Bx starten zonder sleutel
deebeep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 21 augustus 2005 08:32 PM

Hallo, onlangs een 16v op de kop kunnen tikken, enige probleempje, een vriend brak men sleutel af…hmzz! Ik ben van plan een ander contact te steken, maar ondertussen zou ik hem graag nog eens kunnen starten, iemand een idee hoe je dit kunt doen? En dan nog een vraagje, hoe haal je in godsnaam het contact eruit? Dat ding zit muurvast, ik zag dat er een soort van pinnetje opzit dat ingedrukt kan worden, maar indrukken lukt niet! Driiingend hulp gevraagd WinkWink grtzz

garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 21 augustus 2005 08:37 PM
  [ # 1 ]

heb ik ook gehad bij het zekeringen kastje komt geloof ik de kabel van het contact slot uit. je kunt het nieuwe slot tijdelijk aansluiten alleen het stuurslot blijft erop staan.

het oude slot moet dan uitgeboord worden net zolang tot dat palletje eruit schiet.

tenminste zo heb ik het toen gedaan misschien zijn er nog wel andere ideeen Rolling Eyes

Profiel  
 
deebeep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 21 augustus 2005 10:39 PM
  [ # 2 ]
Sep schreef:

heb ik ook gehad bij het zekeringen kastje komt geloof ik de kabel van het contact slot uit. je kunt het nieuwe slot tijdelijk aansluiten alleen het stuurslot blijft erop staan.

het oude slot moet dan uitgeboord worden net zolang tot dat palletje eruit schiet.

tenminste zo heb ik het toen gedaan misschien zijn er nog wel andere ideeen Rolling Eyes

Ik heb al verschillende pogingen ondernomen om dat rotcontact eruit te krijgen! Resultaat, ik heb uit frustatie al de helft van het contact eruit gekapt omdat het echt zooo muurvast zit en men geduld over is! Rolling Eyes
En hoe zit het dan met de rode en witte kabeltjes? Moet je die doorknippen ofzo? En als je ze zou doorknippen kan het dat je door de juiste kabels tegen elkaar te steken de motor kan doen lopen?

garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs

Profiel  
 
reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 04-07-2005

Gepost: 21 augustus 2005 11:12 PM
  [ # 3 ]

ik heb een paar maanden geleden hetzelfde gehad

ook het pennetje wilde niet ingedrukt worden, maar moest toch weg, dus grote schroevendraaier en een hamer gebruikt, beetje rammen , en wrikken en het komt er geheid uit, niet de ideale oplossing maar wel effectief. Laughing

zou zeker geen kabels gaan doorknippen en aan elkaar gaan knopen , omdat er achter het sleutel gedeelte van het contactslot een zwart rond blokje zit die alles een beetje aanstuurt.(soort standenschakelaar)

ik heb geprobeerd om allen daarmee te rijden , maar luistert zo nauw dat de helft van de instrumenten als dashbord en knipperlichten dan niet werken, en als die dan eindelijk wel werken slaat de motor af Confused

gewoon zien dat het cotactslot eruit komt en in de zekeringkast de rode en witte kabelstekker losmaken en het cotactslot vervangen

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2005 01:06 AM
  [ # 4 ]

Normaal kan je dat palletje indrukken wanneer het contact op A staat, maar als je er geen sleutel in krijgt, en niet kan draaien houdt het natuurlijk op…

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
deebeep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 22 augustus 2005 01:10 AM
  [ # 5 ]
deur63 schreef:

Normaal kan je dat palletje indrukken wanneer het contact op A staat, maar als je er geen sleutel in krijgt, en niet kan draaien houdt het natuurlijk op…

Ok moet lukken, thnx voor de info!

garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 augustus 2005 01:58 AM
  [ # 6 ]
deebeep schreef:
deur63 schreef:

Normaal kan je dat palletje indrukken wanneer het contact op A staat, maar als je er geen sleutel in krijgt, en niet kan draaien houdt het natuurlijk op…

Ok moet lukken, thnx voor de info!

Gewoon “mode botte bijl” er van voren af een bijteltje erin slaan, op een gegeven moment vliegt het hele spul om je oren en kun je gewoon de startschakelaar bedienen zonder sleutel. Een ander contactslot is écht veel makkelijker, dat wel….

Btw, ook een paar dreunen op het blokkeerpinnetje kunnen “gezond” uitwerken.  Het stuurslotmechaniek krijg je overigens ook vanzelf om je oren; zorg ervoor dat je het eruit haalt….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 augustus 2005 02:08 AM
  [ # 7 ]

Restant sleutel er in steken en draaien ? Of anders een schroevendraaier ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2005 03:03 AM
  [ # 8 ]
karel schreef:

Btw, ook een paar dreunen op het blokkeerpinnetje kunnen “gezond” uitwerken.  Het stuurslotmechaniek krijg je overigens ook vanzelf om je oren; zorg ervoor dat je het eruit haalt….

Heel even een vraag.. ik zie hier “stuurslot” staan, maar.. wat doet dat nou eigenlijk? ik dacht altijd dat je dan niet aan het stuur kan draaien wanneer je geen sleutel in het contact slot hebt zitten, maar.. toen ik bij mij aan de veerpoten zat te freutelen, moest ik op een gegeven moment het stuur een kant uit draaien. dus ik draaide gewoon aan het stuur, en de wiele draaiden gewoon, terwijl de sleutel in m’n zak zat.. is dat normaal?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 22 augustus 2005 03:10 AM
  [ # 9 ]

Het stuur hoort op een gegeven moment te blokkeren als je er aan draait.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 augustus 2005 11:29 AM
  [ # 10 ]
Pieter schreef:
Lelijke Eend schreef:

Restant sleutel er in steken en draaien ? Of anders een schroevendraaier ?

Mijn idee, maar als je er geen sleutel in krijgt. Dan is het een kwestie van het chromen plaatje verwijderen en voorzichtig met een forse boor 10 mm het binnenwerk van het slot uitboren. Rammen heeft geen zin, leg je af. Het is mij zo gelukt bij een Visa met een accuboor. De auto stond op een grote parkeerplaats op de Uithof. Dan schroefje losdraaien en het pennetje valt er bij de booractie uit, dus wel ter hoogte van het pinneke boren.

Welnee, valt echt wel mee. Het is allemaal erg bros materiaal, deels zelfs plastic. Als je de stuurkolombeplating er eerst afhaalt kun je er van alle kanten bij (moet toch als je een ander slot erin zet) om ‘m met een paar tikken helemaal rot te slaan zodat de slotcylinder in brokken via de voorkant eruit valt en dan is het blokkeermechanisme ook ofwel verdwenen ofwel bedienbaar geworden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
deebeep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 22 augustus 2005 08:46 PM
  [ # 11 ]
karel schreef:
deebeep schreef:
deur63 schreef:

Normaal kan je dat palletje indrukken wanneer het contact op A staat, maar als je er geen sleutel in krijgt, en niet kan draaien houdt het natuurlijk op…

Ok moet lukken, thnx voor de info!

Gewoon “mode botte bijl” er van voren af een bijteltje erin slaan, op een gegeven moment vliegt het hele spul om je oren en kun je gewoon de startschakelaar bedienen zonder sleutel. Een ander contactslot is écht veel makkelijker, dat wel….

Btw, ook een paar dreunen op het blokkeerpinnetje kunnen “gezond” uitwerken.  Het stuurslotmechaniek krijg je overigens ook vanzelf om je oren; zorg ervoor dat je het eruit haalt….

Heeh, meen je dat nou echt? Dat was van in het begin mijn bedoeling omdat dat mij ooit eens bij een ford taunus gelukt was, toen ging dat zeer gemakkelijk maar toen ik het contact zag dacht ik dat het onmogelijk was, leuk! Maar om halfzeven precies mag ik om dat onnozel contact gaan bij men plaatselijke bx-boer en eindelijk (hopelijk) de 16 soepaapjes eens doen leven terug Smile  Het moet!

garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs

Profiel  
 
deebeep
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 22 augustus 2005 08:48 PM
  [ # 12 ]
Lelijke Eend schreef:

Restant sleutel er in steken en draaien ? Of anders een schroevendraaier ?


nope ,nee zat al een stage verder, schroevendraaier + hamer Very Happy weinig geduld Rolling Eyes

garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 augustus 2005 08:51 PM
  [ # 13 ]

Mooi, opgelost, slotje Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook