Natte vloer
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 21 augustus 2005 04:03 PM

Aan de passagierskant vooraan zit een natte plek in het tapijt Confused
Ik vreesde het ergste (kachelradiateur?) maar ik kan nergens een lek ontdekken, zouden ze bij de dealer de auto met open raam in de regen hebben laten staan ofzo Confused
Wat zou het evt nog meer kunnen zijn? Ik heb het matje eraf gehaald en de kachel voluit gezet zodat het een klein beetje kan drogen.

In elk geval is dit de oorzaak van de stank in de auto.

Iemand nog tips om het droog te krijgen?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 21 augustus 2005 04:14 PM
  [ # 1 ]

Re: Natte vloer

metro2005 schreef:

Ik vreesde het ergste (kachelradiateur?) maar ik kan nergens een lek ontdekken, zouden ze bij de dealer de auto met open raam in de regen hebben laten staan ofzo Confused
Wat zou het evt nog meer kunnen zijn? Ik heb het matje eraf gehaald en de kachel voluit gezet zodat het een klein beetje kan drogen.

Koelvloeistof moet je kunnen ruiken (tenzij het koelsysteem met water is afgevuld).

Kan ookzijn dater een ruitrubber of portierrruber lekt of dat er ergens een gat in geroest is.

Een leuke indicatie is beslagen ramen als je met de verwarming vol open (en ook bij opgewarmde motor) de kachel openzet.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 augustus 2005 04:17 PM
  [ # 2 ]

mpostma schreef:
metro2005 schreef:

Koelvloeistof moet je kunnen ruiken (tenzij het koelsysteem met water is afgevuld).

Kan ookzijn dater een ruitrubber of portierrruber lekt of dat er ergens een gat in geroest is.

Een leuke indicatie is beslagen ramen als je met de verwarming vol open (en ook bij opgewarmde motor) de kachel openzet.

ramen beslaan niet en het ruikt niet naar koelvloeistof maar gewoon naar natte lap. Lekke raamrubbers lijkt me niet aangezien het verder nergens nat is (stoel bv) ook zitten er geen gaten in de bodem Wink
heel vreemd, ik vermoed gewoon dat ze bij de dealer iets omgestoten hebben of dat ze hem buiten hebben laten staan met het raam op een kier ofzo

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 21 augustus 2005 04:31 PM
  [ # 3 ]

Dat probleem had ik dus ook, aan de passagierskant de mat drijfnat, en ook achter nat.. ik heb het hele interieur eruit gesloopt, en kwam tot de ontdekking dat het water binnensijpelde langs de kabel van de ECU, die achter het spatscherm loopt. Bij mij zat de zwarte plastic kap in de wielkuip niet goed, waardoor er een flinke kier was waar water door kwam, op de kabelbos terrecht kwam, en in het passagierscompartiment liep. misschien heb jij hetzelfde probleem..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

ewwie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227

Gepost: 21 augustus 2005 04:31 PM
  [ # 4 ]

Wij hebben dat ook es bij de AX gehad.  Bleek dat er een gaatje verstopt zat in de deur. Daar waar het water door hoort te lopen.. Na de troep eruit te hebben gehaald hadden wij weer droge voetjes!

We gaan voor de goede sfeer op dit forum!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 21 augustus 2005 07:50 PM
  [ # 5 ]

Ik heb de vloerbedekking er maar uit gehaald en aangezien de stoelbekleding ook niet al te fris meer was heb ik de stoelen er ook maar uit gehaald.
Stoelbekleding heb ik eraf gehaald en met de hand gewassen (GATVERDAMME wat zijn die dingen smerig :kots ) en na het nodige bruine water te hebben weggespoeld:

Vloerbedekking was alleen aan de bovenkant nat dus ik vermoed dat er verder niks lekt maar ik hou het even in de gaten. Kon in elk geval niks vinden wat lekte.

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 21 augustus 2005 08:04 PM
  [ # 6 ]

je kunt natuurlijk ook gebruik maken van de airco in je BX om in iederval de lucht in de auto droog te houden.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 augustus 2005 09:03 PM
  [ # 7 ]
XTR schreef:

je kunt natuurlijk ook gebruik maken van de airco in je BX om in iederval de lucht in de auto droog te houden.

Heb ik ook eens gedaan nadat ik een sloot water in mijn Xsara had gekregen, na 2 uurtjes rijden met Airco aan was alles kurkdroog Razz

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 21 augustus 2005 11:58 PM
  [ # 8 ]

Nou, de vloerbedekking ligt er weer in, de zitvlakken vd stoelen zijn weer schoon en de stank is uit de auto MAAR, nu zijn de zitvlakken vd stoelen weer schoon maar de rugleuningen nog niet. Ik heb dat plastic vd achterknant er al af gehaald, hoofdsteunplastic en alle schroefjes maar de stof zit vastgehaakt aan het frame Confused Iemand nog een idee om de rugleuningstof los te krijgen of kan ik het beter schoonmaken als het nog om de stoel zit?

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 22 augustus 2005 12:18 AM
  [ # 9 ]

De stof zit bovenaan het frame waarschijnlijk ook nog gelijmd om de bovenste beugel. Gewoon de stoel er helemaal uithalen en er even goed voor gaan zitten en goed kijken hoe het zit, dan lukt het wel.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook