5 van de 107
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 oktober 2009 02:16 PM
  [ # 61 ]

nee
ja
ja
nee


hier! 4 antwoorden

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 28 oktober 2009 02:16 PM
  [ # 62 ]

Fansen vervangen hun kleppen dus NIET! Hier het bewijs!

primaire ketting spanner en geleider kan je in de motor doen maar niet zonder brug geloof ik, het is ook maar een onorthodoxe manier van werken, denk dat het makkelijker is alles er dan uit te halen als je alles toch vervangt doe je best alle dichtingen ook inneens natuurlijk en kan je alle modificaties doen.

Sandenpomp kan van de cx komen alleen dan dichtingen vervangenn van de pomp + nieuwe condensator en testen of je airco radiator niet lek is…sanden pomp van alle jaargangen gaat alleen moet je een andere steun kopen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2009 02:27 PM
  [ # 63 ]

Tja, Jan… ik zou je nu toch wel willen adviseren om in ieder geval het onder pan er af te halen, en zeker een lagerkap te demonteren. Het vervangen van de ketting kan zonder de motor uit te bouwen, maar dan moet je een ketting hebben met een losse schakel en die zou IK niet gebruiken als primaire ketting. Dus eigenlijk kun je nu beter het blok gaan uitbouwen toch wel zeg maar…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 oktober 2009 05:44 PM
  [ # 64 ]
waterman schreef:

Sorry hoor Jan, maar volgens mij zijn er wat zaken belangrijker….

In volgorde van absolute noodzaak:

- massa schakelaar

Wat is de reden voor het installeren van een massa schakelaar ?? Zowel bij m’n ex. Ds als m’n huidige Sm nog nooit het idee gehad dat ik die nodig had/heb…...........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 oktober 2009 05:52 PM
  [ # 65 ]

@citroen23: je moest maar eens brand hebben.
Neen,echt een SM is zeer gevoelig voor brand
en ook electra probleempjes,dus zo een massa schakelaar,
is er niet voor niets.Op de mijne stond deze ook reeds
van bij de vorige eigenaar,uit Frankrijk.
Ik ga de mijne wel vervangen voor een electrisch gestuurde,met een
schakelaar in het interieur,zo kan ik bij een verdachte waarneming,
de stroom afsluiten.Kost mij 120 €,maar één brand,kost me geheid meer.
@jantje: Ik ben begonnen gelijk jij met een kop er af en dan nog de andere
kop,en ik ben nu nog altijd bezig,met een totale revisie van de motor.
Ik vind ook dat je daar niet zuinig mag op zijn.Eens het blok er uit,zou ik
alles aanpakken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 oktober 2009 05:55 PM
  [ # 66 ]

Zit te wachten tot de ANWB de schakelaars weer op voorraad heeft. €15, met afstandsbediening!
@blooper: weet ik, ik heb je avonturen met interesse gevolgd!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 oktober 2009 06:22 PM
  [ # 67 ]
jantje1948 schreef:

Zit te wachten tot de ANWB de schakelaars weer op voorraad heeft. €15, met afstandsbediening!

Jij ook al…. Grin

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 oktober 2009 06:28 PM
  [ # 68 ]

batterijschakelaar moet in de plus staan ; maar dat is voer voor een nieuw topic vrees ik yes

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 oktober 2009 06:53 PM
  [ # 69 ]

Hoezo dat? Ik wil er ook een plaatsen maar de min schakelen lijkt me veel makkelijker.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 oktober 2009 07:12 PM
  [ # 70 ]

Bij een SM,zou het makkelijker zijn om de +12V te schakelen,want er vertrekken daar maar een paar dunne draden,tenzij de startkabel er ook bij moet,maar dan weet ik niet of er een zware genoeg schakelaar bestaat.
Mag de starterkabel er bij tussen???
De starter zou ergens een 560 Amps nemen bij geblokeerde pignion. Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 oktober 2009 07:44 PM
  [ # 71 ]

Hier maar verder dan : http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/202076/

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 oktober 2009 12:26 PM
  [ # 72 ]

maar dan moet je een ketting hebben met een losse schakel en die zou IK niet gebruiken als primaire ketting.

Volgens mij is het enige verschil de manier van borging. Borgveer in plaats van asjes klinken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 oktober 2009 12:44 PM
  [ # 73 ]

Die borgveer kan loslopen, vandaar. Geen enkele constructeur maakt gebruik van een gedeelde ketting als primaire distributieketting.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 29 oktober 2009 12:46 PM
  [ # 74 ]

nooit een ketting nemen met schakel voor de primaire ketting. bij renold maken ze de keting zo dat ze dicht is zonder slotje. er komt te veel kracht op. en het zwakste punt van de ketting is de zwakste schakel…. dus nooit doen. Het zijn deze kleine dingen, die je motor in de soep kunnen doen lopen… of niet…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 09:37 AM
  [ # 75 ]

Een primaire ketting,is altijd uit één stuk te maken,niet enkel bij renold….
Mijn IWIS is ook uit een stuk en geriveteerd,of geklonken…

Profiel  
 
 
5 van de 107
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook