Haha ziet er goed uit!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Qua carrosserie is het echt nog een ongelofelijk mooie strakke bak, als ik die voorschermen zo eens bekijk. Dus met een goede motor moet je er nog erg lang plezier van kunnen hebben, ondanks de haperende start.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Goed bezig. Succes met de fusees en de draagarmen, dat is vaak een bitch. De BX ziet er goed uit zeg.. (voor zover ik het zo kan zien)
En wat betreft motor inbouwen, dat wordt natuurlijk gewoon kabeltje prik-prak .
De auto is echt helemaal netjes. Geen roest, geen deuken, ook geen kleine parkeerdeukjes, nix nix nix. Ik wist eigenlijk niet wat ik zag!
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Nouja ik ontdekte een krasje op de drempel rechts gisteren, dus helemaal perfect is hij niet, maar vooral het geen-roest gedeelte verbaasde ik me over.
Ik had nog nooit een BX zonder enige roest gezien.
Weet iemand wat voor luchtfilter er in een BX 19 TZI moet? Als ik op internet via mijn kenteken zoek dan krijg ik de keuze uit twee, namelijk:
Luchtfilter
Paneelfilter 57x325x156mm
of
Luchtfilter
Paneelfilter 56x322x155mm
Mijn gevoel zegt :“Groot is goed” maar dat lijkt me geen handig argument.
Volgens Haynes horen bij de 1.9 Motronic en L-Jetronic injecties de Champion U543 luchtiflters en die hebben het formaat van 57x325x156mm.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Merci
hoe klein of groot is dat krasje?
de citroen-liefhebber
En? Is het gelukt met de motorwissel?
Ik dacht gisteren nog een mogelijkheid te zien om mee te komen helpen, maar het is me helaas niet gelukt om een gaatje in de drukke agenda te vinden. Ik had graag meegeholpen.
Suzanne, had je m’n smsje nog gehad?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dat zal suzanne wel uit de doeken doen
de citroen-liefhebber
Dat denk ik ook, het was in elk geval een erg leuke dag!
Suzanne, plaatjes!
Maar is het nou gelukt?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is gelukt. Maar nog niet klaar
Het nieuwe blok hangt erin, inclusief bak-en koppelingswissel. De wielophanging en aandrijving zit erop, dus zij staat weer op haar wielen. Maar verder moet alles nog aangesloten worden. Volgende week verder!
Oja, en er zitten ook al nieuwe remblokken op.
Jaja, ik had een feestje wat een beetje laat eindigde vanochtend, dus mijn motivatie om fris en fruitig al vroeg op dit forum foto’s te zetten was niet erg groot vandaag en de camera ligt bij mijn vader, dus foto’s komen morgen ofzo.
@XBXG: Je smsje is binnengekomen inderdaad.
‘t Is wel gelukt ja, de oude motor is eruit, de nieuwe zit er in, er moeten nog een heleboel dingen aangesloten worden, maar het grootste werk is gedaan.