10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
De zoektocht naar de RV-05-BN - de ex van Laurens
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 11 oktober 2009 06:33 PM
  [ # 136 ]

Na gisteren enthousiast te zijn begonnen aan een rally ben ik niet meer met mijn dame thuisgekomen. Na ergens verkeerd te zijn gereden hadden we geen zin om het hele stuk terug te rijden en het enige wat ons in de weg stond onze weg te vervolgen was een klein hekje van ongeveer 20 cm hoog. Dus dame in de hoge stand en gaan hadden we bedacht. Ze kwam netjes omhoog en eenmaal omhoog wilde ik gas geven om verder te gaan maar viel ze uit. Ik dacht ik doe vast onhandig met de koppeling en ik start ‘r opnieuw. Alleen bij het zodra ik het gaspedaal aanraak valt ze weer uit.. Ze bleef ook alleen lopen doordat de accu steeds de motor van de nodige energie voorziet om aan te blijven. Maar zodra ik ook maar aan het gaspedaal dacht was het meteen weer afgelopen. Nu was het zaterdagavond en niet meer zoveel wat ik er op dat moment aan kon doen. Nu zondag ook weinig, maar het idee is om bij de verzekering te informeren hoe het zit met de kosten van een auto ambulance om ze de dame naar de garage te krijgen. Heeft verder iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 14 oktober 2009 10:18 PM
  [ # 137 ]

Het probleem is weer opgelost. Het hekje waar ik overheen wilde is toch een te hoog hekje geweest.. De aanraking van mijn intercooler met het hekje is de intercooler teveel geworden en een van de aansluitingen had het begeven. Het gevolg, een hele hoop valse lucht en dus een niet zo goed lopend blok. Ook was het steuerrelais wat ik ooit eerder had vervangen dood. Het originele relais heb ik toen laten zitten en dat kwam nu goed van pas aangezien die nog wel werkte. Voorlopig is de dame nog even bij de garage voor wat gaten in mijn achterbak, want die blijken niet ideaal te zijn..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 14 oktober 2009 10:38 PM
  [ # 138 ]
Laurensvzb schreef:

De H4 zijn Osram Halogen H4 Plus (GP 64193) en de H3 zijn Narva H3 Gold (PK22S). Beide in ieder geval verkrijgbaar bij van Bemmelen in Delft. Ik lees ook net dat mijn H3 lampjes 85 Watt zijn en er staat ook op de verpakking “not for use in Europe” hmmm… Ze geven wel genoeg licht Twisted Evil .

Ik zag je van de week nog staan voor het stoplicht bij het station. De gele lampen staan inderdaad erg mooi bij de zwarte dame!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 01 november 2009 01:02 AM
  [ # 139 ]

Zo, na bijna drie weken is de dame weer thuis in Delft. Op de weg terug naar huis, net voordat ik thuis was, Ree nog gespot in zijn dame. Het is toch weer fijn in mijn eigen auto te rijden na een goede periode BX 14, niet dat dat een slechte auto is maar ik prefereer toch mijn eigen dame.
Buiten een vervangende intercooler kon ik ook de volgende dingen toe laten voegen op het factuur: het ophalen van de dame in Zeeland, een parkeerboete voor de BX stupid en uiteraard het laswerk. Correctie, de aanzienlijke hoeveelheid laswerk. Dat laswerk is nog niet helemaal af, er is nog een plekje over, maar daarvoor gaat ze volgende maand nog even terug.
Als dat allemaal weer gebeurd is kan er weer gespaard worden voor andere dingen. Als zich er tegen die tijd tenminste niet een nieuw aandachtspunt heeft ontwikkeld..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 november 2009 09:34 AM
  [ # 140 ]

Goed bezig!

Laurensvzb schreef:

Op de weg terug naar huis, net voordat ik thuis was, Ree nog gespot in zijn dame.

Met daarin medeforummers Yke en Mkagert op weg naar onze stalling Cool

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 01 november 2009 09:57 AM
  [ # 141 ]

Gaat jouw dame alweer de stalling in dan?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 november 2009 09:58 AM
  [ # 142 ]

Nee, de stalling is voor de HY en aca. De CX is mijn pekelbak Cool

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 01 november 2009 10:01 AM
  [ # 143 ]

Oh oké, dan is het goed Very Happy ..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 01 november 2009 05:03 PM
  [ # 144 ]

Waar zat al dat laswerk eigenlijk? Ook aan chassis balken?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik zelf het lasapparaat ter hand heb genomen en druk in de weer ben met kaalmaken, voorbereiden, lassen en tsjetten. Ook aan zo’n zwarte mooie dame. Echt vrolijk word je er pas van als’t af is.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 01 november 2009 08:28 PM
  [ # 145 ]
Ree schreef:

Ik zag je van de week nog staan voor het stoplicht bij het station. De gele lampen staan inderdaad erg mooi bij de zwarte dame!

Ree

Gele lampen staan op elke Franse wagen goed tongue wink

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 01 november 2009 11:03 PM
  [ # 146 ]

Het laswerk zat in de achterbak bij de wielkasten en op de wielkasten zelf. Wanneer ik tijd heb zal ik er wat foto’s van maken.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 12 november 2009 02:38 PM
  [ # 147 ]

Vanaf heden ter overname aangeboden; de gele H4 lampen. Waarom? De verlichting heeft een upgrade gekregen naar de bi-xenon variant. Schrik niet, het is wel geel. Ik zal vanavond eens kijken of ik wat foto’s kan maken, anders morgen.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 14 november 2009 08:43 PM
  [ # 148 ]

Wat aan de late kant, maar toch zoals beloofd nog wat foto’s. Het was wat moeilijk om de gele kleur goed op de foto te krijgen, maar bij de derde foto is het wel goed te zien.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 15 november 2009 12:36 AM
  [ # 149 ]

Een vraagje over mijn achterruitverwarming. Op de eerste plaats het probleem, die achterruitverwarming doet het niet. Volgende stap doormeten van het circuit. Ik heb de contacten bij de achterruit losgetrokken, schakelaar omgezet en toen gemeten met een multimeter. Resultaat; 0,6 Volt. Niet genoeg lijkt me zo. Waar moet ik het probleem nu zoeken, bij de schakelaar of in de bedrading tussen de schakelaar en de ruit? Wat wel opvalt is dat het lampje achter de schakelaar feller gaat branden wanneer ik deze aanzet, maar dat dan weer niet bij de automatische stand. Iemand ideeën? Alvast dank!

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 15 november 2009 12:59 AM
  [ # 150 ]

Heb je 2 of 4 stekkers op je achterruit? Als je er 4 hebt, bezit je over een automaat ( ik geloof in de buurt van je linker achterlicht) Er zit dan een sensor die vochtigheid op je achterruit meet.
Dat zou je lage voltage kunnen verklaren?
Ik ben zelf er zelf ook net mee aan het tobben geweest maar morgen weer verder.

Profiel  
 
 
10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook