5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
DS van giel
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 oktober 2009 03:04 PM
  [ # 61 ]

HOi , ik zou eens gaan checke of je niet ergens valse lucht trekt. Ik heb vergelijkbare problemen gehad en bij mij bleek de slang van het mengstuk naar het luchtfilter niet goed aan te sluiten. Tape eromheen en over was mijn probleem.
Als je af en toe problemen hebt met lopen op drie poten zoals je eerder in je topic schreef dan moet je eens nakijken of het rubber dopje in de lijst onder je voorruit goed afdicht. Anders komt er water in je achterste bougiegat. Het kan geen kwaad dit rubber goed af te kitten.
Als je je bougies met een ratel met kort verlengstuk en bougiedop verwisseld is het ook niet nodig om dat rubber te verwijderen voor die klus.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2009 04:16 PM
  [ # 62 ]

Het kan nog steeds de ontsteking zijn; daar heb je op gas sneller last van dan op benzine. Zitten alle stekkertjes nog redelijk strak op de bobine? Bij mij zat er laatst een veel te los, met ook dit soort problemen.
Succes
PS Als het van de winter echt koud wordt zou ik dat kraantje iets meer open zetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 24 oktober 2009 04:41 PM
  [ # 63 ]

De slang vanaf de filter was wel gescheurd, deze is reeds getaped. Ik zal deze evengoed maar vervangen. Kan je deze bij chyparse bestellen?

Ik rij alleen met mooi droog weer, dus water langs het rubber onder de voorruit zal het niet zijn.

Jan, hoe kan ik die ontsteking controleren? Kan ik dat zelf doen?

Wat betreft dat afslaan en niet starten; dat was alleen toen op de snelweg. Op benzine start hij warm of koud goed. Op gas nu alleen als hij warm is alleen toen die keer niet. Reed toen al wel een half uur stapvoets in de file.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2009 05:16 PM
  [ # 64 ]

Die stekkertjes op de bobine een beetje op en neer schuiven. Dat moet redelijk stroef gaan. Als het te licht gaat, stekkertje iets aanknijpen met een tang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 oktober 2009 09:03 PM
  [ # 65 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Anders komt er water in je achterste bougiegat. Het kan geen kwaad dit rubber goed af te kitten.

Andere optie: met een waterpomptang buig je het randje met kleine beetjes rondom wat omhoog, zo ontstaat een opstaand randje. Hier past precies een vloerdop van een toyota starlet (of zo) in, en die heeft een echte groef, dus klemt mooi in het ontstane (grotere) gat.

knuffel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 29 oktober 2009 09:33 PM
  [ # 66 ]

de laatste tijd is het nogal druk op het werk en heb ik dus geen zin meer om ‘s avonds aan de gang te gaan. Mss ak weekeind, dan zal ik naar de stekkertjes op de bobine kijken.
Wel heb ik gister de verwarmingsradiotor verwijderd en getracht schoon te maken. Ik had hem een nacht in de azijn gezet meerdere malen gespoeld en vervolgens nog een keer azijn en spoelen. Toen er bij spoelen geen rommel meer uitkwam zag ik dat de kraan lekte. Van de kraan kreeg ik zelf een moer niet los dus toen ging ik naar een kennis van mij. Die zei dat schoonmaken alleen helpt als je boven- en onderkant van de radiator eraf haald (net als wat driverd zegt in een ander forum). Gelukkig had hij zelf nog schoon exemplaar liggen die ik er weer op kan zetten. De smerige gaat weer op de plank voor als de schone op zijn.

Toch weer wat gedaan. Zaterdag maar weer kijken of ik wat aan dat slechte lopen op lpg kan doen.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 29 oktober 2009 09:33 PM
  [ # 67 ]

de laatste tijd is het nogal druk op het werk en heb ik dus geen zin meer om ‘s avonds aan de gang te gaan. Mss ak weekeind, dan zal ik naar de stekkertjes op de bobine kijken.
Wel heb ik gister de verwarmingsradiotor verwijderd en getracht schoon te maken. Ik had hem een nacht in de azijn gezet meerdere malen gespoeld en vervolgens nog een keer azijn en spoelen. Toen er bij spoelen geen rommel meer uitkwam zag ik dat de kraan lekte. Van de kraan kreeg ik zelf een moer niet los dus toen ging ik naar een kennis van mij. Die zei dat schoonmaken alleen helpt als je boven- en onderkant van de radiator eraf haald (net als wat driverd zegt in een ander forum). Gelukkig had hij zelf nog schoon exemplaar liggen die ik er weer op kan zetten. De smerige gaat weer op de plank voor als de schone op zijn.

Toch weer wat gedaan. Zaterdag maar weer kijken of ik wat aan dat slechte lopen op lpg kan doen.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 29 oktober 2009 09:34 PM
  [ # 68 ]

de laatste tijd is het nogal druk op het werk en heb ik dus geen zin meer om ‘s avonds aan de gang te gaan. Mss ak weekeind, dan zal ik naar de stekkertjes op de bobine kijken.
Wel heb ik gister de verwarmingsradiotor verwijderd en getracht schoon te maken. Ik had hem een nacht in de azijn gezet meerdere malen gespoeld en vervolgens nog een keer azijn en spoelen. Toen er bij spoelen geen rommel meer uitkwam zag ik dat de kraan lekte. Van de kraan kreeg ik zelf een moer niet los dus toen ging ik naar een kennis van mij. Die zei dat schoonmaken alleen helpt als je boven- en onderkant van de radiator eraf haald (net als wat driverd zegt in een ander forum). Gelukkig had hij zelf nog schoon exemplaar liggen die ik er weer op kan zetten. De smerige gaat weer op de plank voor als de schone op zijn.

Toch weer wat gedaan. Zaterdag maar weer kijken of ik wat aan dat slechte lopen op lpg kan doen.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 02 november 2009 07:51 PM
  [ # 69 ]

Hallo,

ik zal vanavond de nieuwe kachelradiator erin zetten. Moet ik hierna de boel ontluchten of is het een kwestie van afvullen en klaar?

Tevens is de nieuwe luchtfilter slang binnen, kijken of deze invloed op het onregelmatige lopen heeft.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 november 2009 08:18 PM
  [ # 70 ]

Afvullen met draaiende motor, wachten tot de motor op temperatuur is, kachelkraan op warm zetten!

knuffel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 02 november 2009 08:22 PM
  [ # 71 ]

Een 23 ie is dus in weze zelf ontluchtend?

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 02 november 2009 08:38 PM
  [ # 72 ]

Ja, in wezen is het koelcircuit van de DS zelfontluchtend.
De kachel is wel zo’n beetje het hoogste deel van het koelcircuit, dus zou je een kachelslang los kunnen halen/laten en daardoor kunen vullen, of de slang even goed omhoog houden terwijl je de headertank vult.
Zelf nog nooit gedaan hoor…

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 20 september 2010 11:31 PM
  [ # 73 ]

Goede avond allen,

we zijn begonnen aan wat reparatiewerk aan de achterzijde van de auto. Dit was geen verassing, bij aanschaf van de auto was dit al bekend. Ik heb even gespaard en het een ander aangeschaft:

reparatie stukken c-stijlen l+r
kofferbakplaat
schelpjes l+r
rubberhouders achterschermen l+r

Daarnaast moeten er hier en daar wel wat gaten worden dicht gelast en gelukkig helpt een goede kennis mij daarbij, daar ik niet over laservaring beschik.

Vanavond hebben we een start gemaakt en zijn we tot de conclusie gekomen dat ik ook een achterplaat moet aanschaffen, je komt altijd meer werk tegen dan dat je in eerste instantie verwacht.

Kan je ook de onderplaat, die tussen je kofferbakbodem en tankbodem zit, bestellen. Zo ja, hoe heet die dan, want in het boek van Chyparse kan ik hem niet vinden.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 september 2010 11:46 PM
  [ # 74 ]

Natuurlijk is die te koop, indien niet bij Chyparse, dan zeker bij andere aanbieders (magazijn waarschijnlijk ook).

Citroen!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 20 september 2010 11:54 PM
  [ # 75 ]

Bedankt voor de snelle reactie. Weet je toevallig ook hoe die plaat heet of wat het onderdeelnummer is?

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
 
5 van de 17
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook