Hoi tijdens onze vakantie afgelopen 2 weken weer eens wat met de kwikflut uitlaat. In week 1 zo’n 3 meter dempings materiaal achter mijn auto , eruit getrokken en ja hoor in week 2 zo’n meter of zes .
Nu thuis gekomen steekt er weer een stukje uit .
Ik ga morgen bij kwikflut langs kijken wat ze er van zeggen.
Ik heb 3 jaar geleden de hele uitlaat laten vervangen en vorig jaar net voor de 2 jaar om waren was dit ook al bij de eind demper .
Gelukkig had ik de bon nog en kreeg ik een nieuwe , die is nu anderhalf jaar oud en weer het zelfde , ik laat wel horen wat ze zeggen .
Toevallig stond er een paar weken geleden op problemcar ook al iemand met het zelfde verschijnsel op zijn vakantie.
Heeft iemand trouwens een tip mbt goede betaalbare uitlaten .
MVG; Eric
Kwikfit, je bent denk ik niet de eerste met negatieve ervaringen.
Nee, en ook zeker niet de laatste…
De (wijlen) 19TZI van mijn moeder heeft dit oom gehad. Ik had het idee dat je de motor wat lekkerder hoorde brommen. Dus heel erg vond ik dat niet. We hebben het toen zo gelaten, en nooit geen last gehad. Maar dat was een échte uitlaat, die al heel oud was.
Trouwens, je laat je Troentje toch niet mishandelen bij de Kwik-Flut???
Ben daar 1 keer geweest. Op zaterdagmiddag even gauw 2 nieuwe bandjes. Had die knakker ze om mijn velg gedraaid, zonder nieuw ventiel…(de oude waren er wel uit). Kon ie ze er weer af halen…
Test
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Waarom ga je er naartoe dan ?
ik kom er nog niet al krijg ik er geld bij
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
PHoskam schreef:Waarom ga je er naartoe dan ?
ik kom er nog niet al krijg ik er geld bij
Inderdaad, na zoveel negatieve verhalen zou ik er voor mijn verdriet nog niet komen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik heb na een klacht zelfs een kadobon van 25 euro gekregen.
Weet nog niet wat ik ermee doe, maar waar ie is???
Ach, misschien als ik heel krap zit dat ik er een wiel naartoe breng voor een nieuwe band.
Re: flos uit de uitlaat ,kwickfit standaard ?
ericbx schreef:Hoi tijdens onze vakantie afgelopen 2 weken weer eens wat met de kwikflut uitlaat. In week 1 zo’n 3 meter dempings materiaal achter mijn auto , eruit getrokken en ja hoor in week 2 zo’n meter of zes .
Nu thuis gekomen steekt er weer een stukje uit .
Ik ga morgen bij kwikflut langs kijken wat ze er van zeggen.
Ik heb 3 jaar geleden de hele uitlaat laten vervangen en vorig jaar net voor de 2 jaar om waren was dit ook al bij de eind demper .
Gelukkig had ik de bon nog en kreeg ik een nieuwe , die is nu anderhalf jaar oud en weer het zelfde , ik laat wel horen wat ze zeggen .
Toevallig stond er een paar weken geleden op problemcar ook al iemand met het zelfde verschijnsel op zijn vakantie.Heeft iemand trouwens een tip mbt goede betaalbare uitlaten .
MVG; Eric
http://www.iddstechnique.nl/uitlaten.htm
BX 16/19 flens is denk ik wat je nodig hebt; incl. een paar maanklemmen (als je die niet kunt hergebruiken)
Zoveel werk is het niet om de einddemper te vervangen.
Ich bin ein Breaker
ik heb dat ook gehad met een originele uitlaat, na een lange rit, en vanaf dat moment regelmatig weer een stukje. na een tijd was het op. leek me weing verschil te maken in geluid, heb het gewoon gelaten. zelfs nog een keer door de apk ermee gekomen (had toen wel van te voren gekeken of er niet nog wat uitstak, maar dat was niet het geval).
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
vandaag even langs geweest en ik kan als ik wil voor 50 euro er een bosal einddemper ipv hun huismerk op krijgen (helft van de prijs).
Is dat wat of is dat ook prul ???
zelf ben ik niet zo voor Bosal maar dat is een verhaal van een jaartje of 15 terug, tegenwoordig hebben sommige merken Bosal op hun nieuwe wagens
in elk geval gaat daar geen flos uitkomen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: flos uit de uitlaat ,kwickfit standaard ?
karel schreef:Zoveel werk is het niet om de einddemper te vervangen.
Ik kan binnen 5 minuten de einddemper vervangen van mijn BX.
Benodigheden:
- ratel met dop 13
- jackstand (just to be safe)
Voor mij is dit weer een bevestiging dat ik een jaar of wat geleden de juiste beslissing nam om nooit meer 1 voet over de dremple bij kwikf*ck te zetten.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
ericbx schreef:vandaag even langs geweest en ik kan als ik wil voor 50 euro er een bosal einddemper ipv hun huismerk op krijgen (helft van de prijs).
Is dat wat of is dat ook prul ???
Doen; voor ong. 5 tientjes heb je zelf een demper als je ‘m los koopt; daarvoor heb je ‘m er dan dus onderzitten. Voor demping is de einddemper niet zo kritisch dus van het Bosal-gepruttel heb je niet zoveel last.
Ich bin ein Breaker
Einddemper is wel kritisch dus niet doen! Maakt wel degelijk fors verschil in geluid, ik spreek uit ervaring. Het lijkt maar zo’n klein potje maar hij dempt echt veel. Ga maar eens zonder einddemper rijden dan hoor je het wel. Lekker geluidje trouwens
Gewoon origineel halen, dan maar iets meer betalen.
Flos uit de uitlaat is een doorgerotte buis inwendig. Ik had het ook met een einddemper van de sloop die waarschijnlijk een tijd buiten gelegen had ofzo. Slierten eruit, best grappig. Een half jaar later brak de pijp inwendig helemaal af en niet veel later pleurde het zaakje er onder vandaan omdat de buitenwand dat niet hield (die was nu de enige steun van de buis). Was onderweg naar FAF, dus gestopt, achterin gepleurd en verder rijden maar. Lekker sportief geluidje voor FAF Helaas hebben we FAF nooit gehaald, want er stond zo’n rij voor de ingang dat we na een uur wachten (nog niet eens halverwege) omgedraaid zijn en zoiets hadden van “zoek het maar uit met jullie tupperware-festival”. Bagger organisatie… lekker een terrasje gepakt daar en naar huis Maar da’s een ander verhaal.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Ik ben het helemaal met web eens, een einddemper zorgt voor een heel groot deel van de totale geluidsdemping.
En bosal, ik heb het onder mijn beide citroëns zitten maar no way dat ik er ooit nog iets van bosal onder zet.
Maakt veel meer herrie dan origineel en na 2 jaar donderd de boel eronder vandaan.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
web schreef:Einddemper is wel kritisch dus niet doen! Maakt wel degelijk fors verschil in geluid, ik spreek uit ervaring. Het lijkt maar zo’n klein potje maar hij dempt echt veel. Ga maar eens zonder einddemper rijden dan hoor je het wel. Lekker geluidje trouwens
Gewoon origineel halen, dan maar iets meer betalen.
De middendemper geeft bij ontbreken een nog veel spectaculairder sound , daar moet je absoluut geen Bosalding voor pakken.
Mijn “inschatting” is gebaseerd op het rijden zonder (en met erg lekke) middendemper; die einddemper is een relatief misbaar zolang je maar een goede middendemper hebt.
Bij diesels mis je ‘m overigens zelfs helemaal niet, daar is het alleen maar een leuk dik stokje om te zorgen dat de uitlaatgassen aan het eind van de auto belanden. Ik heb al meermaals met een diesel met lekke eindpijp of einddemper rondgereden zonder dat daar echt iets van opviel; hooguit wat geritsel bij het accelereren en decelereren.
Ich bin ein Breaker