1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Sweef stelt zich voor en wil ‘n SM!
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 29 oktober 2009 09:45 PM

Hallo medeforummers,
Ik ben redelijk actief in het XM forum en lees al een paar jaar mee op het SM forum.
Verzamel al jaren info over de SM, kan zeggen dat ik al een aardige bibliotheek daarover heb.
Van jongs af (ben net boven de 50) heb ik al zo’n auto willen hebben. En…. ik denk dat het er binnenkort maar eens van moet komen: mijn werk situatie is wat verandert en er blijft wat geld over.

Nu volg ik al meer dan een jaar op regelmatige basis de online aanbiedingen op leboncoin, autoscout(europa) en mobile.de en nog wat andere sites.
Daarmee weet ik wel een beetje wat er zo te koop is.
Ik heb géén haast, maar als de auto nu opduikt kan ik redelijk snel toeslaan: ik denk in een periode van nu tot 4 maanden.
Mijn budget is redelijk: als indicatie kan ik aangeven dat er momenteel op leboncoin van de ongeveer 45 SM’s niet één is die ik vanwege de vraagprijs zou moeten laten staan.
Aan de andere kant: de èrg dure (er is van de week die mooie italiaan met 37000km voor hetzelfde bedrag in euro’s als vraagprijs verkocht bij the gallery in Brummen) moet je waarschijnlijk ook nog wel best veel doen voordat ie helemaal betrouwbaar aan je wensen is aangepast: ook bij die auto moet je waarschijnlijk nog een boel aan de motor doen omdat ie zo uit Italie kwam.

Ik heb een paar vragen:
1. Ik neig nu een beetje naar het volgende plaatje: ik zoek de beste van rond de 20K en heb daarmee nog voldoende budget over om van alles te doen om ‘m helemaal naar wens te maken.
Zijn jullie het met me eens dat dat een redelijke aanpak kan zijn? beter dan de errrrug dure proberen op de kop te tikken?

2. Voor diegenen die uit het buitenland kochten: hoeveel auto’s hebben jullie bekeken?
Ik denk uit Frankrijk of Zwitserland te gaan kopen, wil best wel een paar weekenden op en neer, maar het moet ook niet al te gek worden haha!...


Vooreerst laat ik het hier maar even bij, er volgt vast meer.
Groet!

Profiel  
 
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 30 oktober 2009 06:50 AM
  [ # 1 ]

mijn gedacht: vraag een kenner mee en ga kijken naar (koop)  de beste die je vindt, wat helemaal niet de duurste hoeft te zijn.
Je hebt het optelsommetje van restauratie prijzen van onze collega gelezen.
Dat is ongeveer altijd zo.
En wat al gedaan is, is altijd goekoper dan het zelf te laten doen.
Doe je het zelf, dan is het maar een vierde van de prijs, maar duurt erg lang.

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 08:54 AM
  [ # 2 ]

Ik zou gaan voor een zeer gezond type met een nog te optimaliseren motor.
Want de restauratie/modificatie, van de motor is niet altijd transparant bij een verkoop.
Ik spreek uit ervaring.Niet dat mijn motor slecht was,hoor,maar ik heb nu ook
een totale motor revisie achter de rug,welke mss nog niet onmiddelijk nodig was.
En eigenlijk heb ik het mij niet beklaagd,want nu ben ik 200 % zeker dat dit
goed zit.Dus een motor revisie,bij aankoop moet zwart op wit op papier staan,opdat je
de restaurateur om inlichtingen kan vragen.
De mijne koste 11,5K en heb een heel gezond exemplaar.Ook deze van citroen23,heb
ik al in levende lijve mogen aanschouwen,en is een hard en gezond exemplaar.
Zo zijn er nog wel ergens te koop en moeten ook de Max niet kosten. Wink
De mijne was de 3de welke ik gezien had van dichtbij,en heb deze dan ook,mits afdingen,gekocht.
Je moet ook weten welk type je wil.Een carb versie of een injectie,beiden 2,7 liter,of een 3.0 liter-carb,veelal met automaat(Waardeloos) en soms met handbak,en heb je de top van het SM verhaal.
Weet ook,als je een SM koopt,het niet enkel bij het aankoopbedrag blijft en als je haar degelijk wil onderhouden,je daar ook een flink budget moet voor neertellen.
Wat je zelf kan,steek je natuurlijk in je zakken.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 30 oktober 2009 09:39 AM
  [ # 3 ]

@Walther: ja een kenner: dat zeker, maar de eerste selectie moet ik zelf maken: van grote lijst naar kleine lijst. Die kleine lijst leg ik hier wel een keer voor aan jullie ter commentaar. En daaruit maak ik dan een reisplan om te kijken…

@Blooper:
Dank Blooper: daar heb ik iets aan: “de beste zonder motormods” dat klopt wel een beetje met mijn plan en met kopen in FR of CH: hebben ze de mods niet gedaan..

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 oktober 2009 09:56 AM
  [ # 4 ]

zoek je een injectie of een carbu…deze 2 wagens rijden totaal verschillend echt waar…
ik heb je zowat gevolgd in het xm forum en ik denk dat je best wel weet waaraan je begint

Weet dat wanneer je in frankrijk koopt je, de motorrevisie aan je broek hebt….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 30 oktober 2009 10:06 AM
  [ # 5 ]

Momenteel gaat mijn hart een beetje uit naar carbu, maar dat is vrij flexibel en kan veranderen op moment ik voor een auto val ben ik bang..

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 oktober 2009 10:19 AM
  [ # 6 ]

ik zou zeggen rij eens met een injectie en eens met een carbu… de 3.0l carbu is volgens mij het leukst maar bijna niet te vinden…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 oktober 2009 03:09 PM
  [ # 7 ]

Er staat nu een 3 liter te koop via autoscout. Het was een Amerikaan. Op de bak na, moet alles gebeuren om de auto Europees te krijgen. Dat is kostbaar. En een tijd geleden stond er één in Nederland te koop via Marktplaats. Ook nog met de verkeerde neus. Staat er niet meer op, maar het zou maar zo kunnen, dat de auto nog niet is verkocht. Ik heb nu in een 2.7. en in een 3.0 gereden. De laatste remde wel lastig (haha, geintje). Maar wat trekkracht betreft, wouw ! Die 2.7 komt overigens ook best wel van de plaats. Als je dit alles niet belangrijk vind, dan lekker zoeken naar een met het minste werk en in de gewenste kleuren. Ennuh, wel leer, airco en getint glas zou ik zeggen.

Dit schrijvende kan ik getverdrie weer niet wachten totdat mijn kar zover is.

En oh ja, als er ondersteuning nodig is in de kletes met Fransmannen, dan stuur je even een PB.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 02 november 2009 11:24 PM
  [ # 8 ]

@Robin: Ja, 3liter met Amerikaanse neus is ook wel uitdagend, maar de hele ombouw is ook best kostbaar, en dan niet origineel.
Ben nu een beetje op het spoor van de beste die ik kan betalen in originele EUR uitvoering.
En voor vertalen: je hebt een PB!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 november 2009 08:21 PM
  [ # 9 ]

Weet niet hoe het met je finaciele situatie is maar deze Sm is zo’n beetje alles aan gedaan. motor gereviseerd in duitsland (niet aantoonbaar). Is strak en roestvrij, nieuwe WXW banden en mooi orgineel leer. Is uit frankrijk geimpoteerd. Heb hem van dichtbij bekeken prachtige Sm met uitstekend werkende diravi. CD-wisselaar weggewerkt onder de hoedeplank.(was iets boven m’n buget anders….......)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 12 november 2009 09:25 PM
  [ # 10 ]

Mooi Citroen23! Ik heb je een PM gestuurd..

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 november 2009 10:41 AM
  [ # 11 ]

Deze is inderdaad een bezichtiging van dichtbij waard. gimme

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 november 2009 07:02 PM
  [ # 12 ]

Doen als hier de modificaties op zitten en de prijs redelijk is !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 november 2009 11:31 PM
  [ # 13 ]

Omdat bovenstaande Sm door Bart Kocken “bemiddelt wordt” nu eentje door hem gerestaureerd.
Toevallig dat ik deze Sm tegenkom op youtube….. al verontschuldigde bart zich voor die “bermlampen”. Tja,.....klant is (nog steeds) koning.

http://www.youtube.com/watch?v=Q8Xb1KCIFyg

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 25 november 2009 11:52 PM
  [ # 14 ]

Ik denk, dat dit thuis hoort onder SM’s te koop….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 26 november 2009 12:43 AM
  [ # 15 ]

Ach, leuk toch! Hij is niet te koop..

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook