen moet er nou even wat gedraaid gaan worden, en daar hebben we nog even geen tijd voor gehad.

Ik heb wel een CX aan de collectie toegevoegd vandaag, en wel als serviceauto. Op het terrein stond al een tijd achter in een hoek een witte break 25 tri automaat, zonder motor en het grootste deel van het interieur. Willem had al weleens wat gemompeld dat die helemaal niet zo slecht was, en toen we hem vandaag tevoorschijn haalde bleek dat inderdaad te kloppen. Hij heeft wat butsjes hier en daar, maar is eigenlijk vrijwel helemaal roestvrij behalve wat oppervlakkige dingen bij die butsjes. Bovenop dat alles wordt die auto op 11 november wegenbelastingvrij, dus dat is erg gunstig, en hij valt ook in de gunstige dagwaarde bijtellingsregeling. Dus, daar gaan we maar even een dieselmotortje infietsen en dan even het kenteken aan laten passen bij de RDW, en dan hebben we weer een goedkopere serviceauto, die nog een achterbank heeft ook.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 oktober 2009 06:59 PM
  [ # 2255 ]

En DAAR zou ik nou wel een foto van willen zien. Zo’n witte break. Cool

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 oktober 2009 07:01 PM
  [ # 2256 ]

‘t is geen smalspoor hoor…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 oktober 2009 07:40 PM
  [ # 2257 ]

Nee, dat weet ik, maar wit, break, serie 1….

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 28 oktober 2009 10:01 PM
  [ # 2258 ]
sans-pareil schreef:

...Dus, daar gaan we maar even een dieselmotortje infietsen…

Wat heerlijk als je zo technisch bent dat je zo nonchalant over dit soort ingrepen kan praten…  bravo

Ik ben al trots op mezelf als ik een stuurashoesje vervang…. Laughing

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 oktober 2009 10:03 AM
  [ # 2259 ]

Nouja, een dieselmotor kan je ook wel als je een stuurashoesje kan hoor. Voornamelijk valt het of staat het met je gereedschap. Een dieselmotor heeft nauwelijks bedrading nodig, en voor de rest past het allemaal eigenlijk maar op een manier.

Voor mijn serviceauto… ik kan helaas niet tellen. Hij wordt niet op 11 november wegenbelastingvrij, maar op 11 november volgend jaar. Nu zit ik te dubben over dat jaar wegenbelasting, misschien gewoon benzine er in stoppen?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 oktober 2009 10:42 AM
  [ # 2260 ]

Tsja, hoeveel ga je er mee rijden? En ook; diesel is the fuel of the devil.. Wink

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2009 06:06 PM
  [ # 2261 ]

Zet er een Turbo II dieselmotortje in, dat rijdt magistraal en dan kun je meteen wat gaan hobbyen met de turbo, er kan waarschijnlijk nog wel wat meer vermogen/koppel uit getoverd worden? Altijd leuk toch? En één jaar wegenbelasting-verschil heb je er met drie keer tanken al wel uit…
Hoe staat het met de SM, kunnen we nog een update op de betreffende pagina verwachten?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 oktober 2009 06:20 PM
  [ # 2262 ]

Als serviceauto zou ik er een simpel blok in hangen waar je van opaan kunt. Flauwekul kan je met je eigen auto’s uithalen. Lijkt me zinniger en een jaartje belasting betalen zal goedkoper zijn dan een andere auto nog eens een keer aanschaffen en daarna deze gaan rijden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2009 07:46 PM
  [ # 2263 ]

Waarom simpel blok?
Een turbo diesel is weer stukje zuiniger.

Of gewoon 1 jaartje een 2500 op benzine, en beun je er als die belasting vrij is VEMS op icm LPG
Of je huidige blok uit de SV als je je nieuwe blok heb, ook leuk een CX 25 TGi Turbo 2 VEMS LPG Laughing

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 oktober 2009 10:20 PM
  [ # 2264 ]

Hoe meer ‘dingetjes’ eraan zitten, hoe meer er stuk kan. Zo’n platte 2500 is een kei van een blok waar niets mis aan gaat. Meer moet dat niet zijn voor een service auto. Die hoeven niet snel, die moeten alleen werken.
Denk ik.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 29 oktober 2009 10:30 PM
  [ # 2265 ]

Nadeel van een servicebak is dat veel mensen ermee rijden. Als niet iedereen m netjes warmrijd en meteen gas geeft kun je om t jaar de kop vervangen. Een platte diesel nodigt ook minder uit tot gasgeven en het blijft dan allemaal wat langer heel…. Tenzij je m als trekwagen gaat gebruiken en regelmatig auto’s uit zuidfrankrijk wilt halen. Dan is dieselturbo wel prettig.
Vooralsnog heb je al een fijne tandwieldiesel liggen…... Smile


of ehh…. Turbo2 benzine met VEMS op lpg????

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
151 van de 224
« Eerste  < Vorige 149 150 151 152 153 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook