152 van de 224
« Eerste  < Vorige 150 151 152 153 154 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 10:54 AM
  [ # 2266 ]

Ja die laatste oplossing kriebelt natuurlijk wel… maar het is dan niet echt een budget projekt meer…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 08:48 PM
  [ # 2267 ]

Is het wel zo duur?

Blok heb je al. Je moet alleen nieuwe setje VEMS hebben…

Anders moet je een goed TRD T2 blok regelen.

CX 25 TRi Turbo 2 bedoel ik in mijn vorige post Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 11:13 PM
  [ # 2268 ]

Nouja. Nieuw setje VEMS spul is nog tot daar aan toe. Dat komt op misschien 1500 ofzo. Maar er moet dan eigenlijk ook gelijk LPG in gebeund worden… en zeker een twee man-weken werk, en een dagje inregelen op de rollerbank…

Wellicht als de GSM Special toch al klaar staat om in mijn auto te gaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 11:15 PM
  [ # 2269 ]

Kan je de bestaande VEMS niet overzetten, die is toch al op dit blok en Turbo ingeregeld.
Tja is de rollebank echt nodig? Je hoeft ook niet direct het maximale uit je LPG te halen toch?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2009 11:24 PM
  [ # 2270 ]

Je kan mijn map niet zomaar overzetten op een andere motor, daar is ie te scherp voor. De map moet dus zowiezo aangepast worden. Wellicht zou je op basis van mijn map wel een map kunnen afleiden voor een andere M25/666 motor dan de mijne, maar ik denk dat zonder te rollerbanken een map maken die bijvoorbeeld euro 95 doet al twee stappen waar een element van gokken inzit en als je dan ook nog op een tamelijk andere brandstof wil gaan rijden (LPG) dus denk ik dat je dusdanig ver verwijderd bent van de map zoals hij op de SV zit dat het monteren van een VEMS redelijk zinloos is, behalve misschien dat de LPG geen backfires geeft. Dat lijkt me dan weer niet zo nuttig. Als je een M25/666-VEMS-LPG install doet moet het wel goed gedaan worden anders heeft ‘t naar mijn mening weinig zin.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2009 09:58 AM
  [ # 2271 ]

Ik bedoel het anders Wink

Als je je nieuwe blok uit GSM heb, dat je dan deze MAP en blok uit de SV helemaal over zet.
Dat scheelt je een rollebank run.

De SV moet met het nieuwe blok toch weer de rollebank op lijkt me.

Het nadeel van het verhaal is dan natuurlijk alleen dat je nog moet wachten tot het blok uit GSM af is.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 oktober 2009 10:18 AM
  [ # 2272 ]

Ja, waar blijft dat blok? Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2009 12:18 PM
  [ # 2273 ]
Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 oktober 2009 12:19 PM
  [ # 2274 ]

Nee, dat blok moet nog komen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2009 12:21 PM
  [ # 2275 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 oktober 2009 12:31 PM
  [ # 2276 ]

Ik heb nog niet eens uitgezocht met welk blok ik begin. Ik ben momenteel eigenlijk meer bezig met VEMS op de SM en de PT voor de CX verbeteren, en daar heb ik ook al geen tijd voor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 november 2009 04:51 PM
  [ # 2277 ]

Ik heb weer eens de brandstofverbruikstaatjes voor de SV bijgewerkt. Sinds ie sneller is, merk ik dat ik toch wat meer verbruik, terwijl het schijnbaar wel zuinig kan als ik naar de meest voordelige tanks kijk. Kortom, dat ligt dus aan mijn rechtervoet. Jaar kmtrage is wat verminderd sinds ik de SM erbij heb. Samen doen ze nu denk ik ongeveer 25k-27k per jaar waarvan 1/3 voor rekening is van de SM.

Brandstofkosten SV15XX (inc BTW)
liters totaal:  12647
km/liter: 8,61
liter/100km: 11,61
dagen: 1695
jaren: 4,64
euro/maand: € 347
euro totaal: € 19.315
literprijs gem:  € 1,53
euro/km: € 0,18
euro/dag: € 11,40
km totaal: 108927
km/dag: 64,26
km/jaar: 23472
brandstof/jr: € 4.161,92

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 november 2009 12:16 AM
  [ # 2278 ]

Onder het motto “Beter een maand of tien na datum dan nooit”, hier de digitale versies van de dyno run grafieken.



Deze bovenste twee grafieken zijn eigenlijk dezelfde data, alleen de een geeft de waarden weer aan de wielen, en de andere is omgerekend naar krukas met een standaard 15% correctie.

Je ziet oo dat de koppelcurve een beetje vreemde vorm heeft. Dat komt dus omdat ten tijde van deze meting de koppelling niet meer dan 370nm koppel aan kon, en dat de boost in het middengebied dus beperkt is door middel van de boost controller. Er is een rechte lijn van de boost progresssie gemaakt, terwijl we eigenlijk een steiler beginstuk wilde, maar dat trok de koppelling toen dus niet.


Turbodruk vs. vermogen. Dat bobbellijntje komt door het bijregelen van de boost controller. Zoals je ziet wordt het maximum vermogen al bij 4600 toeren en 0.75 bar boost gehaald. Ruimte voor verbetering aan de beademing dus…

De plaatjes zijn klikbaar voor grotere versies.

Verder heb ik vandaag toevallig in m’n SM, een XM V6.24 oud type en mijn CX gereden, de drie Diravi dames. En ik ben er uit. De CX is toch echt de beste van ze allemaal, en dan heb ik het niet eens zozeer over het vermogen. Dat hebben ze allemaal wel aardig (al is het geweld van deze CX niet te vergelijken met de andere twee).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 12 november 2009 12:50 AM
  [ # 2279 ]

Erg leuk om te lezen!
Gelukkig heb ik nog een CX GTI Turbo II in de stalling staan, krijg wel weer zin in een rondje…
De SM staat binnen, en een C5 gaat toch vervelen…

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 12 november 2009 01:59 AM
  [ # 2280 ]

Ziet er goed uit! Hoe moet ik het koppel in het eerste grafiekje lezen/wat er bij voorstellen?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
 
152 van de 224
« Eerste  < Vorige 150 151 152 153 154 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook