Als ik zo lees dat je er nog niet doorheen prikt, zal ik het denk kaal maken en dan met een middel insmeren tegen roest en dan met een kwastje de kleur er weer op doen. Het ziet er niet zo mooi uit, maar als je het goed doet is het roesten weg en scheelt je toch weer 800 euro. Om het netjes te doen op de lange termijn zal ik dan gaan sparen voor die 800 euro en gaan kijken wat de algehele staat van je auto is en dan besluiten of je het profesioneel laat herstellen.
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Autofan schreef:Als ik zo lees dat je er nog niet doorheen prikt, zal ik het denk kaal maken en dan met een middel insmeren tegen roest en dan met een kwastje de kleur er weer op doen. Het ziet er niet zo mooi uit, maar als je het goed doet is het roesten weg en scheelt je toch weer 800 euro. Om het netjes te doen op de lange termijn zal ik dan gaan sparen voor die 800 euro en gaan kijken wat de algehele staat van je auto is en dan besluiten of je het profesioneel laat herstellen.
Ik gebruik deze spul:
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_algemeen.htm
ik ben erg tevreden met deze spul..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Één ding weet ik wel, als je dit laat repareren voor 800 euro bij een BX 1.6 tgi, dan hebben we hier te maken met een échte liefhebber. (Wat we natuurlijk al wisten .)
Ik heb ergens Noverox staan en gebruik ook wel Owatrol. Ben er wel tevreden mee inderdaad.
Timo doet dat niet…
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
veertien E-tje schreef:Die van een xantia gaat zeker niet passen, en dat grijze kastje ga je volgens mij niet gauw vinden, je kan als alternatief de sp3-21psa01 er in zetten, deze kan je nog steeds kopen bij de dealers.
Nou, ik heb hem en het werkt. Alleen niet zoals het hoort…
Hij neemt mijn bestuurdersdeur niet mee. Heb jij dit toevallig ook gehad?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dat komt me bekend voor! Poekoek had dat ook, en ook bij een originele CV set die naderhand erin is gebouwd.
Timo1990 schreef:veertien E-tje schreef:Die van een xantia gaat zeker niet passen, en dat grijze kastje ga je volgens mij niet gauw vinden, je kan als alternatief de sp3-21psa01 er in zetten, deze kan je nog steeds kopen bij de dealers.
Nou, ik heb hem en het werkt. Alleen niet zoals het hoort…
Hij neemt mijn bestuurdersdeur niet mee. Heb jij dit toevallig ook gehad?
Bij mij werkt het perfect, ik zou als ik jou was nog ff het een en ander chekken.
(Edit) zit gelijk ff na te denken, heb het vermoeden dat je solenoid evt. stuk is, heb je waarschijnlijk nooit gemerkt om dat je die deur altijd met de sleutel bediende, andere mogelijk is draadbreuk bij je scharnier, meten is weten
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik ben er al achter. Het is het “dominante” CV motortje in de bestuurdersdeur. Die laat het niet toe (Of is dus kapot inderdaad). Ik heb net het CV motortje van de achterdeur eruit gehaald, en die er eens voorin in gezet. Die werkte wel!
Als ik alleen dan de bruine stekker in het CV motortje van de bestuurdersdeur erin zet, werkt het ook niet. Maandag dus maar even naar de sloperij in Putten uit een 19 TZI de CV motor uit de deur pikken.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als je hierheen rijdt dan kan je er ook 1 (of meerdere) meenemen en heb ik gelijk m’n spiegelbediening .
Ahh kijk aan het gaat werken !!!
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Vermond schreef:Als je hierheen rijdt dan kan je er ook 1 (of meerdere) meenemen en heb ik gelijk m’n spiegelbediening .
Als jullie dan gelijk ruilen van spiegelbediening dan kan ik hem weer in de kast smijten
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Timo1990 schreef:Ik ben er al achter. Het is het “dominante” CV motortje in de bestuurdersdeur. Die laat het niet toe (Of is dus kapot inderdaad). Ik heb net het CV motortje van de achterdeur eruit gehaald, en die er eens voorin in gezet. Die werkte wel!
Als ik alleen dan de bruine stekker in het CV motortje van de bestuurdersdeur erin zet, werkt het ook niet. Maandag dus maar even naar de sloperij in Putten uit een 19 TZI de CV motor uit de deur pikken.
Dat heb ik ook eens gedaan en toen was het lekker toch een draadbreuk, in de rubberslang portier-A-stijl… De CV-motortjes van de achterportieren zijn ‘slaves’ die geen stuursignaal geven. Dáár is dat tweede stekkertje nl. voor. Na een jaar of 17, 18 dienst breekt wel vaker dat draadje, ook altijd bestuurderskant (gaat immers meest open & dicht).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Maar als ik mijn bestuurdersdeur met de sleutel open, dan floepen alle andere ook deuren open (dus het tweede witte stekkertje stuurt dat door), en als ik mijn CV motor uit de achterdeur aansluit op de bruine stekker van de voordeur, doet de CV het op de afstandsbediening het wel. Beide stekkers doen dus m.i. waar ze goed voor zijn. Ik blijf er dus bij dat het een stukkende CV motor is, en geen kabelbreuk.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mja, als het signaal van je AB wel overkomt, zou je denken dat de CV-servo naar de vanen is inderdaad.
Op zich, als het toch open ligt, is het met kleur-op-kleur meten op de grote kiekertstekker achterin de middenconsole wel snel zeker te stellen of de bedrading wel of niet spoort. Hoef je waarschijnlijk zelfs alleen maar dat bakje er achter uit te pulken, om erbij te kunnen (ligt een beetje aan hoe je kiekert ligt ) Dus proberen, en bij twijfel ff meten
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!