Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Citrophilips schreef:
P.S. De veerpoten voor drogen eigenlijk altijd uit na verloop van tijd. Dat komt door een rubber ring die minder dicht wordt met de jaren.
Dat is te verhelpen, met de hulp van een techneut.
Hoi Citro,
Nu ben ik nieuwsgierig.
Welke rubber ring is dat en wat doet de techneut om het te verhelpen?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Prachtige wagen hoor! Ik had haar op Citromobiel ook gezien, wat een blikvanger!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
CBXtype1 schreef:Komend weekend ga ik de huidige accu eruit halen en de achter gebleven rotzooi (ondanks dat ik het redelijk schoon gemaakt heb) verwijderen met soda water. Voordat de boel begint te rotten.
Foto’s volgen.
AAaaah, sodawater is ook corrosief, welliswaar in mindere mate dan accuzuur, maar toch niet aan te raden op onze pisbakkenstaal-mobielen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Oei, wat een mooie BX, had deze topic nog niet eerder gezien. Rood is wel gevoelig, lak goed in de wax houden dus, en de velgen idem dito. Accuzuur is idd de grootst mogelijk rotzooi die je maar op je lak kan krijgen. Ik zou zelf denken dat je dat spul maar het beste flink kan afspoelen met gewoon water uit een tuinslang, grote hoeveelheden water gebruiken dus. Daarna lekker vet houden of (amberkleurige) tectyl erop spuiten. Google er eens op, er is een hoop terug te vinden op het web betreffende roestprotectie. Veel plezier met deze schitterende dame!
CBXtype1 schreef:Ik ben er zelf ook heel blij mee!
Het komende weekend ga ik er weer heerlijk mee toeren. En de originele jaren 80 radio, laat ik er denk ik mooi in zitten. Past er goed bij.
Zeker laten zitten die radio. Er zijn kleine FM zenders te koop waar je een MP3 speler op kan aansluiten. Dit leg je in je dashbord en je stemt je radio daar op af. Lekker je eigen muziek luisteren op een oude radio.
Zelf ga ik ook zo een zender aanschaffen voor in mijn eend.Moet nog even zoeken waar ze te verkrijgen zijn. Ook een leuke oplossing voor je muziek als je op vakantie bent, radiootje mee en dit spul, lekker al je cd’s thuis laten.
Dick.
2cv6
BX cannes 1.4
had Visa 11 RE
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Kijk eens op de website van Conrad, is niet de beste kwaliteit, maar je krijgt wel een idee wat er op dit moment allemaal al mogelijk is, en het kost geen fluit!
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo alweer!
De laatste week baal ik een beetje van mijn veercomfort aan de voorzijde van de BX. De veerpoten kraken. En dat terwijl ze net zijn ingesmeerd door een citroën specialist. Sinds dien kraken ze ook. Ik vind dat heel raar. Waar moet ik de veerpoten mee insmeren? En zijn er uberhaubt nog veerpoten te vinden?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Kraken ze ook tijdens het rijden? Of alleen als de auto naar rijstand beweegt? Veercilinders kan je volgens mij nog zat vinden, de vraag is alleen of je een betere of slechtere gaat monteren (in geval van een sloper).
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
De veercylinders kraken tijdens het rijden en zeer zeker als de auto in de hoge stand gaat. Moest ik even doen gezien mijn schakelstang er onderuit viel. Dus daar moet ik ook nog even een nieuwe voor halen.
Dus, toen de auto in de hoge stand ging, deed ie dat met gekraak, naar beneden ging wel soepel.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Kraken bovenin doen ze eigenlijk allemaal wel. Denk dat er niets anders te doen valt dan mee te leren leven. Wat mijn poten een stuk beter deed veren was teflon. Daarvoor deed ik wat LHM in die gaten en dat verergerde de boel juist gigantisch.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hallo,
Ik ga binnenkort dan maar even een busje teflon kopen en het daarmee inspuiten. Waarschijnlijk heeft de citroen specialist er LHM in gedaan hebben. Ben benieuwd of dit het kraken te lijf gaat. Toch kan ik het niet uitstaan dat andere BXen wel goed veren en die van mij redelijk hard is aan de voorzijde.
Trouwens, het vervangen van een schakelstang, is dat zelf te doen? Is daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Voor de rest doet de BX het perfect. Motortje loopt prachtig en geniet elke keer van de auto.
Groet Harm jan.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Goed zelf te doen. Voor nood heb ik wel eens een aantal tiewraps gebruikt om de kop in de kogel te houden. Niet zo netjes, blijft wel jaren zitten.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Ik ga er binnenkort eens rustig naar kijken. Bedankt voor de info!
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Hoi,
De voorveren zijn tegenwoordig een stuk soepeler, maar nog niet optimaal.
Nu hoorde ik laatst dat een soort van spuitvaseline een goede oplossing is voor het soepeler maken en kraken te voorkomen. Het kraken is bijna weg.
Waar moet ik dit inspuiten? En weet iemand wat voor non sicilone spray op vasiline basis ik kan vinden?
Zijn het deze gaten bij de poten?
grt HJ
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat zijn idd de gaten, Kroon oils heeft wel een fijne spray in hun programma.
Volgens mij gebruiken sommigen ook gewone wit vet die ook veel voor fietskettingen worden gebruikt, dat is white grease van valvoline
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist