3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Welke banden XM
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 oktober 2009 02:12 PM
  [ # 31 ]

Zo houden we elkaar op de hoogte Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 28 oktober 2009 07:40 PM
  [ # 32 ]

Het is jammer dat Michelin geen 205/60 R15 en 205/65 R15 banden meer maakt met een W index, want deze horen onder een PRV V6.

Mooi toch? Dan kun je gewoon kiezen voor fatsoenlijke banden voor een fatsoenlijke prijs!

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 28 oktober 2009 09:39 PM
  [ # 33 ]

Zelf vorige week 4 nieuwe Bridgestone’s eronder gezet (205/65/15 v)(goede actie bij de kwikshit €370,- incl all); snelheidscodering V. Voor de auto zijn die nog goed, want opgegeven top van 235km/h.

Ik maak me niet zo’n zorgen dat 235 en 240km/h (van de v-indexering) zo dicht bij elkaar liggen; ik rij toch nagenoeg nooit boven de 200, en voldoe zo wel aan de wet (belangrijk in Duitsland).
Ze proberen trouwens bij de Kwikfit je rustig banden aan te smeren met een nog lagere index, “je mag toch niet zo hard, dus die hoge index-ering is niet nodig”  angry  Even goed blijven opletten dus…

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 28 oktober 2009 10:13 PM
  [ # 34 ]

Snelle automaat heb je dan. Wink zelfde opgegeven snelheid die ik heb. Maar 235 zal die best halen, de Citroëns gaan meestal harder dan opgegeven. Dat van die index zeggen ze niet alleen bij Kwitfit…

Zo’n V6.24 loopt de begrenzer in heb ik begrepen, dat is 250 km/u als ik het goed uitgerekend heb. Maar OK, met een V-band kan ik dan nog wel leven, maar ik zie geen all-season-banden meer van Michelin? Pirelli dan maar? Of Kleber? Wink Veert dat goed?

All-seasonbanden zijn sowieso schaars, zie ik. En waarom die V6.24 een lagere wang heeft dan de rest begrijp ik ook niet…je snelheidsmeter wordt wel nauwkeuriger als je daarop een wang van 65% monteert. Wink

Trouwens, ik zal nog op m’n stickertje kijken maar ik vind het vreemd dat voor een V6 automaat gewichtsklasse 94 wordt gegeven en voor een V6.24 gewichtsklasse 91. Een V6.24 is zwaarder…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 28 oktober 2009 10:57 PM
  [ # 35 ]
Citrophile schreef:

Ik hou hetzelf liever ook bij Michelin, nu heb ik vóór Energy Saver en achter vorige generatie Energy in 205/60 R15 91V, qua grip en geluid zijn de Energy Savers erg goed en veel beter dan de vorige energy`s.

Het is verstandig je betere band achter te leggen. Andersom dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 oktober 2009 12:21 AM
  [ # 36 ]

@ Lampie: waarom all season banden? Volgens mij is dat van beide niets; in de winter werkt het niet zoals het zou moeten en in de zomer slijt het te hard.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 oktober 2009 10:37 AM
  [ # 37 ]

een compromiss werkt altijd tegen je…

Kijk maar naar Den Haag….


Persoonlijk zou ik het ALLERLIEFSTE de Michelin Xsalto’s onder m’n XM leggen.

Een heerlijke band met mega grip… Maar ja… Het lijkt wel of Michelin enkel nog van die energy krengen maakt, een beetje ene eenheidsworst vol compromis dus…

De Vredestein Trac 3 kan ik je trouwens zwaar afraden. Een Xm vreet die weg aan de voorkant. Je kunt er met ene bak koffie gewoon op wachten.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 oktober 2009 11:55 AM
  [ # 38 ]

Ik dacht eigenlijk dat ik in zo’n oud draadje al wel wat geroepen had over banden, maar blijkbaar niet Wink

Mijn XM had op het laatst Bridgestone Turanza’s. Een erg fijne band die altijd zeer goed uit de testen komt, tegen een redelijke prijs. Mijn BMW staat er nu ook op. Vreemd was wel dat een prsijopgaaf op profile.nl zomaar 200 euro duurder uitkwam dan bij een BMW-specialist.
Voor de XM kostten ze destijds geloof ik 500 euro ofzo, bij de BMW was ik nu 420 euro kwijt (205/55/16V), de XM had 205/60/15V dacht ik.
Kortom: hele goeie banden voor een redelijke prijs.

Ga je vergelijken met Michelin, dan kom je op Energy Savers (veel minder grip, vooral bij nat) in dezelfde prijsklasse of Primacy’s ofzo, die weer veel duurder zijn. Terwijl die in de testen eerder “redelijk” scoren. Michelin is voor mij dus afgeschreven en alleen leuk als je dwangmatig Michelins onder een Citroën wil hebben.

Onder de BX heb ik Fulda Carat Progresso’s. Ook fijne banden die lekker aan de weg plakken (wat een verschil na de Energy’s die er eerst op zaten!) en redelijk geprijsd zijn.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 oktober 2009 12:21 PM
  [ # 39 ]
Lampie schreef:

Maar OK, met een V-band kan ik dan nog wel leven, maar ik zie geen all-season-banden meer van Michelin? Pirelli dan maar? Of Kleber? Wink Veert dat goed?

All-seasonbanden zijn sowieso schaars, zie ik. En waarom die V6.24 een lagere wang heeft dan de rest begrijp ik ook niet…je snelheidsmeter wordt wel nauwkeuriger als je daarop een wang van 65% monteert. Wink

Trouwens, ik zal nog op m’n stickertje kijken maar ik vind het vreemd dat voor een V6 automaat gewichtsklasse 94 wordt gegeven en voor een V6.24 gewichtsklasse 91. Een V6.24 is zwaarder…


Kléber heeft hetzelfde comfort als Michelin, in mijn ogen dezelfde banden als Michelin maar dan beter geprijsd. Wellicht dat ik Kléber 205/65 R15 94V in de toekomst neem, hangt van de korting af die ik krijg. Pirelli`s zijn ook goed qua comfort.
Ik rij al jaren met zomerbanden en dat gaat tot nu toe nog steeds goed.

Een PRV V6 automaat heeft 205/60 R15 91V banden, het stickertje waarop je 94 leest klopt niet want de combinatie van 60% en loadindex 94 bestaat niet Wink . Deze index geldt voor 205/65 R15 94V.
Deze bandenmaat is gekomen vanaf de ES9J4 V6 24v, dit type en de 2.5TD hebben origineel deze bandenmaat, de overige XM`s serie 2 205/60 R15 91V. 

@Brian, het klopt wat je zegt. Ik heb al een tijd gereden met de Energy Savers achter, maar 2 weken geleden heb ik ze omgewisseld. Want bij een XM worden de banden vóór zwaar belast en achter nauwelijks belast en daardoor gaan de banden achter na verloop van tijd cuppen. Door van tijd tot tijd te wisselen gaan de 4 banden langer mee.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 oktober 2009 02:09 PM
  [ # 40 ]
Citrophile schreef:

@Brian, het klopt wat je zegt. Ik heb al een tijd gereden met de Energy Savers achter, maar 2 weken geleden heb ik ze omgewisseld. Want bij een XM worden de banden vóór zwaar belast en achter nauwelijks belast en daardoor gaan de banden achter na verloop van tijd cuppen. Door van tijd tot tijd te wisselen gaan de 4 banden langer mee.

Ik zei het meer uit het oogpunt van veiligheid.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 29 oktober 2009 04:16 PM
  [ # 41 ]

Brian, vanuit het veiligheidsoogpunt geef ik je helemaal gelijk very good .

Ik wilde uitleggen waarom ik nu de betere banden vóór heb zitten meer niet Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 29 oktober 2009 06:13 PM
  [ # 42 ]
Citrophile schreef:

Een PRV V6 automaat heeft 205/60 R15 91V banden, het stickertje waarop je 94 leest klopt niet want de combinatie van 60% en loadindex 94 bestaat niet Wink . Deze index geldt voor 205/65 R15 94V.

Vandaar… Mijn automaat (serie 2 ZPJ) had 205/65 R15 op het stickertje staan.

Waarom ik all-seasonbanden wil? Zomerbanden zijn in weersomstandigheden boven het vriespunt beter dan winterbanden of all-seasonbanden, maar als er ijs op de weg ligt is het glibberen met de zomerband. Het voordeel van een winterband in winterse omstandigheden is veel groter dan het voordeel van een zomerband in zomerse omstandigheden. En all-seasonbanden zitten hier tussenin, ze slijten zomer wat harder en iets minder grip, maar in winterse omstandigheden doen ze het tenminste nog. Ik rij toch niet op het randje en als ik dan een keer verrast word door sneeuw of ijzel…

Aan de melkkoe zomer/winterbanden wisselen doe ik niet mee, zeker niet in Nederland.

Ik rij maximaal 10.000 km per jaar, dus een beetje harder slijten mag. Als ik de juiste band vind hoeft ik waarschijnlijk nooit meer nieuwe te kopen voor deze auto. Daarom had ik ook graag Michelins gewild, omdat die zo duurzaam én comfortabel zijn. Daarbij voorzie ik dat ik in de toekomst nog wel eens in de winterperiode richting Servië ga, met de all-seasonbanden heb ik dan legale banden in Duitsland, tijdens winterse omstandigheden. En ik heb altijd al all-seasonbanden gehad. Wink

Ik neig naar de Pirelli P6, Kléber is wel goed, maar als ik me niet vergis niet zo slijtvast.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 29 oktober 2009 07:34 PM
  [ # 43 ]

Amen, ik sluit me helemaal aan bij Lampie.
Ons klimaat is te nat voor grote hitte en te nat voor echte kou. Een all-weather band met een goed regenprofiel is mijns inziens de beste keuze.

En bij de weg, Peugeot levert haar auto’s toch met Pirelli’s?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 29 oktober 2009 08:56 PM
  [ # 44 ]

Dat zegt niet dat het goede banden zijn. Sterker nog, over Pirelli hoor ik regelmatig verhalen van erg hard slijten en veel herrie.

@ Harm: de nieuwe Savers zijn echt stukken beter dan de E3A en consorten, je zou het eens moeten proberen.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 oktober 2009 09:58 PM
  [ # 45 ]

Al zijn die Savers 3x zo goed als Energy’s, dan nog is ‘t maar half zo goed als goeie banden die je voor hetzelfde geld kunt kopen…

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook