Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
zie mijn antwoord in het andere topic waar je dezelfde vraag hebt gesteld…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C15 GV (Grand Volume)
sans-pareil schreef:Achterste bevestigingspunt mechaniek een cm of 3-4 omhoog verplaatsen dmv een nieuw gaatje… dan is ‘t weg…
Ik ben eigenwijs en heb het achterste bevestigingspunt een stuk omlaag geplaatst (leek mij om het eender, omhoog of omlaag, het effect zou hetzelfde moeten zijn) en idd, het probleem is nog niet weg, maar wel grotendeels opgelost. Ik ga v/d week even wat verder pielen en zien of ik het helemaal op kan lossen, kan ik m`n deurpaneel weer terugbouwen, ziet er wat minder uit als een ‘Bob-de-Bouwer’-auto
tnx voor de tip!
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C15 GV (Grand Volume)
toch maar weer eens een oude koe uit de sloot halen…
Mijn raam loopt nog steeds niet echt helemaal lekker. Het werkt wel, maar niet zoals het hoort en ook niet handig.
Omlaag gaat vrijwel probleemloos ( ), alleen omhoog geeft problemen, ik heb het idee dat het hem zit in de geleiding van het raam in de horizontale geleider in het portier a/d voorkant. Is dit iets wat kapot kan gaan (de geleider in het portier) en is dit vervangbaar?
Anyone?
Robert

Totaal aantal Berichten: 103
- Xantia 2.0 16v Break
Heb je dit probleem inmiddels opgelost? Ben wel benieuwd hoe.
Ik zit met een vergelijkbaar probleem; als ik het raam aan bestuurderszijde laat zakken kiepert de voorkant hard naar beneden. Terug omhoog moet met hulp.
Vorige week had ik de geleider aan de voorkant er al uitgehaald, zat met een klein moertje onderaan het raam vast. Ik dacht dat dat hem was omdat ie er toch wel wat versleten uit ziet. Vandaag de boel er eerst maar weer eens aangezet om te kijken wat er gebeurde, en het een en ander voorzien van smering. Zonder resultaat.
Toen de motor met het mechaniek er uitgehaald, zie bijgevoegde foto’s.
Zoals te zien zit er flink wat speling op de dwarse verbinding ten opzichte van de motor. Er is ook wat aan gedaan in een duister verleden. Ik vraag mij dus af hoe dit origineel hoort te zitten. Ik neem aan dat de verbinding (in de deur) van linksonder naar rechtsboven vast behoort te zitten, maar wel moet kunnen scharnieren tov de arm van de motor (rechtsonder) naar linksboven…
Wie kan mij hierin van wat advies voorzien?
Son como niños, pero sin como