Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ik overweeg om c5 te rijden ph1
wat is beter? 1.8 of 2.0?
hoe is het verbruik bv?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
oow oke
maar is een 1.8 zuiniger dan?
of moet ie harder werken dus meer zuipt als de 2.0?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
de 2.0i-16V gaat zeer binnenkort uit het programma, hiervoor in de plaats komt een 1.6 THP…
een vlotte jongen die 2 seconden sneller naar de 100 km/h sprint, met 156 pk ipv 140 pk, 20% meer koppel bij een veel lager toerental, een fractioneel hogere top, en dat alles gecombineerd met een fors lager verbruik.
klap op de vuurpijl: doordat het blok lichter is, zou ‘ie wel eens in een lagere wegenbelastingcategorie kunnen vallen
nee, ik heb geen aandelen Citroen.
technische gegevens van de THP zijn al te vinden op de Duitse Citroen site, http://www.citroen.de
de NL importeur zit nog te slapen, denk ik…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
oops, helemaal overheen gelezen in m’n enthousiasme
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Bij spritmonitor kun je zien dat de 1.8 gemiddeld 8,87 op 100 verbruikt en de 2.0l net de 8,96 op 100 (als ik hoogste en laagste verbruik eruitlaat)
De 1.8 is dus in de praktijk nauwelijks zuiniger
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Zit je te denken aan een break of een berline.
Ik kan me voor een break voorstellen dat iets meer power wel welkom is, door het hogere gewicht van de auto.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
nee aan een berline
ik hoorde van verschillende garages dat de hpi motoren slecht zijn
dus ik ga voor de 1.8 16v of 2.0 16v
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Tja, ik heb juist ooit bewust een HPI verkozen boven een 1.8 of 2.0
Waarom: Bovenin net wat meer vermogen en zet geen keel op boven de 4000 toeren. Daaronder klinkt ie juist wat meer door als de 2.0.
Tegenwoordig is de benzine beter geschikt voor de HPI (lager zwavelgehalte). Er zijn een aantal cit specialisten die een HPI prima kunnen laten lopen. Er zijn er inderdaad ook die het nooit gelukt is.
Als je dus een HPI kunt kopen bij iemand die je dat garandeert (met garantie dus) kan het een prima keus zijn, juist omdat ze weinig waard zijn. En dan heb je wel een exclsuive met allerlei goodies er op
Echt veel zuiniger als de 2.0 is ie echter niet. Reken op 1 op 11,5 gemiddeld ipv 1 op 11.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
De verhalen over de HPI ken ik ook, alleen kan ik ze niet bevestigen. Mijn vader rijdt al 5 jaar met veel plezier in een HPI. Op gewone euro 95. En hij is er tot nu toe heel blij mee, vooral met het lage verbruik (veel gebruik van cc). En de auto heeft inmiddels bijna 2 ton gedraaid. En mijn favoriete Citroëngarage in Nieuw Vennep geeft ook aan dat je een HPI niet hoeft te laten staan.
Zelf heb ik een half jaar met een 1.8 op LPG gereden. Was geen strepentrekker, maar wel een comfortabele wagen die op gas ongeveer 1 op 10 liep. Mijn moeder heeft ook 5 jaar in een 1.8 op LPG gereden, maar zij is nu wel erg blij met een 2.0 automaat omdat die aanmerkelijk vlotter is.
Als het een break is zou ik de zwaardere motor nemen maar de Berline maakt niet uit, mijn top is 198 en dat mag je toch nergens. succes met zoeken.
Gr. Herman
C5 (X7) 2.0 16v Ligne Business, Sedan (Berline) Ph3, 140pk Gris Aluminiun,RT4/Navigatie-kleur en (Radio/Tel.en CD)en C5 clubKPH.
www.c5club.nl
Ik zelf rij al ruim 5 jaar in een HPi Break. Ondanks alle negatieve geluiden die ik over dit motorblok heb gehoord zal je mij niet horen klagen. Ik heb er nu ruim 215d km op de teller staan en heb nooit noemenswaardige problemen gehad.
Het verbruik is met normaal woon werk gebruik 10,2l /100km.
Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)