8 van de 107
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 02 november 2009 12:29 AM
  [ # 106 ]

Qua originaliteit heeft het wel wat die slangen. Ik ben toch blij dat ik voor de warmte wisselaar heb gekozen. Met een dikke radiateur enz. Komt het straks helemaal goed als ik met 35 graden op zwarte zaterdag door Italie moet. En nog belangrijker het systeem is minder kwetsbaar.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2009 10:54 AM
  [ # 107 ]
jantje1948 schreef:

Dat weet ik, maar ik vind zo’n oliekoeler wel, nou ja, iets hebben…

jajajaj in de I.E. gaat de lucht door de oliekoeler naar het spatbord. Waar het doodloopt achter het hydraulique schild!!!!!!!

Lekkere koeler…. Weg met dat kutding!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 november 2009 12:50 PM
  [ # 108 ]

Zo langzamerhand bekruipt me het idee, dat er weinig voorstanders te vinden zijn hier voor deze geweldige koeler van Citroën…. Laughing

Citroen!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 november 2009 02:56 PM
  [ # 109 ]

toen de beste oplossing maar we zijn 40 jaar verder en de evolutie staat niet stil….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3704
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 november 2009 04:10 PM
  [ # 110 ]

Hallo,

Ik ben een van de voorstanders van een oliekoeler: Ik denk namelijk dat je met een wisselaar als je veel snel rijdt je olie to wenig kunt afkoelen: Zo’n wisselaar heeft maar een beperkte capaciteit, vanwege de omvang. Ik heb eens zo’n 30 minuten rond de 180 gereden met m’n SM: Watertemperatuur terug naar zo’n 80 graden ( d.w.z. thermostaat vrijwel dicht) en olie temp iets over de 100 graden. Mijn conclusie: Een Sm heeft voldoende koelvermogen bij hoge snelheden, maar in de file ontbreekt het aan koude lucht door de radiator. => krachtiger ventilatoren zijn dan de oplossing.
Bij de latere SM’s gaat de koellucht van de olieradiator naar de wielkast en verdwijnt zo uit de motorruimte, dus dat werkt wel.
Mijn SM blijft ook in de file bij 35 graden goed werken, maar ik heb dan ook een 3rijen radiator en 150 watt ventilatoren gemonteerd. Overigens kan de D-jetronic er niet tegen, dus slaat je motor af als je even niet uitkijkt. Dat is dan ook een Injectie met een merak SS blok.

Mijn “overige ervaring” Een goed onderhouden Carburatuer hoeft nooit last te hebben van koelproblemen, de injecties wel: De D-jetronic kan het mengsel niet adequaat regelen bij
Ik heb overigens ooit een Injectie gehad die het feilloos uithield bij 30 graden in de file: het enige wat ik er aan veranderd heb: de speling tussen de waterpompwaaier en het huis teruggebracht tot 0.1 mm, zodat de waterpomp maximale opbrengst heeft bij lagere toerentallen. Heb ik dus bij mijn 3ltr IE ook gedaan.

Ik je niet denk dat je ooit langere tijd boven de 150 gaat rijden als het warm is, dan werkt zo’n warmtewisselaar ook.

Er leiden niet voor niets vele wegen naar Rome.


groet,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2009 04:35 PM
  [ # 111 ]

Mijn olie komt met warmtewisselaar bij langdurig 200+ rijden niet boven de 110 graden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 november 2009 05:22 PM
  [ # 112 ]

Mijn oliemeter komt in de file bij 30 graden ook niet boven het midden deel. De Djet slaat ook niet af… Ik heb ori fans. die draaiden wel bijna continu.
oja, nog geen airco.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 november 2009 06:39 PM
  [ # 113 ]

Dat heb ik ook al ondervonden,dat de tussen de oliefilter geplaatste oliewisselaar,net iets te klein is.
Daarom ga ik ook een andere plaatsen(platenwisselaar),als ik mijn SM terug heb.Ik heb alles al klaar,behalve
het magneetventiel,welke ik al eens genoemd had in een ander SM draadje.
Ik zal hier door ook mijn temperatuur kunnen regelen.Op het oliecircuit,als op het watercircuit,van mijn platenwisselaar komen thermocontacten,die in paralel de koelventilators sturen,als ook het open en dicht sturen van het magneetventiel. cool smile

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 november 2009 07:26 PM
  [ # 114 ]

Wat vreemd, van die D-jetronic bij hoge temperaturen. Bij een DS nooit last van gehad. Daar is het toch ook krap onder de kap!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2009 07:29 PM
  [ # 115 ]

Bij een sm wordt het écht veel heter onder de kap! Kun je niet vergelijken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 november 2009 07:30 PM
  [ # 116 ]

O, wat heeft die Jan toch veel vragen. Hier komt er weer een.
Bij m’n DS bleef de kop altijd keurig vlak als ik de bouten in omgekeerde volgorde stukje bij beetje losdraaide. (wel gecontroleerd natuurlijk en alleen als de koppakking nog goed was)
Is dat bij een SM ook zo?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2009 07:31 PM
  [ # 117 ]

Beste Jan…

Ik leg het je nog één keer uit… ok?


Een SM is géén DS. Deal? Dus, niet te vergelijken Mr. Green

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 november 2009 07:54 PM
  [ # 118 ]

ik heb nog geen last gehad van de d jetronic. Alles werkt ook boven 30 graden, maar heb dan ook race-fans in de wagen die dubbel zoveel koelen.

over de olie die komt bij mij ook niet boven de helft van de meter..maar de watermeter staat altijd tegen het rood die is blijkbaar niet te vertrouwen… want mijn fans slaan na 10 sec af als ik de wagen stil leg.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 november 2009 08:51 PM
  [ # 119 ]

Bij een SM kan de warmte gewoon niet weg van onder de kap.
mocht er iets netjes bestaan om bvb in beide vleugels,een
gat te maken en af te werken met RVS,dan zou ik dat toe passen. Wink

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 02 november 2009 10:26 PM
  [ # 120 ]

.

Afbeelding Bijlagen
P1010741.jpgP1010740.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
8 van de 107
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook