Hoi net terug uit la france
Naast wat flesjes wijn wat voor de chic mee genomen
bij supermarkt
Tanken euro 95 1,205 euro de liter
2xShell helix super5 liter+1gratis voor 14,80 euro per set
(ook voor de bmw)
4 bougies 6,30 euro per 4
Luchtfilter 6 euro
olie filter 5 euro
Mobil lube hd 80-90(versn bak)2 liter 6euro(pas vervangen is voor de BMW R100gs)
Rara politie pet en daar zit de wegenbelasting bij de benzine
Trouwens wat rijden daar nog weinig BX- en
cx-en zelfs maar 3 gezien en ds-en helemaal niet
De BX-en die je ziet zijn bijna aleen maar diesels of de duurdere uitvoeringen.
MVG; Eric
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja, ik haal ook al jaren olie en onderdelen bij de Auchan supermarkten.
Voorbeeld :
5 liter Total olie 20W50 voor 9 euro 60 (soms met 1 gratis extra liter)
Olie filter 5-6 euro
Luchtfilter 5-6 euro
Bougies 7 euro
Ruitenwissers 10 euro (Valeo)
Die prijzen kennen we hier in NL niet nee…
Dat word een inkoopactie !!
waar ben je geweest in frankrijk? In het noorden rijden over het algemeen nieuwere auto’s, in het zuiden kun je je hart nog ophalen aan renault 4tjes, bxen, en eendjes :photo
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
CitroenAZU schreef:Ja, ik haal ook al jaren olie en onderdelen bij de Auchan supermarkten.
Voorbeeld :
5 liter Total olie 20W50 voor 9 euro 60 (soms met 1 gratis extra liter)
Olie filter 5-6 euro
Luchtfilter 5-6 euro
Bougies 7 euro
Ruitenwissers 10 euro (Valeo)Die prijzen kennen we hier in NL niet nee…
Ik had bij de Carrefour 6 liter Shell Helix diesel semisynteet voor 2 tientjes… daar heb ik hier bij het tankstation zo ongeveer net 1 liter voor!
Bij de Feu Vert hadden ze een nog beter aanbod: zelfde spul, 7 liter voor 2 tientjes, maar die openingstijden kwamen niet goed uit….
Bij iddstechnique betaal je ook maar 4.78 per liter voor Total LHM, de prijs in Frankrijk lag iets hoger.
Ich bin ein Breaker
Re: hoe zo worden we in nederland bedonderd ?
ericbx schreef:
Tanken euro 95 1,205 euro de liter
Rara politie pet en daar zit de wegenbelasting bij de benzine
Dacht het niet: In Frankrijk betaal je de wegenbelasting bij gebruik van de snelweg.
Komt er dus gewoon nog bijop.
Re: hoe zo worden we in nederland bedonderd ?
EW schreef:ericbx schreef:
Tanken euro 95 1,205 euro de liter
Rara politie pet en daar zit de wegenbelasting bij de benzine
Dacht het niet: In Frankrijk betaal je de wegenbelasting bij gebruik van de snelweg.
Komt er dus gewoon nog bijop.
Inderdaad, en ik vind dat een perfect systeem, wil je snel rijden -> betalen voor enorm mooie tolwegen waar je gewoon flink kan doorrijden, wil je niet betalen? dan rij je gratis over de 80km wegen die overigens ook prima te berijden zijn.
Dat is overigens ook het grootste probleem met tolrijden in nederland, er zijn geen goede 80km wegen die naast de snelwegen lopen.
Je kan in NL bijna alleen maar over de snelweg.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Behalve dat er in NL weinig alternatieve wegen zijn voor de snelwegen, ben ik bang dat je dergelijke tolplaatsen ook in ons land niet kwijt kunt. Of je zult voor een duur elektronisch systeem moeten gaan.
Overigens hebben we in NL geen echte snelwegen: elke molshoop hier heeft zijn eigen afrit, dus om het een snelweg te noemen….
EW schreef:Behalve dat er in NL weinig alternatieve wegen zijn voor de snelwegen, ben ik bang dat je dergelijke tolplaatsen ook in ons land niet kwijt kunt. Of je zult voor een duur elektronisch systeem moeten gaan.
Overigens hebben we in NL geen echte snelwegen: elke molshoop hier heeft zijn eigen afrit, dus om het een snelweg te noemen….
Inderdaad, de snelwegen zijn hier gewoon de algemene wegen zoals in frankrijk de B wegen feitelijk zijn.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: hoe zo worden we in nederland bedonderd ?
Dacht het niet: In Frankrijk betaal je de wegenbelasting bij gebruik van de snelweg.
Komt er dus gewoon nog bijop.
is toch iets heel anders!!
peage ; snelle verbinding tussen grote steden 130 km per uur ,
die moet je betalen
route national ; tegenwoordig veel goede wegen 90-110 km per uur afhankelijk van uitvoering lijkt op een combinatie van onze snelwegen en de provinciale wegen
D-wegen ; net als onze 80 km wegen alleen mag je 90
maar buiten dat als je ziet dat benzine meer dan 20 euro cent (he das bijna 2 kwartjes) goedkoper is en de olie een kwart kost van wat we hier betalen dan mag je toch concluderen dat de staat en de shell ons toch behoorlijk belazeren ja toch
Re: hoe zo worden we in nederland bedonderd ?
ericbx schreef:Dacht het niet: In Frankrijk betaal je de wegenbelasting bij gebruik van de snelweg.
Komt er dus gewoon nog bijop.
is toch iets heel anders!!
peage ; snelle verbinding tussen grote steden 130 km per uur ,
die moet je betalenroute national ; tegenwoordig veel goede wegen 90-110 km per uur afhankelijk van uitvoering lijkt op een combinatie van onze snelwegen en de provinciale wegen
D-wegen ; net als onze 80 km wegen alleen mag je 90
maar buiten dat als je ziet dat benzine meer dan 20 euro cent (he das bijna 2 kwartjes) goedkoper is en de olie een kwart kost van wat we hier betalen dan mag je toch concluderen dat de staat en de shell ons toch behoorlijk belazeren ja toch
Shell apart genoeg niet, laatst gezien dat shell uiteindelijk 1 a 2 cent winst maakt. De overheid daarintegen pakt z’n 90 cent aan acijns.
Re: hoe zo worden we in nederland bedonderd ?
maar buiten dat als je ziet dat benzine meer dan 20 euro cent (he das bijna 2 kwartjes) goedkoper is en de olie een kwart kost van wat we hier betalen dan mag je toch concluderen dat de staat en de shell ons toch behoorlijk belazeren ja toch
Shell apart genoeg niet, laatst gezien dat shell uiteindelijk 1 a 2 cent winst maakt. De overheid daarintegen pakt z’n 90 cent aan acijns.
geloof je dat zelf ? let maar eens op de komende kwartaal cijfers
Dan hebben ze weer mega winsten gedraaid . Als een vat 1 dollar duurder word (150 liter) gaat de benzine al 1 a 2 cent omhoog ,word de olie goedkoper dan duurt het weer even voor de prijs daalt , stijgt de euro tov de dollar dan gaat de prijs ook niet naar beneden stijgt de dollar daarin tegen dan word de benzine weer duurder.
En dan kan ik nog steeds de 400% meerprijs van de olie niet rijmen ?
ja maar het maken van olie kost ook geld, en accijns gaat in percentages omhoog…als dat kwartje van kok eraf zou dat al heel veel schelen.
olie maken kost in franrijk ook geld en volgens mij komt die kan gewoon uit dezelfde rafinaderij want op het etiket staat na de engelse ,nederlandse tekst de produktie datum is overigings 13-05-05 dus ook niet overjarig
ericbx schreef:olie maken kost in franrijk ook geld en volgens mij komt die kan gewoon uit dezelfde rafinaderij want op het etiket staat na de engelse ,nederlandse tekst de produktie datum is overigings 13-05-05 dus ook niet overjarig
dus ligt het aan de acijns
De Shell pomphouders verdienen inderdaad niet zo gek vee. Shell als productiemaatschappij verdient wel flink geld. Die lachen in hun vuistje dat ze “helaas” zijn genoodzaakt de prijzen op de oliemarkt te vragen. Aan de andere kant. Als et in dit tempo doorgaat dan wordt het voor hun ook steeds duurder en moeilijker om nog fatsoenlijk renderende olieveldjes te vinden. De groeiende Chinese economie en de niet alflatende oliedorst van Amerika zorgen voor flinke schaarste op de wereldmarkt. De vraag MOET dalen, anders gaan de prijzen ook niet structureel omlaag.
Minister Zalm schaterlacht zich natuurlijk ook suf (en Kok is de kwaaie pier met zijn kwartje). Maar goed, ik stort mijn geld liever via de accijns in de “bodemloze” put van Zalm dan in het pimpen van Shell kwartaalcijfers.