2 van de 2
 < Vorige 1 2

Foto’s van m’n carpc in ontwikkeling
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2005 01:26 AM
  [ # 16 ]

notebook slopen kan natuurlijk ook.
overigens wel dure optie.

tja een P2…
als ik een pc in me auto zou maken wil ik wel meer power als een P2 Wink

maar dan kan je eigenlijk net zo goed notebook in je auto leggen.

dan heb je de voordelen dat je hem eruit haalt tegen diefstal.
er zit al een scherm op.
en ook een touchpad.

lijkt je win MCE niet wat, of heb je andere plannen?

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2005 01:34 AM
  [ # 17 ]

Ja, inderdaad.. als je een beetje power wil moet je toch al een P3 1GHz erin leggen, en die gebruiken weer wat veel..
och, voor de prijs hoef je het ook niet te laten een Epia te gebruiken, zo duur zijn ze ook weer niet.

Maar, MCE -> Media Center Edition?
als dat zo is denk ik niet dat het gaat werken. Ik heb het gevoel dat de (onboard) grafische kaart van die epia niet ondersteunt wordt door MCE.

Op het moment staat XP op die PC, voornamelijk omdat die redelijk snel opstart (dat is ook de enige reden, ik HAAT XP. stomme playmobile windows Rolling Eyes ). Ik heb er ook XP embedded op staan, maar daar werkte m’n GPS ontvanger niet in.

Op de eerste foto staat overigens nog een leuk speeltje, een pen pad. Die wilde ik in eerste instantie gebruiken, alleen issie te traag voor routeplansoftware…

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 22 augustus 2005 02:00 AM
  [ # 18 ]

ik draai als mpc systeem Meedio, dat start gewoon op in XP en maakt een zeer snelle htpc van, je kunt leuk andere plaatjes eerin zetten, zelf programmas toevoegen, het heft zn eigen mediaspeler die op mijn epia800 ongelooflijk snel films opstart, echt gewoon direct na selecteren speelt ie, dat doet de windows media speler hem nooit na, en hij houdt ook nog vast waar je de film gestopt hebt, als je bijvoorbeeld halverwege moet tanken ofzo en de pc wordt uitgeschakeld.
Top systempje, dus op 1000MHz werkt dat zeker ook.

en nog ff @Deur63 die klasgenoot gebruikt mapmonkey voor navigatie op zijn epia800 die is lekker snel zegt ie!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 augustus 2005 12:08 PM
  [ # 19 ]

Windows XP kan je die playmobile modus gewoon uitzetten.

dan ziet het er hetzelfde uit als Windows 2000, alleen werkt stuk sneller in windows.
+ kost je minder geheugen en CPU kracht en je GPU spaar je er ook nog wel mee.

voor MCE geld hetzelfde.

voor MCE zit je alleen met je VGA ondersteuning, daar heb je wel gelijk in. maar goed als er een redelijk standaard VGA chip onboard zit maar je nog wel een redelijke kans Smile

ach ja proberen kan altijd Smile

dit topic heeft 1 nadeel, ik wil er ook 1!! Twisted Evil

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2005 01:56 PM
  [ # 20 ]

Als videokaart zit er een of andere S3 chip op (dacht ik). Maar, wel een andere dan op de epia van Tonie (dacht ik). Het is inderdaad een kwestie van uitproberen.

Het opstarten van XP is ook nog te versnellen met een programma genaamd n-lite. Iemand had het voor elkaar gekregen z’n PC in minder dan 20 seconden op te laten starten. Kijk, dat is natuurlijk handig.

Ik heb 2 8” schermpjes geregeld, 1 voor in m’n BX, 1 voor verkoop. dus als je interesse hebt Wink moet wel nog wachten tot ze binnen zijn Sad

Zo’n Epia is ook niet echt extreem duur. Die van mij kostte 146 euro, en dat is dan inclusief sound, beeld (+tv out), netwerk, usb, processor, enzovoorts.
Alleen dus nog een voeding, geheugen, HD + scherm (en toetsenbord/muis) en je bent klaar.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 augustus 2005 02:17 PM
  [ # 21 ]

hoe ga je je scherm eigenlijk plaatsen?

Pioneer AVX-7600
dat is trouwens ook een leuke optie Smile
volgens mij kan dat via TV out aangesloten worden, maar dat weet ik niet 100% zeker.

maar ja tis wel weer 850 euro….
maar heb je wel touch Laughing

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 22 augustus 2005 03:41 PM
  [ # 22 ]
arjan_verkade schreef:

hoe ga je je scherm eigenlijk plaatsen?

Pioneer AVX-7600
dat is trouwens ook een leuke optie Smile
volgens mij kan dat via TV out aangesloten worden, maar dat weet ik niet 100% zeker.

maar ja tis wel weer 850 euro….
maar heb je wel touch Laughing

Dat lijkt me niet echt een goede oplossing. De autoradio bij een BX zit helemaal onder aan de middenconsole, en dus echt *geen* plek om een scherm te maken. Ik was aan het denken om het op het dash te maken, bij het klokje. daar zit zo’n mooi bakje dat ik waarschijnlijk ga opofferen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 augustus 2005 04:53 PM
  [ # 23 ]

ja nu dat je het zegt, bij een BX is dat geen optie nee Wink
(zat even niet aan het dash van de BX te denken Surprisedops: )

maar als je DIN slot wel op een mooie plek zit, heb je daar wel een dik apparaat aan denk ik Smile

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 22 augustus 2005 05:07 PM
  [ # 24 ]

Iemand dit al gezien >?
http://www.inkoopactie.net/ia/gl44zgl1/1?g=k8bwqps1

als ik zelf zo’n scherm koop wil ik hem het liefst gewoon puur scherm en dan wegwerken in dash, bij bx heb je daar dat mooie bakje voor Wink

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook