Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Gefeliciteerd, eindelijk!
Eveneens ben ik tevens ook.
1e verzekeringsofferte: Aha, jou willen we niet verzekeren. Je bent nog geen 24jaar oud :S
2e offerte : Ah, ok… even kijken, mjah, voor 1300,- euro per jaar kunnen we je wel verzekeren :S
Kortom, we gaan even verder rondkijken want het moet nu ook niet TE zot worden. Enige spijtige is dat die BX in de garage zo staat te niksen maar wél gekeurd is zodat het zo verleidelijk is
Tja, en die verleiding duurt ondertussen ook alweer anderhalf jaar?!
Maar gefeliciteerd met je keuring!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Inderdaad. Maar bij elke stap voorwaarts wordt die verleiding, spijtig genoeg, wel groter.
Hoe langer het wachten hoe groter de beloning? Ben in elk geval al volledig bezig met het maken van plannen waar ik met de BX heen ga
Hoezo had je niet al van te voren een verzekering opgezocht? Ik wist ook al hoe ik mijn auto ging verzekeren nog voordat ik hem had….
Gefeliciteerd met de goedkeuring overigens!.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Is het zo moeilijk om een verzekering te krijgen in België? Ik betaalde rond de 30 euro per maand toen ik 21 was, en had geen enkel probleem om een verzekeringsmaatschappij te vinden.
Ik had al een paar verzekeringen gebeld en na gevraagd en dat ging allemaal… tot het puntje bij paaltje komt :S Zo wist 1 van de verzekeraars opeens NIETS meer van een offerte die ze vorige maand gemaakt had :S
Kortom, ik kan weer van nul beginnen. En in België is het voor -24 jarigen niet gezeverd om verzekerd te worden nope. Of je moet bereidt zijn tot meer dan 2000,- euro te betalen per jaar.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb zelf de tweede (de blauwe) Die bevalt me uitstekend.
Ook gaat deze tot ‘94 en de andere tot ‘93, ik neem aan dat de tweede dus een herdruk is.
Aan de andere kant past de eerste qua kleur wél beter bij je
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik was al even van plan om de LHM te verversen en dat is nu gedaan. Maar even een snel vraagje, is ontluchten van de remmen altijd nodig? Hij kreeg mooi snel druk enzovoort, hij remt precies wel goed maar wou het toch vragen.
Als het niet nodig is doe ik het eigenlijk liever niet
Het verhaal? Startte vanmorgend met op zoek gaan naar een Citroen garage. Nu moest ik toevallig in Zwijdrecht zijn en daar zag ik een bordje dat een Citroen garage was. Dus ik de GPS genomen en daar naartoe. Kwam ik er aan en op de parking zag ik al meteen een DS staan (jeej ). Even de voordeur nemen, kwam ik daar binnen zag ik niet 1 maar 2 Citroen SM’s staan, én een DS CABRIO (jaja). Allemaal in goede staat, op die buiten na.
Even 4L LHM mee genomen en naar huis. Dan op zoek naar Wasbenzine en de job kon beginnen. Uiteraard was de batterij leeg dus kon ik nog een kwartiertje wachten ::)
En dan begonnen. De grootste uitdaging van allemaal was nog de ontlastschroef vinden (gelukkig had ik nog een digitale Haynes). Dan wat gerommeld (bij mij ging dat vat er niet deftig uit hoor… Helft van de LHM lag dus al op de grond ::) ). Proper gemaakt, alles er weer in, LHM er in en had meteen druk .
Nu zit het vat spijtig genoeg wel tot helemaal vanboven vol. Maar heb geen idee hoe ik dat te veel er uit krijg (had me vergist, is dus geen 5L maar slecht 4.5L dat in het vat hoort/moet).
Nu maar hopen dat het geholpen heeft. Er lag in elk geval een hoop drap op de grond en de filters waren ook best vuil. Ben wel weer trots op mezelf (maar is geen jobje dat ik elke 6 maanden ga doen ).
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je kan het teveel wegkrijgen door je remmen te gaan spoelen, oftewel die ontluchtnippels opendraaien en pompen. Dit zou ik sowieso doen, anders ververs je de lhm niet in dat gedeelte van het circuit.
Dan zal ik nog eens gaan kijken . Bedankt.
Velg ligt naast de wagen maar de nippel zag er érg verroest uit. Heb hem dus maar ingespoten met een anti-roest-ding. Morgen nog een keer proberen .
Ook ontdekt dat ik vanachter best nieuwe remblokken kan gebruiken :S . Dat die Haynes maar gauw binnen komt
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die kan ik je wel alvast als PDF sturen… Dan kan je desnoods eerst ff alleen de pagina’s over de achterremmen printen. Stuur me daar anders maar ff een PB over.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
BunnY schreef:(gelukkig had ik nog een digitale Haynes)
Iets zegt me dat dat niet echt nodig zal zijn, Penny Lane?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Lézen, Derk…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!