





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
BasisBIX schreef:freek schreef:BasisBIX schreef:Met (heldere) Poly-Max kit van Bison blijft dat glas ook echt wel zitten
Weet je dit uit ervaring? Ik heb zelf pas het glas geprobeerd te monteren met een soortgelijke kit: pattex powerfix. Dat had ik toevallig op de plank. Het is hiervoor in één woord waardeloos. Je kon het glas zo weer verwijderen. Ik zou dus geen enkel risico nemen en voor de Sikaflex gaan.
Jep, daar heb ik ervaring mee.
heb ook 2x gekit met de Poly-Max kit van Bison, ze zitten nog…..
met de Sikaflex zal ie wel net iets beter (langer) zitten….... ach ja…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bogaard77 schreef:--Arne-- schreef:Hoe verstandig is het om de koplampen open te maken, de reflector achter het grootlicht te vervangen of weer spiegelend maken (hoe doe je dat dan weer..?) en de hele zaak weer in elkaar te zetten?
Ik was bij citroville, maar bleek dat eigenlijk alle koplampen die daar lagen last hadden van verroeste grootlicht spiegels.
Of toch beter even doorzoeken naar vervangers?
Heel verstandig! Haal die spiegel eraf en laat em verchromen(of verzilveren) bij Galvame in Rotterdam!
ik weet niet wat de achterkant is van die refelctor….. is geen glas. metaal of gewoon plastic, kunnen ze die dan wel verchromen ?
ik ken Galvame niet, en wat ze kunnen….. maar klinkt wel interessant !!
die oude reflectoren kan je niet poetsen of wat dan ook. als je er al voorzichtig over heen veegt heb je al krassen….. nieuw reflector laagje is wel een idee dan. iemand ervaring hiermee ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Galvame kan allerlei soorten materiaal opbrengen, zink, zilver, chroom enz. Ik heb mn SM koplampen laten doen daar:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is dus een leuk / handig adres !!
heb je indicatie kosten (per lamp) ?
als je zo lampen weer netjes kan krijgen is dat wel zo leuk !!
bogaard77 schreef:Galvame kan allerlei soorten materiaal opbrengen, zink, zilver, chroom enz. Ik heb mn SM koplampen laten doen daar:
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik had een batch van 10 lampen= 70 eu per lamp. (5 jaar geleden)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor een CX kan je voor 70 euro vaak een goede unit vinden






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Voor een CX kan je voor 70 euro vaak een goede unit vinden
de mooie / nieuwe wordt soms (steeds vaker) meer voor gevraagd. omdat het een oudere (lees: klassiekere) wagen wordt en goede onderdelen zijn dus steeds schaarser. als het echt een gewilde klassieker is, zullen de prijzen dus meer zijn dan die 70 euro.
wie zei hierboven dat de lampen bij citroville ook allemaal al wat aangeslagen zijn….. dus als hij al geen mooie meer heeft, wordt het dus een schaars goedje die cx lampen.
ik ben niet bekend met de prijzen voor de SM, maar als-nieuw lampen zullen niet goedkoop zijn. klassieke lichtunits zie ik soms voorbijgaan voor een veelvoud van die 70 euro.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar ben ik mij ook wel van bewust, daarom ook exact de rede dat ik mijn reserve koplampen niet verkoop












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cx25gtit2 schreef:
ik ben niet bekend met de prijzen voor de SM, maar als-nieuw lampen zullen niet goedkoop zijn. klassieke lichtunits zie ik soms voorbijgaan voor een veelvoud van die 70 euro.
Koplampen NOS: 300 euro. Nieuw: Niet leverbaar. aardige 2dehands: 150 euro….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welke Sikaflex moet je eigenlijk gebruiken?
http://www.sika.nl/home/products/home-products-bouw.htm
Er zijn nogal wat verschillende.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive












Totaal aantal Berichten: 1202
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb inmiddels al diverse koplampglazen gekit van AX, BX en GSA.
Ik gebruik hiervoor: Womi Technobond, Hi-tech nadenkit en montagelijm.
Makkelijk te verwerken en een prima resultaat. (Goede en waterdichte afdichting)
De behandelde AX en BX koplampen zitten alweer bijna twee jaar op de auto.
Heb deze spuitkokers gehaald bij een plaatselijke automaterialenzaak (Hofland in Krimpen a. d. IJssel)
De leverancier is Womi-Boromat uit Dodewaard.
Groeten
Dirk
Tav de Sikaflex: ik heb helaas zelf nog geen ervaring hiermee maar ik zou gaan voor typenr 291. Dit wordt zeer veel toegepast in de jachtbouw, waar heel hoge eisen tav waterdichtheid en hechting worden gesteld. De productomschrijving zegt: “Voor afdichten rond en onder het dekbeslag zoals bolders, lieren, kikkers, etc. Verlijmen van anti-slip dekbekleding. Afdichten van sanitaire voorzieningen, buis- en kabeldoorvoeren, sier- en stootlijsten en aansluitingen kajuitdek. Verlijmen/afdichten van dek en romp, raamframes en patrijspoorten.”.
De betere watersportwinkel zal je zeker goed kunnen adviseren.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk dat ze Sikaflex op elke hoek van de straat verkopen, niet dus
Via de dealerlijst opgezocht waar je het kon halen rijdt ik door die straat zit daar die hele tent niet meer…
Om met 10 km file in de spits Rotterdam had ik natuurlijk ook weinig trek in.
Is er niet een leuk alternatief wat je gewoon bij de Gamma of Karwei kan halen?
Die is toch vaak zat genoemd in dit topic.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90