1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX Cannes 1.4 inhouden
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 01 november 2009 06:08 PM

Hallo citroen rijders,

Met plezier rij ik al 2 jaar in een BX 1.4 cannes uit 1990. Uit noodzaak geboren, ben al jaren bezig mijn eend op te knappen. Voor de BX een visa 11 re uit 86 gereden. Ook leuk maar veel werk, roest. Dan een BX.

Nu de BX, bij warme motor houdt de auto in en rijdt dan schokkerig. Bij constant rijden geen probleem. Zelf zit ik te denken een de temperatuurzender met multiestekker in de cylinderkop. De 2 multiestekkers onder mijn luchtfilter al schoongemaakt. Dit gaf even een goed resultaat. Heeft iemand ervaring met soort gelijke storing, zo ja wat was de oplossing.

Ik ben in voor suggesties,

Een paar weken terug de LHM retour leidingen vervangen, de octopus. Repareren is niet de moeite waard. Kosten octopus bij De Graaf Automaterialen inkoop 50 euro. Met een brug bij de hand 3 uur werk. De retourslang van de linker veerpoot is niet door de hoes met de andere slangen te krijgen. Oude slang afgeknipt en nieuwe langs de hoes gelegd. Nu weer alles droog onder de auto en geen gezeur van buren met olie plekken op straat. Moeite waard.

Dick van Willigen

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 02 november 2009 10:25 AM
  [ # 1 ]

Ik heb je post even naar het BX gedeelte gesleept.
Daar staat het net even netter dan tussen de forumregels Laughing

Dat leest geen hond Laughing

 

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 november 2009 11:34 AM
  [ # 2 ]

Even om je probleem wat duidelijker in beeld te krijgen:

Je BX rijdt met koude motor goed; dan met warme motor bij het optrekken schokkerig & inhouden; met warme motor en constante snelheid goed. Begrijp ik je zo goed?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 02 november 2009 08:05 PM
  [ # 3 ]

Hoi Derk,

Jij begrijpt mij goed. De brandstofinjector heb ik al een keer gewisseld meer nog steeds zelfde klacht. Er wordt ook wel eens gezegd dat de ontstekingsmodule een zwak punt is maar voor ik lukraak componenten ga wisselen hoop ik dat mensen deze klacht herkennen en weten wat er werkelijk aan de hand is.
Ik hoor graag van je als je meer weet.

Groetjes Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 02 november 2009 08:08 PM
  [ # 4 ]
Penny Lane schreef:

Even om je probleem wat duidelijker in beeld te krijgen:

Je BX rijdt met koude motor goed; dan met warme motor bij het optrekken schokkerig & inhouden; met warme motor en constante snelheid goed. Begrijp ik je zo goed?

Derk

Hoi Derk, mogelijk zie je mijn reactie 2x, even wennen hoe dit forum werkt.
Ja jij begrijpt mij goed.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 02 november 2009 08:10 PM
  [ # 5 ]
Rene schreef:

Ik heb je post even naar het BX gedeelte gesleept.
Daar staat het net even netter dan tussen de forumregels Laughing

Dat leest geen hond Laughing

Hoi Rene, bedankt, ik ben niet zo handig met dit soort forum zaken. Gewoon mee aan de slag en ik leer het wel. Goed dat er mensen zijn zoals jij die helpen.

Groetjes Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 november 2009 08:41 PM
  [ # 6 ]

Ik heb aan je TPS gedacht (throttle position sensor) maar ik kan daar zomaar geen temperatuursafhankelijk probleem van maken. Wel gaan die dingen wel eens brak. Maar zó goed ken ik die 14’s ook weer niet. Jongens, help effe Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 02 november 2009 08:55 PM
  [ # 7 ]
Penny Lane schreef:

Ik heb aan je TPS gedacht (throttle position sensor) maar ik kan daar zomaar geen temperatuursafhankelijk probleem van maken. Wel gaan die dingen wel eens brak. Maar zó goed ken ik die 14’s ook weer niet. Jongens, help effe Wink

Derk


Daar heb ik ook aan zitten denken maar dan zou hij bij een vrije acceleratie ook moeten inhouden. Dat doet hij niet alleen tijdens rijden, dus belast.

Dick

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 03 november 2009 01:06 AM
  [ # 8 ]

enkele vragen in deze(heb dit met een toulouse met kdy motor recent gehad)

hoe oud zijn de bougies, de luchtfilter en benzinefilter?
zijn de bougies van bosch en het juiste tijpe?bosch fr7dc9
wat heeft de auto gereden?
ik heb de module en bobine preventief vervangen bij 113000 km
brandstofreiniger toepassen

na 1000 km begint madame toulouse steeds lekkerder te rijden

en vergeet niet om de kleppen te stellen heeft ook invloed

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 03 november 2009 01:07 AM
  [ # 9 ]

in de praktijk begeven het moduul en het bobine het rond 100000-150000 km

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 november 2009 10:25 AM
  [ # 10 ]

‘t Lijkt voor mij namelijk het meest op een mengselprobleem; heb zoiets met een carburateurblok wel eens gehad. Maar dan ben ík de baas, en niet de elektronica Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 03 november 2009 05:51 PM
  [ # 11 ]

als het een mengselprobleem is zou op enig moment het managmentlampje gaan branden
dan is het onderste gedeelte van het gasklephuis defect(kwam ook ergens rond 150000km voor)

maar sluit niet uit dat het toch om slijtspul zoals de bougies en de filtrs gaat

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 03 november 2009 06:50 PM
  [ # 12 ]

Mijn BX heeft er al meer dan 240000 km op zitten. Kleppen zijn gestelt, bougies zitten er wel bijna 9000 km in. Veel korte afstanden, is inderdaad wat om te vervangen.
Rotor en verdelerkap pas nog bekeken, deze zien er nog goed uit, geen aanslag op de contacten.
Luchtfilter zal ik nog eens naar kijken.
Brandstof filter is een halfjaar geleden vervangen samen met de brandstofpomp. Toen was de brandstof pomp reden van inhouden. Opbrengst pomp is nu goed. Injectiereiniger ook al toegevoegd.
Ik ga de bougies en het luchtfilter nakijken, ook de bougie kabels. Eerst de basis optimaal krijgen voordat alles gewisseld wordt.

Blijf komen met reacties, bedankt voor de tips,  Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
dvanwilligen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 04 november 2009 12:33 PM
  [ # 13 ]

Hallo mensen,

PROBLEEM OPGELOST.
Blijf bij de basis en voer onderhoud uit. 4 nieuwe bougies en probleem opgelost. De kabels waren niet al te best dus ook maar vervangen, we gaan tenslotte minder weer tegemoet.
Doordat de auto goed startte en bij koude motor goed liep heb ik niet gelijk de bougies de schuld gegeven. Bij accelereren vraag je meer van de ontbranding dus is een goede vonk van belang. Korte stukjes zijn ook niet echt goed voor de bougies. Tja, 2e auto voor rond om huis, ook die heeft tijdig onderhoud nodig.
Bedankt voor alle tips, super zo een forum ik blijf meekijken.

Groetjes Dick.

2cv6
BX cannes 1.4

had Visa 11 RE

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 november 2009 07:20 PM
  [ # 14 ]

Mooimooi… Simpel denken helpt, dat zie je. Veel fijne KM’s weer gewenst!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 04 november 2009 07:55 PM
  [ # 15 ]

Heb je de bougies en kabels tegelijk vervangen? Dan kan je in redelijkheid nog de schuldige niet aanwijzen.

Kan je een foto van een bougie posten? Ik ben toch heel benieuwd hoe een bougie die na 8000km problemen geeft eruit ziet!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook