Reserve zekeringen C4 coupe
Paul H te O
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

- DS 3 1.6 THP Sport 165PK
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 07 oktober 2009 11:44 AM

Hallo, Mijn zekering van mijn sigareten aansteker was kapot gegaan, ik in het boekje opgezocht waar de zekeringen zitten.
De zekeringen zitten achter het klepje bij de koplamp hoogte regeling, wilde toen een nieuwe zekering plaatsen.
Volgens het instructie boekje bij de auto zit er een zekering verwijder tooltje en reserve zekeringen aan de binnenkant van het klepje.
Maar bij mijn C4 coupe zit daar niets, ook geen uitsparing voor iets en in het bij de auto geleverde setje reserve lampen zitten alleen groote zekeringen.
Wie weet waar de reserve zekeringen en het tooltje wel zitten?

Groet Paul.

P.S. in de zekering kast onder de motorkap zit ook niets.

Let’s automate

Profiel  

C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 10 oktober 2009 11:17 AM
  [ # 1 ]

Bij mij laatst ook dezelfde zekering kapot. Heb ook dat tooltje niet in het klepje zitten, maar zit wel in een setje reservelampen waar ook de zekeringen inzitten.
En anders gewoon met een klein (punt-)tangetje trekken.

De zekering is een 30mA (groen) en zat niet in het setje, ook bij de benzinepomp niet voorhanden (wel in de grotere uitvoering), nieuwe zekering even bij een autobedrijf gehaald.

Groeten,
Erik

Profiel  

Bacobonnie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk ligne ambiance
Gepost: 17 oktober 2009 09:05 PM
  [ # 2 ]

Hallo, ik heb een C4 Berline maar ik ga ervanuit dat het zekeringenkastje hetzelfde zal zijn. Als ik links onder het stuur het klepje voor de zekeringen open, zit er nog een klepje “verstopt”. Dit zit bij mij onder de vier knoppen ( bij mij voor uitschakeling van de tractiecontrole ) en er staat een symbooltje op van een zekering. Links zit een soort palletje en dals je daar aan trekt heb je een netjes setje reservezekeringen en een zekeringentangetje in je handen.

Succes ermee!

Citroën AX 1.1i Image
Peugeot 306 1.9 d
Peugeot 306 1.9 d break
Peugeot 306 2.0 HDI break
Citroën C4 berline 1.6 HDI Ligne Ambiance

Profiel  

Paul H te O
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

- DS 3 1.6 THP Sport 165PK
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 24 oktober 2009 11:01 AM
  [ # 3 ]

Hoi Bacobonnie,

Dank je voor de reactie, inderdaad er zit nog een klepje “verstopt” en daar achter zitten de reserve zekeringen + tooltje.
Wel heel slecht omschreven in het instructie boekje!!!!

Groet Paul.

Let’s automate

Profiel  

sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 30 oktober 2009 04:11 PM
  [ # 4 ]
Paul H te O schreef:

Hoi Bacobonnie,

Dank je voor de reactie, inderdaad er zit nog een klepje “verstopt” en daar achter zitten de reserve zekeringen + tooltje.
Wel heel slecht omschreven in het instructie boekje!!!!

Groet Paul.

idd Paul.
was toevallig vanmiddag aan het kijken wat voor typen reserve zekeringen ik moet gaan halen.
en ook in het boekje zitten zoeken, maar stom toevallig zag ik dat lipje zitten en vond zo de reserve zekeringen doei
zitten alleen geen kleine can 30 in dus morgen ff een setje halen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook