Hallo, ik als (hopelijk) aankomend BX eigenaar ga aanstaande dinsdag bij een BX kijken in Overijssel.
Nu leek het me wel verstandig er eerst een testrit in te maken zodat ik een beter idee heb van wat ik koop. Nou blijkt dat helaas niet te kunnen omdat de auto op het moment onverzekerd is, en de eigenaar wil me er niet onverzekerd in laen rondrijden. Ook moet deze auto volgende maand een APK hebben.
Is er iets te regelen met een verzekering dat ik toch verzekerd een testrit zou kunnen maken?
En hoe groot is de kans een kat in de zak te kopen voor E250,-?
heel groot
Re: een BX kopen, nog 2 wk APK en onverzekerd op het moment.
Madouc schreef:Hallo, ik als (hopelijk) aankomend BX eigenaar ga aanstaande dinsdag bij een BX kijken in Overijssel.
Nu leek het me wel verstandig er eerst een testrit in te maken zodat ik een beter idee heb van wat ik koop. Nou blijkt dat helaas niet te kunnen omdat de auto op het moment onverzekerd is, en de eigenaar wil me er niet onverzekerd in laen rondrijden. Ook moet deze auto volgende maand een APK hebben.
Is er iets te regelen met een verzekering dat ik toch verzekerd een testrit zou kunnen maken?
voor zover ik weet kan je een zogenaamde 1 dagsverzekering afsluiten (is zelfs gratis dacht ik, mits je de volgende verzekering ook daar afsluit), maar ik weet niet precies hoe dat zit. ik zou gewoon eens naar een verzekeringsmaatschappij bellen.
Ja idd. Heel groot. Dus als het je niet lukt om een proefritje te maken zou ik die wagen lekker laten staan en op zoek gaan naar een BX waarin dat wel mogelijk is. Er staan er zat te koop.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Geen hand vol maar een land vol voor dat geld… => NEXT!
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Madouc schreef:Nou blijkt dat helaas niet te kunnen omdat de auto op het moment onverzekerd is, en de eigenaar wil me er niet onverzekerd in laen rondrijden.
Ook moet deze auto volgende maand een APK hebben.
Dat komt mij al zeer verdacht over…...een auto kopen waar je niet mee mag rijden…..bel hem maar eens op en zeg hem dat je de auto voor 1 dag kan verzekeren en er een flinke proefrit mee wil maken….en kijk dan eens HOE hij daarop reageert !
Als hij dan begint te sputteren en met allerlei vage smoesjes komt….dan weet je genoeg !!
Voor sommigen is zelfs 250 euro immers een hele hoop geld…..mijn idee is dus NIET DOEN !
Bram schreef:Madouc schreef:Nou blijkt dat helaas niet te kunnen omdat de auto op het moment onverzekerd is, en de eigenaar wil me er niet onverzekerd in laen rondrijden.
Ook moet deze auto volgende maand een APK hebben.
Dat komt mij al zeer verdacht over…...een auto kopen waar je niet mee mag rijden…..bel hem maar eens op en zeg hem dat je de auto voor 1 dag kan verzekeren en er een flinke proefrit mee wil maken….en kijk dan eens HOE hij daarop reageert !
Als hij dan begint te sputteren en met allerlei vage smoesjes komt….dan weet je genoeg !!
Voor sommigen is zelfs 250 euro immers een hele hoop geld…..mijn idee is dus NIET DOEN !
Want? Ik zou de auto niet afrekenen op het al dan niet verzekerd zijn en gewoon eerst gaan kijken; lijkt het dan nog steeds wat dan kun je maatregelen nemen om ermee te gaan rijden.
Voor 250 eur kun je dan iig tot aan de APK rijden; wat er daarbij naar voren komt is niks zinnigs over te zeggen natuurlijk.
Beetje lastig alleen dat de auto niet op jouw naam staat terwijl je ‘m toch tijdelijk zou moeten verzekeren - volgens mij werkt dat niet. Gevalletje “deal proberen te maken met de eigenaar” voor een tijdelijke verzekering, lijkt me.
Ich bin ein Breaker
Om wat voor BX gaat het eigenlijk?
Bram schreef:
daar ben ik het volledig mee eens, geen proefrit is totaal geen zekerheid
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Bij mijn autoverzekering kan ik voor zulke gevallen een auto een dag in de verzekering doen. Voorwaarde is alleen dat de auto op mijn naam staat. Dat zou deze verkoper ook kunnen doen lijkt me.
Jeroen
een proefrit maken vind ik echt noodzakelijk, als je dat niet kan zou ik niet eens de moeite nemen om te gaan kijken, simpel as that. Je kan bij de meeste maatschappijen gewoon een dagverzekering afsluiten dus dat zal het probleem niet zijn.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX