1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Foto’s van m’n carpc in ontwikkeling
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 20 augustus 2005 08:58 PM

Aangezien veel auto’s tegenwoordig satalietnavigatie enzo hebben, leek het me een leuk idee om bij mij een PC in de auto te stoppen, en daar gewoon een of ander programma (zoals route66) op te draaien, GPS ontvangertje eraan knopen, en spelen maar. Het eerste wat je nodig hebt is natuurlijk een compacte PC die je in je auto kan stoppen, en die je makkelijk kan voeden door middel van 12V.

Ik heb de afgelopen tijd een grappig pctje in elkaar gezet die precies onder de bestuurdersstoel van m’n BX past. Ik heb een TFT scherm besteld, maar die is jammergenoeg nog niet binnen, dus dat kan ik nog niet laten zien.

Bij deze in ieder geval een paar foto’s van de PC.

De buitenmaten van de PC zijn:
- hoogte 5cm
- breedte 24cm
- diepte 18cm

Nu is het wachten op het scherm zodat ik de hele zooi eens in de auto kan maken, zodat ik hopelijk eens niet meer de hele tijd verdwaal Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 20 augustus 2005 09:47 PM
  [ # 1 ]

Is dat Mini of Micro ATX? Leuk computertje inderdaad Very Happy

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 20 augustus 2005 09:49 PM
  [ # 2 ]

Nee, dat is nog kleiner, dit is ITX, het moederbord zelf is 17x17 centimeter

Profiel  

Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 20 augustus 2005 10:06 PM
  [ # 3 ]

Hoe heb je die voeding geregeld dan.. of heb je een voeding uitelkaar geschroefd en de printplaatjes gebruikt?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 20 augustus 2005 10:09 PM
  [ # 4 ]
Flapdrol schreef:

Hoe heb je die voeding geregeld dan.. of heb je een voeding uitelkaar geschroefd en de printplaatjes gebruikt?

Leuk, dit heeft Ron Veltkamp trouwens ook in zijn BX zitten (je weet wel, die groene break met taatschep en neon verlichting). Handig als DVD’s wilt kijken op de camping. Hij heeft de voeding opgelost met een 12V-220V omvormer. Let verder op dat een normale harde schijf snel kapot gaat bij gebruik in een trillende omgeving. Een notebook harde schijf kan er wel goed tegen.

Succes!

Gr,
Marten

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 20 augustus 2005 10:49 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook een notebook HD erin zitten, maar die heeft ook al wat kuren, voordat ie ooit in de auto is geweest…

de voeding is gewoon te koop, ze zijn enorm duur, maar wel leuk. dit is een speciale carpc voeding, met een ingangsbereik van 5-18volt (gewoon aan de accu hangen dus), dus je pc blijft gewoon lopen bij het starten enzo. ‘t is een “M1” 80 watt dacht ik.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 20 augustus 2005 11:43 PM
  [ # 6 ]

Ziet er goed uit, netjes opgelost met die notebook HDD en de voeding.
Keep up the good work Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 augustus 2005 01:21 PM
  [ # 7 ]
deur63 schreef:

Ik heb ook een notebook HD erin zitten, maar die heeft ook al wat kuren, voordat ie ooit in de auto is geweest…

de voeding is gewoon te koop, ze zijn enorm duur, maar wel leuk. dit is een speciale carpc voeding, met een ingangsbereik van 5-18volt (gewoon aan de accu hangen dus), dus je pc blijft gewoon lopen bij het starten enzo. ‘t is een “M1” 80 watt dacht ik.

wat voor CPU zit erop?
op een 80W kan je niet zoveel draaien.

ben benieuwd hoe je het met je muis gaat oplossen Smile
dat is ook altijd een leuk probleem, waar laat je die Wink
verder is het natuurlijk ook handig dat je meteen op je audio kan aansluiten, er kunnen een hele hoop MP3’s op een HDD Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 21 augustus 2005 02:08 PM
  [ # 8 ]

De Epia moederborden zijn standaard uitgerust met een CPU (een 1GHz in mijn geval, van Via (een Samuel om precies te zijn). De clou bij die moederborden is dat ze low power zijn.

website

ik heb hier iets gevonden over het vermogen wat ie trekt.. het gaat hier om het moederbord + cpu + geheugen, en alles wat op het moederbord aanwezig is (dus videokaart enzo):
- bij dvd spelen: 24W
- bij MP3 spelen: 22W
- idle: 20W
- zware programma’s: 30W

80W is dus meer dan genoeg.

arjan_verkade schreef:

Ik wilde eigenlijk een TFT schermpie erin stoppen met touchscreen, maar die zijn wat aan de dure kant jammergenoeg. waarschijnlijk dus gewoon een muis, of enkel toetsenbordbediening. Dat is in ieder geval inderdaad nog de grootste bottleneck.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 21 augustus 2005 02:32 PM
  [ # 9 ]
deur63 schreef:

De Epia moederborden zijn standaard uitgerust met een CPU (een 1GHz in mijn geval, van Via (een Samuel om precies te zijn). De clou bij die moederborden is dat ze low power zijn.

website

ik heb hier iets gevonden over het vermogen wat ie trekt.. het gaat hier om het moederbord + cpu + geheugen, en alles wat op het moederbord aanwezig is (dus videokaart enzo):

arjan_verkade schreef:

Ik wilde eigenlijk een TFT schermpie erin stoppen met touchscreen, maar die zijn wat aan de dure kant jammergenoeg. waarschijnlijk dus gewoon een muis, of enkel toetsenbordbediening. Dat is in ieder geval inderdaad nog de grootste bottleneck.

Voor bediening: Trackball in je middenconsole inbouwen en toetsenbord in je dasboardkastje.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1400

Gepost: 21 augustus 2005 03:40 PM
  [ # 10 ]
deur63 schreef:
arjan_verkade schreef:

Kijk eens op het AX-forum. Daar wordt een touch-screen schermpje aangeboden voor weinig.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 augustus 2005 09:22 PM
  [ # 11 ]

de bediening van mijn car-pc loopt
via een afstandsbediening die en de functionaliteit van de muis overneemt en programmeerbaar is, tis een ati remote wonder

en verder heb ik nog een klein blauw oplichtend toetsenbordje gekocht dat je op iedere beurs voor een tientje krijgt, en die past precies in het dashboard kastje, daar heb ik trouwens heel mn car-pc in gepropt
werkt allemaal goed, de afstandsbediening krijg je geloof ik hier en daar al vanaf 30 euro, en hij maakt gebruik van een rf signaaltje, de usb ontvanger kun je dus mooi overal wegwerken

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 augustus 2005 10:03 PM
  [ # 12 ]
deur63 schreef:

website

arjan_verkade schreef:

touch is natuurlijk het mooiste, maar beetje duur idd.

zo’n via CPU is eigenlijk de enige oplossing in de auto
anders heb je echt een achterlijk dure voeding nodig om genoeg vermogen te kunnen leveren.

misschien wat ideeen voor je muis.
je kan misschien ergens een USB verleng kabeltje laten uitsteken, zodat je een USB muis kan aansluiten zodra je hem nodig heb.
en als je hem niet nodig heb is het mooi weggewerkt.

verder kan je miscshien proberen windows MCE te laten draaien, dan kan je alles via een afstandsbediening bedienen.
ik weet niet of je bekend met met win MCE maar anders weet je direct wat ik bedoel.
afstandsbediening + USB ontvangen zijn de kosten niet.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 21 augustus 2005 11:16 PM
  [ # 13 ]

jah, of zo’n dikke trackball van logitech op/in je middenconsole wegbouwen
kun je ala 7-series je pc bedienen

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 21 augustus 2005 11:27 PM
  [ # 14 ]
Mechuccio schreef:

jah, of zo’n dikke trackball van logitech op/in je middenconsole wegbouwen
kun je ala 7-series je pc bedienen

trackball is zeker een optie, maar het moet wel je ding zijn.

ik houd er niet van.

ik houd het bij een dikke Logitech Mouse, niets anders voor mij Smile

edit: bedenk me net nog iets:

draadloze muis is misschien ook een optie
met een IR muis zal de zender natuurlijk wel erg precies geplaatst moeten worden.
oftewel BT is een beter optie Smile

trackballs zijn volgens mij evt. ook cordless leverbaar Smile

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2005 01:14 AM
  [ # 15 ]

Een muis lijkt me eigenlijk geen optie, je moet dan een recht oppervlak hebben om te muizen. Trackball (of nog beter: touchpad) lijkt me veel eenvoudiger, aangezien je geen bewegingsruimte nodig hebt. Ik weet alleen niet of je ergens een touchpad kan kopen, en er een laptop voor te slopen is ook weer zo overdreven..

Een epia is niet de enige optie, je kan ook een laptop slopen om daar een carpc van te maken, of gewoon een P2 ofzo. Die verbruiken niet zo extreem veel vermogen. Je kan een 12 -> 230V omvormer erin zetten, en dan gewoon een PC voeding gebruiken van 15 euro. Waarschijnlijk is het rendament zwaar knudde (40%?) maar het zal vast werken.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook