Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Omdat onze Xantia Turbo CT Activa niet meer door de APK keuring kwam, hebben we met een beetje pijn in het hart, een andere auto moeten komen. Onze keuze is daarbij gevallen op een C2 1.4 Atraction uit 2005.
De C2 rijdt eigenlijk best lekker. OK 155 pk tegen 75 pk merk je natuurlijk, maar verder hoor je mij niet klagen.
Alleen hebben we een probleempje met de CC. De eerste dag geen probleem maar de week erna konden we alleen maar snelheid verhogen, ook met de “set -” toets. De volgende dag werkten de knopjes precies andersom, en de volgende dag werkte de CC helemaal niet meer.
Ik heb nog niet met de dealer gebelt, want er zit nog garantie op, maar ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem, of een snelle oplossing hebben.
Frank
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
probleem zit waarschijnlijk in de COM2000, of BSI. Maar meten = weten.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Ik ben net even onder de motorkap gedoken, en heb de zekering van de CC gecontroleerd. Deze was goed, en na het terugplaatsen een proefritje gemaakt. En de CC werkte weer normaal. Het probleem lijkt dus eerst opgelos.
Ik neem nog wel even contact op met de dealer, dan is het probleem in ieder geval bij hem bekent.
Frank
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Het probleem leek opgelost, maar helaas. Na twee weken ziekte stapte mijn vrouw in de C2, en de CC weigerde weer alle diensten. Dus nog maar eens de truc met de zekering, maar die werkte ook niet meer.
Nog even de accuklem 15 minuten los gehad, maar ook dat gaf geen resultaat.
Vandaag deed de CC het weer even, maar nadat de CC uit was gezet en vervolgens weer aan, kon de snelheid alleen maar verhoogd worden.
Vreemd allemaal, erg vreemd.
Zal de C2 eens bij de dealer aan de computer hangen.
Wordt vervolgd,
Frank
Heb zelf ook wel eens en haperende cruise control. Rij ik rustig op de CC en ineens stopt die ermee. Even op het ‘||’-knopje drukken en hij doet het wel weer, maar goed. Ben benieuwd wat de oorzaak is.
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Vorige week bij de dealer geweest om de C2 aan de Lexia te hangen. Er werden geen storingen in het motormanagement gevonden en ook geen storingen aan de CC. Toen er echter met het on/off knopje gefriemeld werd kon je zien dat de CC aan en uit ging. Zonder dat de schakelaar daadwerkelijk werd bedient. Conclusie, defecte schakelaar(s) op het stuur. Gelijk maar een afspraak gemaakt voor vervanging.
Op de weg terug naar huis werkte de CC weer helemaal naar behoren, inclusief een piepje als de CC aan werd gezet.
Vandaag zijn de schakelaars van de CC door de dealer (onder Eurocasion garantie) vervangen. Alleen bleek dat met de nieuwe bedienings schakelaars de snelheid alleen maar verhoogd kon worden, dus de oude er maar weer in. Hierna heeft de dealer een massakabel van de accu naar het motorblok vervangen en de schakelaars op het stuur met contactspray ingespoten.
Ik moet de CC maar even in de gaten houden, de komende tijd.
knarfield schreef:Vorige week bij de dealer geweest om de C2 aan de Lexia te hangen. Er werden geen storingen in het motormanagement gevonden en ook geen storingen aan de CC. Toen er echter met het on/off knopje gefriemeld werd kon je zien dat de CC aan en uit ging. Zonder dat de schakelaar daadwerkelijk werd bedient. Conclusie, defecte schakelaar(s) op het stuur. Gelijk maar een afspraak gemaakt voor vervanging.
Op de weg terug naar huis werkte de CC weer helemaal naar behoren, inclusief een piepje als de CC aan werd gezet.Vandaag zijn de schakelaars van de CC door de dealer (onder Eurocasion garantie) vervangen. Alleen bleek dat met de nieuwe bedienings schakelaars de snelheid alleen maar verhoogd kon worden, dus de oude er maar weer in. Hierna heeft de dealer een massakabel van de accu naar het motorblok vervangen en de schakelaars op het stuur met contactspray ingespoten.
Ik moet de CC maar even in de gaten houden, de komende tijd.
Is hier nog wat uitgekomen? Mijne gaat volgende week nl ook naar de dealer voor de CC, dus wat extra info vooraf waarop te letten is dan altijd handig.
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Tot vandaag heeft de CC zonder enig probleem gefunctioneerd.
Frank
Mooi, houden zo.
Hier leek het probleem te zitten in de knopjes op het stuur. Eerst de sensoren vervangen, maar toen was er helemaal geen CC meer! Toen de knopjes vervangen en voorlopig werkt alles iig weer.
ik heb het ook even gehad!!
bij mij was het uit eindelijk de spannings regelaar van de dynamo want hij begon uit eindelijk meer kuuren te krijgen!
Ik heb het zelfde probleem maar met een tik op het stuur verhielp ik dit ik inmiddels contact spray tussen de schakelaars gespoten en probleem opgelost.
opa kan het toch niet laten maar het houd mij wel jong!!!
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
In mijn C3 is begon zo rond de 40.000 km de CC een eigen leven te lijden.
Commando - werd door de electronica ook als een + verwerkt, de CC weigerde regelmatig dienst.
De electronica van de CC is bij 60.000 km vervangen (gelukkig nog net onder de fabrieksgarantie)
Na ruim 160.000 km verder te zijn begint de CC af en toe weer te klieren en zijn eigen leven te lijden.
Het is de bedoeling de C3 binnen een jaar of 2 te vervangen, dus ik zing het wel uit met de CC.
Het 1e model van de CC van de C2 en C3 is nu eenmaal erg storingsgevoelig
Het CC in de latere modellen schijnt beter te zijn…...
Wie zei ooit dat Citroëns auto’s voor individualisten waren, de cc neemt de term individualistisch wel heel erg letterlijk.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
zie C3 topic,
Vervang preventief de remlicht schakelaar!
bij mijn pa ( 1.4 exclusive uit 1004 heeft dat geholpen, en a met al koste dat grapje nog een 3 tientjes
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
De laatste tijd begon de CC weer te haperen, met al 1 bekeuring tot gevolg ........
Dus afgelopen week eerst de remlichtschakelaar vervangen. Helaas, dat was het dus niet, nog steeds geen CC.
Vandaag een nieuwe koppelingsschakelaar gehaald en er in gezet, en wat denken jullie ........? Nog steeds geen CC.
Iemand nog een suggestie? Of moet de boordcomputer gereset worden, omdat er wellicht nog een oude storing van 1 van de schakelaars in zit?
Goed weekend.
Frank
Hallo, bij mij het zelfde probleem, heb dan maar het stuurcontact gedemonteerd (opletten voor het veertje )zuiver gemaakt en dan het remcontakt enkele malen met mijn vinger volledig in en uit laten springen en nu doet hij het weer.Maar voor hoe lang ?????
groetjes