Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jij bent ook gewoon een lekkere freak he
Maar mooi dat de 16V door de keuring is, ik weet er alles van hoe fijn ze rijden.
Maar gisteravond heb ik in een 16V gereden met een Rotrex supercharger.
Dan zit je dus achter het stuur van een BX met zo’n 240PK en weet je echt niet wat je overkomt.
Ik heb hem onbedoeld in de eerste 3 versnellingen in de begrenzer getrapt en ben toen maar weer rustig gaan rijden.
Niet te doen die machine.
Een gewone 16V is voor mij net genoeg vermogen, meer moet het echt niet zijn.
Ik hoop je binnenkort een keer te spotten onderweg, kunnen we even leuk wat “spelen”
Veel plezier met het beest man! 16V’s zijn echt toffe bakken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, ik moet wel wat te doen hebben in het weekend natuurlijk. Ik rijd nu nog rond met wat slechte bollen dus het is nu echt een deinende bak dus het is even opletten wanneer en waar ik het gas vol open gooi. Het is misschien maar goed dat die van mij ‘maar’ 160 pk heeft en geen 240. Rijdt die BX in Nederland? Die supercharger inbouwen was waarschijnlijk 2 keer zo duur dan de auto ?
Vermond schreef:Nee, maar het vált opzich wel mee, de bestuurdersdeur is bijvoorbeeld al een aantal keer gelast en deze valt er nu bijna uit. Ik heb daar wel een nieuwe stijl voor, maar ik heb niet de kennis en ervaring om dat te gaan lassen. En zeker nu er zoveel BX’en aangeboden worden is het in mijn ogen wijzer om een andere nette koets te vinden (of bijvoorbeeld mijn break).
Nieuwe stijl is voor de bijrijders kant en niet voor de bestuurders kant, dacht ik.
Links is namelijk niet meer leverbaar bij citroen, rechts nog wel.
Was toen ook al zo, toen ik em bestelde.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ok. Ik lees nu ook dat ik het verkeerd getypt heb en het is de bijrijdersdeur die er bijna uitvalt. Het lijkt mij een behoorlijk pleuriswerk om zoiets te lassen eigenlijk.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb nog een leuk filmpje gekregen van mijn oude BX in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=Zo5XCou9DmM
En ik kwam van het weekend erachter dat een BX niet alleen leuk is om in te scheuren, maar hij is ook nog eens erg praktisch als je wat steigermateriaal moet halen:
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gaaf zeg! ..weer eens wat anders, een Bx met 4 wielbesturing.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Heel gaaf om zo snel te slalommen!
Die BX had je gesloopt toch?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die BX heb ik inderdaad gesloopt. De carrosserie begon al flink te roesten, en het zou een flinke smak geld kosten om deze auto legaal de weg op te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Okee, wel jammer want het is wel iets bijzonders, zo’n 4wielgestuurde BX.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Vet filmpje hoor
Toch ergens wel jammer dat ie gesloopt is, maarja, je had de aansturing van de achtersturing geloof ik niet erbij gekregen?
En ga dit ook maar eens uitleggen bij een APK
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Er liepen twee hydrauliekleidingen naar achteren voor de stuurcilinder. De elektronica om kleppen open en dicht te zetten heb ik inderdaad op de universiteit moeten laten .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inmiddels heb ik de motor uit de tzi verkocht aan Suzanne, en heb het interieur eruit gehaald:
(let niet op de skies, ik werk in de loods waar ik normaal wat bijverdien, en dit is van een apresski show (jippie)).
16V als onderdelenopvang:
Eerst met onze eigen lift, maar dit was geen succes.
En eruit:
Let op de ijzeren pijp :
Gelijk nieuw soundsystem ingebouwd:
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, je moet zo’n stootijzer wel voorzíchtig inladen… ‘t Is een BX hoor!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, je moet ‘m er inderdaad niet vanaf 5 meter ingooien .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De TZI is inmiddels gesloopt en uit het RDW bestand gehaald:
Verder heb ik een type 1 bumper van Emiel gekocht op de BX-meeting voor mijn BX14, welke gelijk in de juiste kleur is!
De originele velgen liggen weer op de 16v en hij ziet er gelijk nóg een stuk mooier uit . Ik ga binnenkort naar Engeland met de BX en heb daarom maar een distributieriem, 2 spanrollen en waterpomp gekocht, ik was EUR226 kwijt (daar koop ik normaal een BX voor). Waarschijnlijk ga ik zaterdag of de week erna het gebeuren vervangen.
Mijn break en tri staan nog lekker niks te doen .