Hallo, ik ben bezig een 16v aan het opkuisen en zo, een vriend van me is dit ook aan het doen, maar dan wel bij een vw golf 2 16v. Als deze 2 af zijn zijn we van plan deze eens grondig te testen tov elkaar. Maar wat denken jullie ervan? Krijgt men 16v-tje op zen donder van de duitser of niet? Soms ook iemand ervaringen hiermee toevallig? Als ik de prestaties bekijk vrees ik dat ik de vw me wel zal achterlaten, ik zal ze even op een rijtje zetten bij deze =
Citroen bx gti 16v mk1 Vw golf 2 gti 16v mk2
vermogen = 160 pk /6500trpm 139 pk /6100trpm
koppel = 177 nm /5000trpm 168 nm / 4250trpm
topsnelheid = 218 km /u 200 km/u
0-100 = 7.9 sec 9.0sec
0-400 m = 15.6 sec ...
0-1000m = 28.1 sec ...
gewicht = 1070kg 920kg
let op, ik heb voor de vw de precieze specificaties niet direct kunnen vinden, en volgens mij zijn de gegevens die ik gevonden heb ook niet al te juist, ik had eens de “juiste” prestaties gevonden en toen bleek op papier althans dat de vw beter zou presteren.
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
VW heeft minder vermorgen maar ook minder gewicht, zal er om hangen welke vd 2 gaat winnen. Ik denk dat het aankomt op de bestuurder.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:VW heeft minder vermorgen maar ook minder gewicht, zal er om hangen welke vd 2 gaat winnen. Ik denk dat het aankomt op de bestuurder.
Ik denk dat bij het optrekken de vw wsch ietsje beter zal presteren omdat die zen maxvermogen behaald bij lagere toeren + nog eens het lagere gewicht natuurlijk. De bx16v heeft nogal een hoogtoerig karakter en zal mss wel op hogere snelheden beter presteren, niet?
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
deebeep schreef:metro2005 schreef:VW heeft minder vermorgen maar ook minder gewicht, zal er om hangen welke vd 2 gaat winnen. Ik denk dat het aankomt op de bestuurder.
Ik denk dat bij het optrekken de vw wsch ietsje beter zal presteren omdat die zen maxvermogen behaald bij lagere toeren + nog eens het lagere gewicht natuurlijk. De bx16v heeft nogal een hoogtoerig karakter en zal mss wel op hogere snelheden beter presteren, niet?
Volgens mij zijn de 16v motoren van volkswagen ook best hoogtoerig dus wat dat betreft zal denk ik de bx nog eerder in het voordeel zijn.
De golfjes waar ik tegen gesprint had (oa de gewone 8 kleps gti’s) waren nou niet echt denderend vlot van hun plek, pas als het eenmaal op gang was waren ze wel aardig rap.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Van BX 16V motoren en Golfjes weet ik niets. Ik heb in de pol gekozen voor amerikaanse motoren. Ik hou wel van een pruttelende V8. Liefst zonder herrie uitlaten, gewoon origineel. Ik hou ook wel van het rijgedrag van een onvervalst oude pooierbak. Lekker rustig deinend,met een tevreden snorrende V8 in het vooronder. Natuurlijk voorzien van allerei electrische luxe,automaat en stuurberkrachtiging die zo bekrachtigd is, dat je met één pink die dik 2000kg wegende tank de hoek om stuurt.
Jammer van die eeuwig slurpende draaikolk in de bezinetank anders wist ik het wel
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Het filmpje wat ik toen liet zien moet duidelijk genoeg zijn
Vind een golf 2 16V nou niet echt spannend. Vind een Golf 2 G60 een betere vergelijking voor de BX gti 16V
WYD schreef:Het filmpje wat ik toen liet zien moet duidelijk genoeg zijn
Vind een golf 2 16V nou niet echt spannend. Vind een Golf 2 G60 een betere vergelijking voor de BX gti 16V
Dat is mijn ervaring dus ook.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
help ik kan niet stemmen, er staat geen Jap motor bij
niet stuk te krijgen en rete snel is Honda ops:
een Duitse motor eigenlijk enkel de VW TDI vanwege zijn zuinigheid
een motor dat best wat aankan in KM dan kies ik voor een Franse, beetje nek aan nek Citroen en Renault
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:help ik kan niet stemmen, er staat geen Jap motor bij
niet stuk te krijgen en rete snel is Honda ops:een Duitse motor eigenlijk enkel de VW TDI vanwege zijn zuinigheid
een motor dat best wat aankan in KM dan kies ik voor een Franse, beetje nek aan nek Citroen en Renault
oei sry, de japanners idd vergeten toyota maakt immers ook oerdegelijke motoren
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
ik zet m dr wel bij!
Zelf gaat ik voor de amerikanen..
Viperblokkie:
8.3liter,
506PK, bergje koppel
10cilinder, 1 nokkenas, 2 kleppen per cilinder….lekker simpel!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Amerikaans voor mij.
Dodge Challanger/Charger, meer hoef ik denk niet te zeggen
ik heb voor Duits gestemd, omdat ik vooral de dikkere Duitsers ( ops: ) prachtig vind klinken…
Golf R32
Audi S4 V8
BMW V8 (540i, X5 4.4/4.6/4.8 )
Porsche 928 GTS
Alle AMG blokken met 8 of meer cilinders
ik krijg kippe(n)vel van de nieuwe V10 in de BMW M5 & M6
(onlangs ergens op internet het geluid van gehoord)
trouwens, kijk vandaag eens op de Autotelegraafsite, daar staat een filmpje met geluid op van de VW Touareg V12, met 500+ pk…)
krijg je ook navelkriebel van
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
een subaru motorblok is ook niet te versmaden, maar met die grote dodge blokken ben ik het wel eens.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Mee eens, een Soep is ook niet te versmaden
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik twijfel tussen Frans (luchtgekoeld, 2 cilinder!!) en Amerikaans V8.
De 440 ci natuurlijk uit o.a. de Dodge Monaco/Charger natuurlijk!
Hoezo uitersten…:-)